Automaattuled G3

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Nüüd ei saa sellest aru..... Lisa tulesid lülitad ju vastavalt vajadusele,samuti ka udukaid. Mõlemi laterna põlema panemiseks vajutad ju lülitile,emba kumba. Automaatselt esi tulede süttimiseks,kui mootor käib juba ei pea automaatse süsteemi korral üldse näppima lülitit.

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Viies klemm juhib midagi siis küll. Aga kui tuleb releest välja kaks väljundit, siis mida ta sul lülitab?
Releese tuleb pluss, siis mass ja lülitus vool. Kui on 4 klemmiga, siis üks väljund, kui 5 klemmiga, siis kaks väljundit. Sina räägid, et viies klemm lülitab midagi mähise tühjenedes.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

See lülitus katkestab tuledele mineva lisatoiteahela(mille pealt põlevad need nn.automaattuled), kui lülitit liigutad asendisse, kus mingid tuled on lülitist sisse lülitatud.
See 40A kannatamise vajaduse jutt on ülepingutatud. Toite saavad sealt kaudu ju kaks 55W pirni(esituled) ja gabariidid+numbrituled ca 40W. Koormus seega kindlasti mitte üle tavalisele 5 klemmi releele talutava 30 A, pigem ulatub selle taluvusest 50%-ni.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Woodi,selleks oligi jutt. Releel,kontaktidel küll
kaks väljundit,kuid ise pead õige välja valima. Antud juhul automaat tulede lülitus skeemis 87a. 40A.on saadav relee. Milleks osta 30 A. relee?

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

30 amprine on nagu pisut rohkem levinum või mis ja milleks siis sinu soovitus 5 jalalise relee jaoks?
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

WOODY. Jutt sinu lisa tulede,udu tulede kohapealt jäi ju täitsa vastust saamata. Panid ju ka mõlemile tuledele viiejalaga relee. Milleks viie jalaga releed panna lisa tuledele,udu tuledele? Sinna pannakse ,,tavaline,, relee.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

T6nis2 kirjutas: 40A.on saadav relee. Milleks osta 30 A. relee?
Saan aru, et sul oli nö"riiulist võtta" 40A relee. Samas kodanikule, kes releed poest ostma läheb, läheb 40A relee ost kallimaks, kui 30A relee, mis sama asjaga hakkama saab, ost.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

T6nis2 kirjutas: WOODY. Jutt sinu lisa tulede,udu tulede kohapealt jäi ju täitsa vastust saamata. Panid ju ka mõlemile tuledele viiejalaga relee. Milleks viie jalaga releed panna lisa tuledele,udu tuledele? Sinna pannakse ,,tavaline,, relee.
Kui sa aru ei saanud, siis 5 jalaga releel on 2 liini, s.t., et koormus on jagatud mõlemale väljundile.
4 jalaga releel läheb koormus ainult ühele liinile. Ja ära hakka jälle vaidlema ja ps jäta ka seekord puutumata. Erinevaid releesid on saanud katsetada ja korduvalt veendutud, et kahe väljundiliiniga releed kestavad enam suuri koormusi ja pidevaid plõksutamisi.
ingel [VW Bot: "Keel korda!"] tee endale releed selgeks ja 30 amprit on odavam ja ka saadavam. Enamik tulede releesid on 30 amprised.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Siin 5-klemmi relee väga hästi lahti seletatud; http://www.classictruckshop.com/clubs/e" onclick="window.open(this.href);return false; ... /relay.htm
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

100avant kirjutas:Siin 5-klemmi relee väga hästi lahti seletatud; http://www.classictruckshop.com/clubs/e" onclick="window.open(this.href);return false; ... /relay.htm
Okey, siis olen mina millegist valesti aru saanud, aga siis ikkagi on 2 erinevat tüüpi releesid. Sest vastasel juhul seletage ära asi, et kasutan nimelt 5 jalgseid lisatuledel ja 87 ja 87a on ühendatud kumbki ühe tule plussi. Joonise ja Tõnise jutu järgi, peaks mul hakkama tulede lülitusel põlema üks tuli ja välja lülitusel teine, aga ei hakka nii.
Olen ka teistele külge pannud lisatuledele 5 jalgseid releesid. Nimelt tulede releesid. Olen nõus sellega, et see mille kohta joonis on ja mida Tõnis mõtleb, see on midagi sarnast lülitusreleega. Näiteks suunatule relee.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Mul oli ju selgelt öeldud et klemm 87 jääb vabaks.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8001
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 197 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas R36 »

