Tervist tegemist 99" aasta masinaga 1,9TDI 85kw , otsisin foorumist kuid sellist viga ei leidnud. Nimelt pm iga käiguga kui pöörded jõuavad 2.5k pöördeni kaob jõud ära, midagi ta veel kogub kuid suurt midagi. 5-6 käiguga pm tunned , et korraks läheb ja on kõik, aga kui lased korra gaasi lahti ja vajutad uuesti siis alguses tahab minna ja jällegi kõik. Diagnostika näitas ainult üht viga Fuel temp. sensor selle vahetasin ära oli nagu tunda et minek läks paremaks, kuid jõu ära kadumise hetk läks veel rohkem tuntavamaks. Turbo geomeetria nagu liikus, kuid ei tea kui pikk see käik seal olema peaks, ei saanud küll nagu aru et kinni pooks vms. Rahulikult sõites toimib ilusti, mootor ise käib uskumatult vaikselt ja ühtlaselt. Äkki kellegil on kunagi midagi sarnast juhtunud või oskab midagi soovitada?
Aitähh !
J.Aru kirjutas:Aga kui korra on jõud ära kadunud ja siis jälle 0 kiirendama hakata on jõud tagasi või tuleb vahepeal süüde välja keerata?
Kui gaasi lahti lased ja uuesti vajutad siis jälle liigub ilusti mingi pöördeni, olenematta siis kas 0 või hoopealt, süüdet ei ole vaja välja keerata !
Viimati muutis Makuu, 26 Juun 2014, 14:33, muudetud 1 kord kokku.
TiitRE kirjutas:Suitsu pole taga? Ja kui on, siis mis värvi? Kui must, siis saab kuskilt lisaõhku (vabalt võibolla vaakum ebatihe).
Ei suitse põhimõtteliselt üldse aga see jõu kadu ei ole nagu väga suur, sees suhtes et ta liigub edasi aga ikkagist on väga tuntav. Muidu igapäeva sõitu ei takista aga asi võiks ikkagist korras olla !
Viimati muutis Makuu, 11 Juul 2014, 16:26, muudetud 1 kord kokku.
Vaata kas "Anti shudder valve" ehk suretusklapi see plastikosa on terve, mis seda klappi ette tirib. Oli mul katki läinud ja ka nagu jõudu ei olnud aga limpi mode-i ka ei läinud. Oli katki ja vajus ette lihtsalt sisselaskele.
Sai kontrollitud uuesti turbo geomeetriat, esialgu nagu ei liikunud päris sujuvalt , kuid peale natukest liigutamist hakkas korralikult käima, tegin proovi tiiru , kuid kõik ikka endine. Proovisin nii, et võtsin egr solenoidil pistiku tagant ära, kuid midagi ei muutunud, kas äkki võib olla viga seal ? Või ei tohiks see mõjutada? Või kas on võimalik seda kuidagi kontrollida ?
Aitähh !!
Vahetasin egr-i ja turbo solenoidid omavahel ära, ei muutunud midagi. Uurisin edasi , tuli välja et egr-i klapi membraan lekib, hetkel panin vaakumile pimeda ette, et ei oleks vaakumleket aga asi kõik on endine korraks hakkab minema ja siis vaikselt venib edasi. Kas neil 85kw mootoritel egr pimedaks tegemisel tuleb arvutiga see välja programeerida või ole vaja? Kas üleüldse egr-i mitte avanemine võib tekitada sellist jõukadu ?
Makuu kirjutas:Vahetasin egr-i ja turbo solenoidid omavahel ära, ei muutunud midagi. Uurisin edasi , tuli välja et egr-i klapi membraan lekib, hetkel panin vaakumile pimeda ette, et ei oleks vaakumleket aga asi kõik on endine korraks hakkab minema ja siis vaikselt venib edasi. Kas neil 85kw mootoritel egr pimedaks tegemisel tuleb arvutiga see välja programeerida või ole vaja? Kas üleüldse egr-i mitte avanemine võib tekitada sellist jõukadu ?
Aitähh!!
Margus
Egr-i autole polegi tegelikult vaja, kui egr on kinni ei juhtu mitte midagi (kõik peaks normaalselt toimima) aga kui ta on näiteks natuke avatud asendisse jäänud laseb ta osa heitgaase koguaeg sisselaskesse ja sellest võib küll jõukadu tulla (aga siis peaks koguaeg jõukadu olema).
Soovitan sul ära kontrollida vaakum süsteemi erinevad ahelad, palju süsteem vaakumit toodab, ja palju turbo vaakumklapile seda jõuab, millise vaakumi juures turbo geomeetria liigub. Kas sul tööriista kastis selleks vajalikud asjad olemas on?
Väga asjalik tööriist diisli diagnostikaks on:
Sa MAF andurit oled kontrollinud üldse? ja tee korralik diagnostika....seda nii MAF näitude osas kui ka turbo requested vs actual koormuse all 3. käik 2000rpm alates põhjagaasiga kuni 4000rpm soovitatav(kui jõuab sinna välja ja kui mitte siis peaks niikuinii näha olema mis vajaka). Lisaks output test VNT klapile. Ja käi kõikvõimalikud vaakumvoolikud üle.
MAF osas proovi alguses nii, et võtad pistiku tagant ja vaata, kas minek läks paremaks, halvemaks v jäi samaks? Muidugi diagnost kõige kindlam nägemaks mis toimub.
Edit! Diagnost ei ole pelgalt veakoodide lugemine!
Viimati muutis copilot, 06 Sept 2014, 10:07, muudetud 2 korda kokku.
Kahjuks pole veel viga leidnud, kuid pole täis diagnostikasse ka veel jõudnud.
Kuid avastasin sellise asja, et kui filtripealt klapp ära võtta siis filtris ei näe tilkagi kütet, kuigi auto töötab? Kas see on normaalne, ning mis põhjusel ta tühi on ?
täna sai pihustite näite kontrollitud 1cyl ca0.3 2cyl ca-0.2 3cyl ca 0-0.2 4cyl põhimõtteliselt null, numbrid üle 0.5 väga ei läinud et kas see on normaalne ?
Makuu kirjutas:täna sai pihustite näite kontrollitud 1cyl ca0.3 2cyl ca-0.2 3cyl ca 0-0.2 4cyl põhimõtteliselt null, numbrid üle 0.5 väga ei läinud et kas see on normaalne ?
Vägagi head pihusti näidud. Mida väiksem erinevus ja mida 0 lähedasem pihustite erinevus on, seda parem.
Just oli endal sama probleem ühe autoga. Kuidas see toru seal olema peab, kas jäigalt kinni või logiseb seisva mootoriga ja imeb ise ligi käimapanemisel? Pole sellele varem tähelepanu pööranud ja ei teagi, et kuidas see olema peab seal.
Just oli endal sama probleem ühe autoga. Kuidas see toru seal olema peab, kas jäigalt kinni või logiseb seisva mootoriga ja imeb ise ligi käimapanemisel? Pole sellele varem tähelepanu pööranud ja ei teagi, et kuidas see olema peab seal.
Ta peab jäigalt olema, imeb ainult lisaõhku ja tekivad vaakumprobleemid low boost jne( veakood p1556).