tagaratta laagri vahetus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
ventomees
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 09 Nov 2012, 11:48
Auto: vw vento 2.0 85kW autom. 1993.
Asukoht:

tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas ventomees »

Tervitus! Lugu järmine kodust 100 km kaugemal lendas taga vasak laager ribadeks ratas ikka täitsa viltu all ja velje keskaugust tuli igasugu sodi välja vast siis laagri juppe. Enne seda sai laagrimutrit jõuga peale keeratud ja nii 80 km pärast oli see täitsa puru ja tuli auto teeäärde jätta sest enam ei kannatand üldse sõita läks kõik kole kuumaks ja suitses ja praksus. Nüüd uus laager käes homme vahetama minek enne ise vahetand pole paar sõpra saab kaasa kes väidetavalt enne seda teind. Küsiks siis mis tööristad oleks kaasa hädavajalikud kuidas piduri sadul kinni on kas kuuskandi v tähikuga jne Kas keegi vahetand enne võiks kirjeldada kuidas töö täpsemalt käis mis võtmed mis järjekorras jne Ette tänades autoks siis vento 2.0 85kw 93.a automaat taga ketaspidur!
Viimati muutis ventomees, 01 Apr 2013, 17:12, muudetud 1 kord kokku.
Ventomees

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja »

ventomees kirjutas:Tervitus! Lugu järmine kodust 100 km kaugemal lendas taga vasak laager ribadeks ratas ikka täitsa viltu all ja velje keskaugust tuli igasugu sodi välja vast siis laagri juppe. Enne seda sai ühte tarka kuulatud kes ütles et kui laager undab keera aga jõuga peale ja nii sai ka tehtud ja nii 80 km pärast oli see täitsa puru ja tuli auto teeäärde jätta sest enam ei kannatand üldse sõita läks kõik kole kuumaks ja suitses ja praksus. Nüüd uus laager käes homme vahetama minek enne ise vahetand pole paar sõpra saab kaasa kes väidetavalt enne seda teind. Küsiks siis mis tööristad oleks kaasa hädavajalikud kuidas piduri sadul kinni on kas kuuskandi v tähikuga jne Kas keegi vahetand enne võiks kirjeldada kuidas töö täpsemalt käis mis võtmed mis järjekorras jne Ette tänades autoks siis vento 2.0 85kw 93.a automaat taga ketaspidur!
Undavat ratalaagrit ei tervenda pealekeeramisega, nüüd vast peale seda intsidenti jääb see ka mõneks ajaks meelde.

Punkt punktilt ei ole mahti seletada, liiga lihtne töö selleks aga juhin tähelepanu:

Supordi kelgu polte ei pruugi inimese moodi lahti saada. Et sa annaks kõik mis sa suuteline oleks siis esimese asjana anna gaaslambiga kuuma poldi pea pihta. Kui kuuma ei saa anda siis puhasta korralikult sisekuuskandi pea, pane sinna võtti ja paar teravat pauku haamriga, võibolla piisab sellast. Igasugune leotamine on ka teretulnud. Täitsa hurraga peale lenantes on suur võimalus kandid maha keerata.

Laagri saaled koputa sisse vanade laagrite saaledega, vast jäi nii palju alles. Ahjaa...veendu , et laagri purunemisest ratta telg viga pole saanud.
Viimati muutis Boxerdaja, 01 Apr 2013, 12:40, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas rako »

Suppordi kelgu poltide lahtisaamise teema on boxerdaja poolt väga õige. Lasin just sellel nvl passatillahti keerates ühes sisekuuskandil kandid maha (nr8 kuuskank ) hiljem käian väiksemaks nr10 kuuskandi keevitasin poldipeale sisse ning nii sain alles lahti.
Nendega tasub ettevaatlik olla jah
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

Kindlasti ei tohi ka laagreid jõuga kinni keerata. Ta peab jääma täpselt nii, et keerad niipalju kui hakkab vaikselt pooma ja seejärel keerad veidi tagasi lahti poole. Lõtku ei tohi samas rattale sisse jääda.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas audivana »

Kui vahetatud, sõidad mingid soodsad kilomeetrid laagri sisse ja keerad vajadusel veel tiba peale.

ventomees
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 09 Nov 2012, 11:48
Auto: vw vento 2.0 85kW autom. 1993.
Asukoht:

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas ventomees »

Boxerdaja kirjutas:
ventomees kirjutas:Tervitus! Lugu järmine kodust 100 km kaugemal lendas taga vasak laager ribadeks ratas ikka täitsa viltu all ja velje keskaugust tuli igasugu sodi välja vast siis laagri juppe. Enne seda sai ühte tarka kuulatud kes ütles et kui laager undab keera aga jõuga peale ja nii sai ka tehtud ja nii 80 km pärast oli see täitsa puru ja tuli auto teeäärde jätta sest enam ei kannatand üldse sõita läks kõik kole kuumaks ja suitses ja praksus. Nüüd uus laager käes homme vahetama minek enne ise vahetand pole paar sõpra saab kaasa kes väidetavalt enne seda teind. Küsiks siis mis tööristad oleks kaasa hädavajalikud kuidas piduri sadul kinni on kas kuuskandi v tähikuga jne Kas keegi vahetand enne võiks kirjeldada kuidas töö täpsemalt käis mis võtmed mis järjekorras jne Ette tänades autoks siis vento 2.0 85kw 93.a automaat taga ketaspidur!
Undavat ratalaagrit ei tervenda pealekeeramisega, nüüd vast peale seda intsidenti jääb see ka mõneks ajaks meelde.

