Kes oskab rääkida 1.9TDI mootorist/kolbidest ?
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 47
- Liitunud: 01 Nov 2012, 20:30
- Auto: VW Passat 1.9 TDI 81kW , 1998 'a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Kes oskab rääkida 1.9TDI mootorist/kolbidest ?
Mootoriks 81kW AFN, probleem järgnev: vaja vahetada esimese silindri kolb! Mootoris muidu falconi( AAW... vms) kolvid, oleks võtta muidu koheselt mahle kolb sinna aga visuaalselt on ju see erinev ja ka õlitus sipa teisem, iseenesest kui kolvi kaalud samad on(pole kaalunud aga usun et peaks sama olema) kas võin panna ühe kolvi teise firma oma? või oskab keegi ütelda millise auto mudeli pealt ma võiks sellise falconi kolvi leida, afn mootoreid vist algusaasta B5 ja a4 pealt pärit ja sealt vanemad mudelid?
Re: Kes oskab rääkida 1.9TDI mootorist/kolbidest ?
1,9TDI kasutab erinevatel mudelitel väga palju erinevaid kolbe. AFN kolbidel ei ole siseseid õlikanaleid ja ilmselt erinevad nad kaalu poolest ka teistest kolbidest.
AFN kolb seest

Näiteks veel ASV (ka 81kw) kolb:
Pildil paremoolne. Vasak on BHW

Läbilõige:

Üldiselt on siseste õlijahutuskanalitega kolvid palju paremad, kuna neil on väiksem soojuspaisumine ja väiksem tõenäosus sisse ära sulada (mida isenesest juhtub enamjaolt vaid siis, kui pihusti sirtsutama jääb)
Üldiselt oleks hea, kui leiad asenduseks sama AFN mudeli kolvi, või siis vahetad kõik kolvid välja teise mudeli omade peale.
AFN kolb seest
Näiteks veel ASV (ka 81kw) kolb:
Pildil paremoolne. Vasak on BHW

Läbilõige:

Üldiselt on siseste õlijahutuskanalitega kolvid palju paremad, kuna neil on väiksem soojuspaisumine ja väiksem tõenäosus sisse ära sulada (mida isenesest juhtub enamjaolt vaid siis, kui pihusti sirtsutama jääb)
Üldiselt oleks hea, kui leiad asenduseks sama AFN mudeli kolvi, või siis vahetad kõik kolvid välja teise mudeli omade peale.
-
- Huviline
- Postitusi: 47
- Liitunud: 01 Nov 2012, 20:30
- Auto: VW Passat 1.9 TDI 81kW , 1998 'a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Kes oskab rääkida 1.9TDI mootorist/kolbidest ?
Väga informatiivne jutt. Kolvid kepsud kaalutud ja vahe tuleb -18g saada oleva kolvi kahjuks. Samas ei kujuta ma ette kas selline erinevus tooks ka anomaaliaid mootori töös kui ka kujutaks vändale mingeid kahjusi? Välismaa foorumitest nii palju infi saand et on pandud afn Kolb mahle omade sekka ja pole mingeid probleeme olnud. Aga kysimus oleks millise mootori seest veel võiks leida vajamineva kolvi? Uue kolvi hind samas kaa teadmatta.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
Re: Kes oskab rääkida 1.9TDI mootorist/kolbidest ?
Etka järgi on originaaltootjad MAHLE ja ALCCAN.
Samad kolvid mootorites AFN, AHU ja AVG. Silndrites 1-2 sama kolb, 3-4 erinev.
Samad kolvid mootorites AFN, AHU ja AVG. Silndrites 1-2 sama kolb, 3-4 erinev.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
Re: Kes oskab rääkida 1.9TDI mootorist/kolbidest ?
Tehases pannakse kolvid kepsud omavahel sobima +-5g tapsusega. Seega max erinevus tehasest tulles saab olla 10g. Seepärast mootorid lonkama kipuvadki. Ma olen kõikidel oma tehtud mootoritel kepsud ja kolvid omavahel 0,1g täpusesse töödelnud ja mootorid töötavad nagu õmblusmasinad 
