
Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
kas kuuenda käiguga 70 alas sõidad siis 70-ga
? Pöörded on siis üsna madalad ja pikas perspektiivis õnne see sulle ei too. Suvisel ajal peaks mootor ikka paari kilomeetriga soojaks minema, ei oska küll öelda, kas kuuenda käiguga jõristades see ka nii on, aga soovitan selle pulli lõpetada, külma mootoriga vähemalt.

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Äkki seletad, miks see kahjulik on? Mootori soojenemise osas kahtlustan ise termostati.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Miks kahjulik? Väikese kiiruse ja kõrge käiguga on mootorile koormus suurem. Raskem on ju vedada. Seega on ka kulumine suurem. Lisaks tahmab madalate pööretega sõitmine mootorit. Mittesooja mootoriga pole soovitav suurt koormust anda, seega topelt kahjulik. Teisisõnu on see piinamine.
Loomulikult võid endale kindlaks jääda ja ökosõitu edasi teha. Hiljem ei pruugi enam nii öko olla.
Kui kahtlustad termostaati, siis vaheta see ära. Pole ju eriti kallis ja talvel jääd hätta, kui termostaat ei tööta.
Loomulikult võid endale kindlaks jääda ja ökosõitu edasi teha. Hiljem ei pruugi enam nii öko olla.
Kui kahtlustad termostaati, siis vaheta see ära. Pole ju eriti kallis ja talvel jääd hätta, kui termostaat ei tööta.
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Ok, sellest saan aru, et koormus on suurem, sellele vastavalt on mootori ajus algoritm, mille järgi saadakse pihusite avatuste ajad, neid võib siis olla ühe töötsükkli kestel mitu, pluss veel hõõgküünalde rakendamine suurel koormusel, mis on mõeldud tahma vähendamiseks ja kütuse põlemise intensiivistamiseks. Järgmine lause ''Raskem on ju vedada.'' on lihtsalt eelmise kordus. Võtame järgmise lause, et kulumine on suurem. Nii Kas mitte pole soovitav (v.a. kekskkonda arvestades) mootor algul soojaks käia tühikäigul ja siis sõitmist alustada, et õlid soojaks käiks ja kulumine minimaliseeruks!? Järgnevas lause on jällegi faktiviga, mootor ei tahma sul kuhugi, või arvad, et tahm jääb silndrisse ja see ei tule sealt välja, vaevalt... tahm sadestub nii väljalaskekollektorile, katalüsaator jne. ühesõnaga mootor see nüüd pole. Aga olen nõus väitega, et aeg ajalt on vaja hoida mootorit ka nominaal pööretel või sõita seal lähedal, et toimuks piisav summutisüsteemi läbipuhumine. Nüüd küsimus, mis asi mul edaspidi öko ei ole?VeiksK kirjutas:Miks kahjulik? Väikese kiiruse ja kõrge käiguga on mootorile koormus suurem. Raskem on ju vedada. Seega on ka kulumine suurem. Lisaks tahmab madalate pööretega sõitmine mootorit. Mittesooja mootoriga pole soovitav suurt koormust anda, seega topelt kahjulik. Teisisõnu on see piinamine.
Loomulikult võid endale kindlaks jääda ja ökosõitu edasi teha. Hiljem ei pruugi enam nii öko olla.
Kui kahtlustad termostaati, siis vaheta see ära. Pole ju eriti kallis ja talvel jääd hätta, kui termostaat ei tööta.
Teemasse tagasi, et ma kahtlustan küll, sellepärast ma küsingi, et kas selline soojaks minemine on antud diiselmootorile omapärane või ei! Aga igaljuhul tänud vastmise ja arutluse eest.