Punkt punktilt ei ole mahti seletada, liiga lihtne töö selleks aga juhin tähelepanu:

Supordi kelgu polte ei pruugi inimese moodi lahti saada. Et sa annaks kõik mis sa suuteline oleks siis esimese asjana anna gaaslambiga kuuma poldi pea pihta. Kui kuuma ei saa anda siis puhasta korralikult sisekuuskandi pea, pane sinna võtti ja paar teravat pauku haamriga, võibolla piisab sellast. Igasugune leotamine on ka teretulnud. Täitsa hurraga peale lenantes on suur võimalus kandid maha keerata.

Laagri saaled koputa sisse vanade laagrite saaledega, vast jäi nii palju alles. Ahjaa...veendu , et laagri purunemisest ratta telg viga pole saanud.
Ma tänan!
Ventomees

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2874
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Vento 2,0 85 kw. ketaspiduriga tagasilla supporti kinnituseks on polt võtmega 13 ja vastu hoida võtmega 15. Sisekuuskant on esisillas.

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja »

t6nis3 kirjutas:Vento 2,0 85 kw. ketaspiduriga tagasilla supporti kinnituseks on polt võtmega 13 ja vastu hoida võtmega 15. Sisekuuskant on esisillas.
Oi keda üle pikka aja näha on, kas suport rippub õhust ja armastusest muidu?

Jutt muidu peaaegu õige, ainult et kandur/liugur jääb ikka ju jalgu.
Viimati muutis Boxerdaja, 01 Apr 2013, 20:57, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas rako »

t6nis3 kirjutas:Vento 2,0 85 kw. ketaspiduriga tagasilla supporti kinnituseks on polt võtmega 13 ja vastu hoida võtmega 15. Sisekuuskant on esisillas.
Tagumine support on tõesti 13/15 võtmega lahti keeratav.
Ja sisekuuskant ( nr8 ) on siis suppordi kanduri poltidel ka tagasillas.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2874
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Aga kes rääkis supordi ,,kelgu,, poltidest. See oli kasutaja boxerdaja. Ja kes eelnevalt kandurit mainis? Ise jahute terminites ja nüüd jääb õigust ülegi.

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas Priidik333 »

t6nis3 kirjutas:Aga kes rääkis supordi ,,kelgu,, poltidest. See oli kasutaja boxerdaja. Ja kes eelnevalt kandurit mainis? Ise jahute terminites ja nüüd jääb õigust ülegi.
Mismoodi siis härra t6nis3 piduriketta kätte saab kui supporti kelku maha ei keera. Ikka 8 kuuskandiga käib see kelk maha ja alles siis saab piduriketta kätte . Või herr t6nis3 vahetab niisama ketast maha võtmata laagrid ära?
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

Siim-O
Huviline
Postitusi: 779
Liitunud: 30 Sept 2004, 19:31
Telefon: 53629264
Auto: BMW E36 Convertible
Asukoht: Tartu- Valgjärve
Kontakt:

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas Siim-O »

Võta heaga kaasa ka uus laagri võll. Hiljuti sai sama murega üht hädalist aidatud, kes samuti keeras jõuga laagrid kinni. Laager oli võlli peale kinni sulanud ja taastamine võimatu.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2874
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Priidik 333. Supporti kelk on need sõrmed ,mis asetsevad kronsteinis. Kronstein on tagasilla küljes. Supportit hoiab tagasilla küljes oleva kronsteiniga koos needsamad sõrmed. Need on liikuvad ja nimetatakse neid (kahte korraga) kelguks.

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänatud: 2 korda

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas audivana »

Ärge hakake jälle solkima teemat.

Kahvel
Huviline
Postitusi: 534
Liitunud: 17 Juun 2009, 21:03
Auto: G3 VR6 2.8->3.2->3.6
Asukoht:
Tänatud: 4 korda

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas Kahvel »

Kas support ja sadul poleks lihtsam öelda kui kelk vms?:D .
Kolmapäevane sõitja R2N-il.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2874
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Kahvel, piduri suppord on sama mis piduri sadul (oleneb lugeja väljalaske aastaarvust). Piduri suppordit ühendab (hoiab koos) tagasilla küljes olevat kronsteini ainult need kaks sõrme.(polt on palju öelda). Ja nende kahe sõrme liikumis vabadus kronsteini sees ongi KELK. audivana, ära üle pinguta probleemist,mida pole olnud. Sinu teooria järgi üldse ei tohi arutleda.

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas VWM »

Priidik333 kirjutas: Mismoodi siis härra t6nis3 piduriketta kätte saab kui supporti kelku maha ei keera. Ikka 8 kuuskandiga käib see kelk maha ja alles siis saab piduriketta kätte . Või herr t6nis3 vahetab niisama ketast maha võtmata laagrid ära?
hmm.. ma ei ole kindel kas ventol on samamoodi kui boral see pidurisüsteem ( arvatavasti on ) aga oma bora tagumiste laagrite ja ketaste vahetuse käigus, eelmine nädal, ma küll ei pidanud seda 2x8 kuuskandiga nn. " kelku" maha keerama. Pildil siis see millest jutt:
► Näita Spoilerit
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2874
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

VWM. Bora on G4. Vento on G3. Seal on erinevused.

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas rako »

Ventol on hoopis teine süsteem.
Boral on taga eraldi rattalaager nagu pildil aga ventol on 2 väiksest laagrist mis on otse ketta sees.
Ketta sees on ka ratta poldi kinnitus keermed mitte nagu siin pildil näha.

Erinevad põlvkonnad G4/Bora/B5 on samad põhimõtteliselt G2/G3/Vento/B4 on kõik identsed.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: tagaratta laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas VWM »

Tänud. Sain targemaks. :D
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

Vasta

Mine “Veermik”