16v 1.8 PL mootor

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Leidsin, et enam abi pole mõtet küsida lihtsate küsimuste alt.

Mootor 1..8 95kw PL

Jaanipäeval jäi seisma kuna sõideti otsa väiksele puu juurikale ja see lükkas karteripõhja õlipumba jala juurest sisse 1-2 cm ning summuti tõmbas ka lahti. Ning peale seda hakkas mootor puterdama. Madalatel pööretel hakkas just kinni pooma ja välja suretama. Jätsin auto siis nädalaks seisma ning kui täna käima panin siis peale 100m sõitmist põletas ja murdis rootori otsa küljest. Selle vahetasin ära ja auto jälle käis aga puterdamine jätkus, eriti tühikäigul. Kontrollisin küttesüsteeme ja vaakumit kuid need tundusid ka korras olema.
Läksin siis proovi ringile algul vaikselt sõites ning tasakesi 1,2,3 käiguga 5000 pöördeni lasta polnud nagu probleemi. Siis jäin seisma ning startisin äkitselt ning see lõi rootori keskelt pooleks.
Millest see tuleneda võib? Ning see puterdamine samamoodi.

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

Siis peab midagi jagajaga olema. Korras jagajal ei saa minna rootor pooleks, kui ta just põlenud pole. Peab olema jagaja võll kõver või on mingi puks seal sees lahkunud. See põhjustab ka ebaühtlast käimist.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Kus kohast oleks mul võimalik uut jagajat saada või müüakse sellele ka erladi juppe, et remontida seda?

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

Oleneb, et missugune sul jagaja on. Mingeid jagajaid on isegi minul.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Jaga peaks sobima nendele masinatele:
87-92 Golf, 87-92 Jetta, 90-94 Passat, 84-89 Scirocco.

Ja toote kood on 051 905 237 ETKA järgi aga selle remarki kohapeale on taotud to be used for: 051 905 205 C

Tarmo
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 21 Jaan 2005, 19:18
Asukoht: Tartu

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas Tarmo »

Rootor võis võlliotsas liikuda(rootoril kiil kulunud). On ette tulnud.

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Poomisest sain uue jagaja kaane ja rootoriga Lahti kuid nüüd puterdab ja törtsub tühikäigul.( pöörded kõiguvad) ei SAA aru millest see tuleb.

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Täna said veel siis uuritud ning avastatud et tühikäigul käies jätab kõvasti vahele ning piibujuhtmeid maha tõmmates põhimõtteliselt kahe püttiga ei olegi mitte mingisugust muutust.
Kuid suurematel pööretel 1300+ käib täiesti puhtalt aga tühikäigul samas kõiguvad pöörded 600-2000 vahel. Kui piibu juhtme maha kisun hakkab süütepool ka plõksuma.

Ning kui palju mõjutab tühikäigul katkine summuti ? Läbi laseb pükste ja kati vahelisest kinnitusest.
Viimati muutis MartinR, 15 Juul 2013, 10:17, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

summuti pärast peab see mootor käima ilusasti.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

NOTFAST kirjutas:summuti pärast peab see mootor käima ilusasti.
Ise olin ka enam kui kindel, et see sumpa ei mõjuta seal midagi peale selle suure mölina mis teeb.

Eks nüüd tuleb edasi lahendusi mõtlema hakkata ja vigu otsima. :thumbdown:

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Siiani kestavad mootori probleemid, tühikäigul puterdab ning kui käiku vahetada või käik välja võtta lükkab vahepeal 200-300 pööret otsa ning siis kukub tagasi alla.
Lootsin et saan speedtseris löögile aga seal pole vist see nädal kedagi olnud.

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Kuidas tühikäigu mootorit kontrollida?
Kui pistiku tagant ära võtan hakkab veits paremini käima igatahes.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7938
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas GTI »

Palju silindrite surved on?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Kui kompresiooni mõtled siis oli nii:
12,2; 12,5; 12,5; 12,8

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Jälle natuke uuritud ja puuritud omapead.

Avastasin et seguklappi kruvi käib nagu ise tahab. Mida see seguklapp täpsemalt seal sisselaske peal teeb?
Kiskusin kõik lahti ning seguklappi ees oleval intake booti lõpus nurgas on sisse minevad kaks vaakum voolikut, üks tuleb õhukopsikust ja teine läheb edasi süsteemi. Seest poolt on seal mingi metallist plaat auguga.
pilt spoileris
► Näita Spoilerit
Mis selle otstarve on?

Ning kas tühikäigul käimine ja törtsumine ning karteri tuulutus võivad omavahel seotud olla?
Täpsemalt uurisin siis, et kui katan näpuga karteri tuulutuse otsa kinni siis mootori pöördede tõusevad ja käib ilusti, surkisin siis edasi ja avastasin et kui katan eraldi kinni 90% kattuvusega tühikäigu mootorist ja külmkäivitusest tuleva õhuvõtu vooliku siis hakkab mootor korralikult käima ning puterdamine kaob, samas ka pöördeid tuleb juurde mingilmääral.

mainin ka, et mul ei ole karterituulutus orginaalina minevalt õhukopsikusse vaid oilcatch tanki mingi ime nurga all millel on kobakas aftermarket airfilter küljes aga et testida orginaaliga uuesti pole enam seda lõdvikut sinna.
Viimati muutis MartinR, 07 Aug 2013, 16:03, muudetud 2 korda kokku.

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Olen mõtelnud ja endale nüüd tundub enam kui kindel et puterdamis probleem on tühikäigu mootoris, Seal kahtlane süsteem õhu lõdvik jookseb tühikäigu mootorist külmkäivitus pihustisse ja sealt edasi ots karteri tuulutuse jaoks. Kui see külmkäivuts süsteemi küljes olev ots kinni katta käib mootor ilusti. Ehk on seal sees kuskil mingi klapp mis on väsinud ja ei sulge ennast enam?


Täna sai ka teine probleem mind vihale aetud siis marsuudil bussjaam- lasnamäe kanal kus auto otsustas korduvalt välja surra ja jõnksutada niiet liiklus oli kohe häiritud tänu minule.

Ehk siis ei saa kätte küttet või lihtsalt tänu millegile poob mega soojade ilmadega kui olen sõitnud sirka 10km, hommikul 30km läbides ei ole mitte mingit probleemi.

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

1. Probleem lahenenud.
Viga leitud ja parandatud.

2.Probleem viga leitud ja tegelen lahendusega( nvl saab korda)

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5335
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Pane siis siia lahendused ka kirja. :)

MartinR
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 04 Apr 2011, 14:17
Telefon: +37256998301
Auto: Golf II GTI
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 16v 1.8 PL mootor

Lugemata postitus Postitas MartinR »

Mootori tühikäigu probleemi tekkitas karterituulutus vooliku külge minev väiksem voolik mis võtab tühikäigu jaoks õhku.
Seal vahel käis üks kalibleeritud plastik ots millel on 2mm läbivusega auk selle õhu võtmiseks, aga minul oli see kaduma läinud ning õhuvõtu ava oli 7mm suuruseks läinud. Sai siis vase torust uus väike jupp vooliku sisse lõigatud, toru tina täis valatud ja otsad ära pressitud ning uus 2mmne auk puuritud.

Kütte probleemiks esines siis paagisisene pump mis ei anna kütet enam piisavalt peale.

Vasta

Mine “Mootor”