-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Kui sa nii tark oled, miks sa siis küsid? Ütlesin ka, et võid edasi ökotada.
Sellise tempoga (7km) peaks talvel ka mootor töösoojaks minema, iga ilmaga. Vähemalt minu autod on kõik läinud, kui kõik korras on.
Tänud arutluse eest? Tänud et said kellegi üle igiseda? Kas sa sellepärast esitasidki küsimuse, et kellegi kallal nokkida? Ma ei hakka sinu ütluste koha pealt tähte närima, ei viitsi.
Sellise tempoga (7km) peaks talvel ka mootor töösoojaks minema, iga ilmaga. Vähemalt minu autod on kõik läinud, kui kõik korras on.
Tänud arutluse eest? Tänud et said kellegi üle igiseda? Kas sa sellepärast esitasidki küsimuse, et kellegi kallal nokkida? Ma ei hakka sinu ütluste koha pealt tähte närima, ei viitsi.
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Abs. mitte ma ei tahnud ma iriseda, lihtsalt ootasin Teiepoolset põhjendust sellele teguviisile, mis läks kohati minu mõistusega vastuollu. Vabandan, kui Teid kuidagi solvasin!VeiksK kirjutas:Kui sa nii tark oled, miks sa siis küsid? Ütlesin ka, et võid edasi ökotada.
Sellise tempoga (7km) peaks talvel ka mootor töösoojaks minema, iga ilmaga. Vähemalt minu autod on kõik läinud, kui kõik korras on.
Tänud arutluse eest? Tänud et said kellegi üle igiseda? Kas sa sellepärast esitasidki küsimuse, et kellegi kallal nokkida? Ma ei hakka sinu ütluste koha pealt tähte närima, ei viitsi.
Ja suur aitäh selle eest. Homme ostan termostaadi ära ja nv. plaanin ära vahetada. Ehk oskab keegi soovitada mõnda B-klassi firmat või oleks mõtekas ainult A jupp panna?Sellise tempoga (7km) peaks talvel ka mootor töösoojaks minema, iga ilmaga. Vähemalt minu autod on kõik läinud, kui kõik korras on.
-
- Huviline
- Postitusi: 1970
- Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
- Auto: VW Passat B8.5 Executive
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Võta A-osa, termostaat ei ole kuigi kallis jupp ja nii väldid olukorda, et peaksid seda talvel uuesti vahetama hakkama. 7km on pisut pikk maa suvel mootori töötemperatuuri saavutamiseks, kuid kõik oleneb ka muidugi tingimustest (liiklus, kiirus, mootori koormus jne).
Aegajalt võid ikka töristada ka 6nda käiguga väiksematel kiirustel, kuid järiepidevalt seda teha ei tasuks kuna muidu on üsna kindlasti varsti turbo muutuva geomeetria probleemid ukse taga. Summuti ja katalüsaator on teisejärgulised. Geomeetria jääb aga isuga kinni ja varsti on mootor avariirežiimis ja edasi ei liigu. Siis järgneb turbo lahkamine ja puhastus. Peale 6ndaga töristamist lase 2-3 käik korralikult tühjaks, puhub süsteemi puhtaks ja liigutab täis amplituudiga geomeetriat. Kui olen oma TDI-ga pikemalt ökonoomset maanteesõitu teinud või linnas töristanud ja pärast madalama käigu kotti lasen siis on päris kole pilt ikka taga, kuid edaspidi on kõik puhas jälle.
Aegajalt võid ikka töristada ka 6nda käiguga väiksematel kiirustel, kuid järiepidevalt seda teha ei tasuks kuna muidu on üsna kindlasti varsti turbo muutuva geomeetria probleemid ukse taga. Summuti ja katalüsaator on teisejärgulised. Geomeetria jääb aga isuga kinni ja varsti on mootor avariirežiimis ja edasi ei liigu. Siis järgneb turbo lahkamine ja puhastus. Peale 6ndaga töristamist lase 2-3 käik korralikult tühjaks, puhub süsteemi puhtaks ja liigutab täis amplituudiga geomeetriat. Kui olen oma TDI-ga pikemalt ökonoomset maanteesõitu teinud või linnas töristanud ja pärast madalama käigu kotti lasen siis on päris kole pilt ikka taga, kuid edaspidi on kõik puhas jälle.
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Selge suur tänu, eks ma hüppan siis läbi ja võtan tõesti selle A, sest mõned jupid on jah sellised, et A'l on tüüpvead ja B peab ehk paremini (näiteks bmw e39 salongisoojendusradiaatori reostaat). Jah, seda turbot puhastama hakkata pole tõesti tahtmist, see läkski ennist meelest. Aitäh soovituste eest!
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänatud: 2 korda
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Minu passat(99a 1.9tdi) tuleb ainult leiget. Täna sain seieri keskel(90kraadi) ja ei midagi.
Põhimõtteliselt termostaadi viga ei saa vist olla.
Kas tõesti eelmine omanik sõitnud veega?
Tuleb vist soojendusradika vahetus ette võtta.
Põhimõtteliselt termostaadi viga ei saa vist olla.
Kas tõesti eelmine omanik sõitnud veega?
Tuleb vist soojendusradika vahetus ette võtta.
-
- Huviline
- Postitusi: 1970
- Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
- Auto: VW Passat B8.5 Executive
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Võibolla on mingid klapid kinni armatuuri sees jäänud? Õhk ei ringle ahju juurest läbi nii nagu peaks. Enne radika vahetamist võid üritada teda mingi kraamiga läbi uhada. Kaotada pole ju midagi.
-
- Huviline
- Postitusi: 197
- Liitunud: 02 Jaan 2011, 10:01
- Auto: Passat Alltrack 2015 2.0 TDI
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
mul tuleb räigelt palavat ja räigelt külma, töötab nagu normilt, ainult et vahest nagu peksab segast, ala 25 kraadi peal laseb korraks mingid klapid lahti 1-3sekundit ja siis tuleb kohe külma. Aga muudab kohe tagasi ka, ei tea miks nii teeb.
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänatud: 2 korda
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Soojenduseklapp nagu töötaks, sest kui sooja pealt külmale keeran, on on kuulda ja tunda muutust. Lootsin ise ka, et äkki tross tagant ära vms.
Auto siis ilma kliima ja kondita.
Auto siis ilma kliima ja kondita.
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänatud: 2 korda
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Täna hommikul tööle tulle avastasin, et puhub isegi sooja. Seier näitas mingi 75 kraadi.
Eile hommikul tuli ainult külma.
Kas viga ei või kuskil mujal olla? Nüüd kui tuleb sooja ja võibolla homme jälle ei tule, äkki probleem kuskil mujal?
Mingi päev tagasi saavutasin temperatuuri 90 kraadi ja sooja tulnud grammigi.
Kahtlustasin juba soojendusradikat, aga nüüd ei tea mida mõelda.
Eile hommikul tuli ainult külma.
Kas viga ei või kuskil mujal olla? Nüüd kui tuleb sooja ja võibolla homme jälle ei tule, äkki probleem kuskil mujal?
Mingi päev tagasi saavutasin temperatuuri 90 kraadi ja sooja tulnud grammigi.
Kahtlustasin juba soojendusradikat, aga nüüd ei tea mida mõelda.
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänatud: 2 korda
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Vahetasin täna sõbraga soojendus radika+ termostaadi ära. Aega läks täpselt 4h koos termostaadi vahetusega.
Tööriistadeks oli väga palju ajalist abi suruõhupüstolist ja akutrellist.
Kerge vahetus, ise vahetasin esimest korda.
Põhiline on see, et auto läheb juba minutitega soojaks ja lõpuks ei saa enam kätt puhuri ees hoida kuna kuuma tuleb rängalt.
Temperatuuri seier on ka nii linnas kui mnt ilusti 90 kraadi.
Kruve jäi kolm üle
Hakkan vist teenust osutama.
Tööriistadeks oli väga palju ajalist abi suruõhupüstolist ja akutrellist.
Kerge vahetus, ise vahetasin esimest korda.
Põhiline on see, et auto läheb juba minutitega soojaks ja lõpuks ei saa enam kätt puhuri ees hoida kuna kuuma tuleb rängalt.
Temperatuuri seier on ka nii linnas kui mnt ilusti 90 kraadi.
Kruve jäi kolm üle