Nii nüüd on natuke olnud aega jälle uurida. Kas keegi oskaks öelda klemmide tähenduse. Kuna tahtmine paigaldada ka udutuled, aga juhtmed puuduvad.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kas tahad panna lisa lüliti või kasutaks taga udutulede lülitit,eemaldades taha mineva ahela ja tuua ette. Tagumisele udukale panna lisa lüliti.On ju tagumist udukat vaja kordades vähem vaja kasutada. Relee ühendus ps. kaudu. Pole mõtet siin ilkuja kommentaare lugeda.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5653
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 579 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

T6nis2 kirjutas:Kas tahad panna lisa lüliti või kasutaks taga udutulede lülitit,eemaldades taha mineva ahela ja tuua ette. Tagumisele udukale panna lisa lüliti.On ju tagumist udukat vaja kordades vähem vaja kasutada. Relee ühendus ps. kaudu. Pole mõtet siin ilkuja kommentaare lugeda.
Ja ku tihti sul reaalselt neid esimesi vaja läheb. Oma mälu järgi olen neid kasutanud lubade saamisest saadik so. 15-ne aasta jooksul max 10 korda, jube tihti ikka küll. Samas oleks ka ilma hakkama saanud.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Foorumlane golfi-vend tahab ESIMESI udukaid,ja elektri skeemi. Miks sa jussike mind tsiteerid.

vaherna
Huviline
Postitusi: 198
Liitunud: 09 Juul 2009, 16:01
Asukoht: Pärnumaa

Re: Automaattuled G3

Lugemata postitus Postitas vaherna »

Selline ühendus sobib ka Passatile, või on lüliti teistsugune?
Pluss on massis, kõik on sassis !

jalakäija
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 02 Mär 2011, 12:50
Auto: vw passat b3
Asukoht:

Re: Automaattuled G3

Lugemata postitus Postitas jalakäija »

mina lahendasin oma automaattulede probleemi ühe lisalülitiga-tuledelülitile tuleb kaks toidet.üks on pidev vool ja teine toide saab voolu siis,kui süüde sees.minu passatil oli nii,et kui tulede lüliti oli sisse lülitatud,siis töötava mootoriga põlesid kõik tuled,kui süüde vüljas jäid pargid.lisasin siis ühe kahepoolse lüliti-keskmisest kontaktist vedasin juhtme tuledelüliti pideva voolu kontaktile(sealt võtsin enne muidugi toitejuhtme lahti,mille ühendasin kahepoolse lüliti ühele äärmisele kontaktile).siis võtsin tuledelülitilt lahti juhtme,mis saab toidet ainult seesoleva süütega ja ühendasin selle kahepoolse lüliti teisele äärmisele kontaktile.nüüd töötavad tuled nii:tuledelüliti on pidevalt sees ja kahepoolne ka sees ühes asendis.mootori töötades põlevad kõik tuled.kui tahan töötava mootoriga ainult parke,siis tuledelüliti üks aste tagasi.kui on vaja parke seisva mootoriga,siis kahepoolne lüliti teise asendisse.kui üldse tulesid ei taha töötava mootoriga,siis emb-kumb lülititest välja lihtsalt.ei mingeid dioode.tuledel on releed vahel ainult-säästab lüliteid ja tulede pinge on kõrgem.pikk jutt aga ehk oli abiks.

vaherna
Huviline
Postitusi: 198
Liitunud: 09 Juul 2009, 16:01
Asukoht: Pärnumaa

Re: Automaattuled G3

Lugemata postitus Postitas vaherna »

üks küsimus, et kui mõlemad lülitid on sees ja lahkun autost siis ei pea kumbagi lülitit puutuma? süüte väljavõttes kustuvad kõik tuled? selle süsteemiga siis saab põletada ka udutulesid ja töötavad ühed ääretuled ka nii, kui suund ilma süüteta sees on?

Aga eelmise lahenduse kohta sooviks ka siiski vastust kelleltki :)
Viimati muutis vaherna, 31 Juul 2011, 09:24, muudetud 1 kord kokku.
Pluss on massis, kõik on sassis !

jalakäija
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 02 Mär 2011, 12:50
Auto: vw passat b3
Asukoht:

Re: Automaattuled G3

Lugemata postitus Postitas jalakäija »

ei pea kumbagi lülitit puutuma.süttivad ja kustuvad koos süüte sisse-välja lülitamisega.

Vasta

Mine “Elektroonika”