Hakkan vist teenust osutama.

Viimati muutis audivana, 20 Okt 2011, 00:36, muudetud 1 kord kokku.
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Mis mootoriga su sõiduk on ja kui kiiresti ajaliselt või läbitud vahemaa peale mootor 90 kraadi läheb temperatuuril ca. 4 kraadi?
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänatud: 2 korda
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
mootoriks 81kw AFN kui see midagi ütleb või kotib.
Aga peale poole päevast seisakut sõitma hakates tuleb peale 1-1,5km juba rohkem kui leiget. Mingi ca 5km mosetbõit on juba seier 90 peal ja puhub kuuma.
Ise jändasin ka eelmine talv soojusega, mida ei tulnudki. Lugesin ja lootsin äkki kuskil midagi muud kui radikas kinni/kakane, aga ei midagi.
Radika vahetus pole raske ja kui garaaz olemas, siis ainult kruvide keeramislõbu.
Ise algul jamasin airbagiga, mida maha ei saanud, aga youtubest videot vaadates oli nagu naksti asi selge.
Edit: Käisin just sõitmas ja pigem 4km pärast seier 90 peal
Aga peale poole päevast seisakut sõitma hakates tuleb peale 1-1,5km juba rohkem kui leiget. Mingi ca 5km mosetbõit on juba seier 90 peal ja puhub kuuma.
Ise jändasin ka eelmine talv soojusega, mida ei tulnudki. Lugesin ja lootsin äkki kuskil midagi muud kui radikas kinni/kakane, aga ei midagi.
Radika vahetus pole raske ja kui garaaz olemas, siis ainult kruvide keeramislõbu.
Ise algul jamasin airbagiga, mida maha ei saanud, aga youtubest videot vaadates oli nagu naksti asi selge.
Edit: Käisin just sõitmas ja pigem 4km pärast seier 90 peal
Viimati muutis audivana, 22 Okt 2011, 16:30, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 263
- Liitunud: 11 Mai 2011, 19:13
- Auto: Golf 3
- Asukoht: Tallinn
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Mul sama mootoriga ikka annab töristada enne kui seier otse üleval. Praeguse ilmaga nii üle poole Tallinnast vast
Et õli 90* saavutaks siis täiesti ühest linna otsast teise vast, kui sedagi 
Samas ma lasen linnas 5. käiguga ka... Termostaat uus.


Samas ma lasen linnas 5. käiguga ka... Termostaat uus.
Viimati muutis ValgeKotkas, 22 Okt 2011, 18:32, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänatud: 2 korda
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
No mul läks ka varem rängalt aega enne kui 90 kraadi kätte sain. Nüüd püsib ilusti 90nel.
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Termostaat ja jahutusvedelik vahetatud. 0 kraadise õhutemperatuuri juures ca. 8-10km linna siis läheb mootor 90kraadi.
Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine
Minul 1.9 tdi 85kw Bora. Eelmine talv toimis ilusti aga nüüd temp. näitab peale u 5km sõitmist 90c ja puhub siukest leiget. . Kliimaga süsteem. Täna katsusin lõdvikuid, suure radika ülemine lõdvik kuum ja alumine külm. Salongi minevad torud sama, üks külm teine kuum.Kas salongi radikat hakata vahetama või on veel mingeid variante?