1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Pöördun jälle ustavasse vwklubi foorumisse, et abi saada. Nimelt ei taha see pill soojaks minna. Kohe vägisi hakkab vastu, tee mis tahad. Asi algas sellega, et peale auto ostmist otsustas salongi radikas, et oleks aeg lekkima hakkata. Okei, sai südatalvel külmas garaazi 2 päeva külmetatud ja ka radikas vahetatud. Peale seda oli nagu veel kõik korras kui ma õieti mäletan aga siis ükshetk hakkasid imelikud asjad pihta. Nimelt andis pmtl kohe peale seda temperatuuriandur veakoode ning auto ei tahtnud kohe üldse külmaga käima minna. Sai see siis vahetatud ja oli kuni kevadeni rahu majas. Siis hakkas pihta see temperatuuride jama. Lihtsalt ühel päeval otsustas, et temperatuur üle 76 kraadi ei tõuse ja nüüd on see jama kestnud kuni tänase päevani. Tee mis tahad, see asi ei lähe soojaks.
Pmtl käitub siis nii, et hommikuti peab sõitma umbes 10km, et seier üldse liikuma hakkaks, kuigi salongi tuleb sellel hetkel juba sooja. 5 kilomeetrit hiljem jõuab siis seier sinna 76C peale kuhu ta ka seisma jääb nagu post. Sealt edasi ei aita mitte midagi, proovisin pappi radika ette, paarutasin siin üksõhtu meeletult, vahetasin termostaadi (Wahler 87C), kuid tulemus ikka 0. Loomulikult on tehtud diagnostikat VCDSi-ga ning ka Bosh diagnostika seadmega. Ühtegi veakoodi pole ning arvuti näitab sama numbrit mis näidik. Mõõdetud sai ka temp. anduri takistust mis oli õiges vahemikus. Näidiku viga on ka välistatud, otsisin vana temp. anduri välja, puhastasin ära, ühendasin temp anduri pistiku taha ning pistisin anduri keedetud vette. Koheselt tõusis seier 90 kraadi peale. Vana termostaat oli ka 87C Wahler. Proovisin ka seda kodus ükspäev keeta ja avanes ilusti kui vesi saavutas 87C.

Tuli küll segane aga peaks enamvähem arusaadav olema. Mis nüüd edasi? Ära vanarauda? :D

jass161
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Nov 2011, 19:24
Auto: VAG
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas jass161 »

Kas ta ei saavuta sul reaalselt töötempi või ainult näidiku järgi?

Kasutaja avatar
Mazz
Huviline
Postitusi: 1396
Liitunud: 02 Dets 2008, 14:48
Auto: Skoda Octavia 1Z
Asukoht:

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Mazz »

Soovitatakse ka lõdvikud ära puhastada kui termostaati vahetad. Soovitaks termostaati vahetada, aga kui see juba tehtud siis ei teagi...

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Ei saavuta ei näidiku ega ka arvuti järgi. Kõigub seal 76 kraadi juures koguaeg.

jass161
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Nov 2011, 19:24
Auto: VAG
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas jass161 »

jass161 kirjutas:Kas ta ei saavuta sul reaalselt töötempi või ainult näidiku, arvuti järgi?

Kasutaja avatar
Mazz
Huviline
Postitusi: 1396
Liitunud: 02 Dets 2008, 14:48
Auto: Skoda Octavia 1Z
Asukoht:

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Mazz »

Endal oli muidu sama case. Samad temperatuurid. Termo vahetus muidugi aitas. Aga kas salongi sooja puhub ilusti ?

jass161
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Nov 2011, 19:24
Auto: VAG
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas jass161 »

Kui radika alumine voolik kuum on reaalse 76 kraadi juures, siis on kutu jh.

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Salongi puhub sooja normaalselt. Kuidas saab termostaat kutu olla kui isegi vana, mille ma välja vahetasin töötas tegelikult ideaalselt. Homme üritan uurida kui kuum see alumine radika toru on peale pikka sõitu.

jass161
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Nov 2011, 19:24
Auto: VAG
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas jass161 »

Sander. kirjutas:Salongi puhub sooja normaalselt. Kuidas saab termostaat kutu olla kui isegi vana, mille ma välja vahetasin töötas tegelikult ideaalselt. Homme üritan uurida kui kuum see alumine radika toru on peale pikka sõitu.
Sõida 5 km ja katsu siis alumist toru. Vaja on välja selgitada kas andur valetab või on reaalselt termostaat kutu ja ei ole töötempil
Viimati muutis jass161, 12 Nov 2014, 21:47, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Nirgid
Klubiline
Postitusi: 776
Liitunud: 09 Apr 2012, 08:04
Auto: VW Passat Variant Bluemotion 2.0 TDI 110 kW 2016
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 23 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Nirgid »

kui meie auto ostsime ja jahedamaks läks tekkis sama jama et ei tõuse üle 70 kraadi,auto oli pärit(lõuna saksast)sai ka termostaat vahetatud,sees oli 82 kraadine ja asemele läks ka 82 kraadine,algul mõtlesin küll et mõtetu töö et sama temp ju,aga kui neid vedrusi vaadata siis paksused on erinevad.Ühesõnaga peale 5-6km ilusti 90 kraadi peal nii suvel kui talvel ja seal seisab.
Tervitades Annika ja Mart

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Kas sellel AFN-il on flanss 028121145E, mis autodel, millel 'glow plug heater'?
EGR nagu tehasest? 1a kõik ilusti? Pilt
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas copilot »

EGR kohapealt....kas kõik passati peal olnud diislid tulid EGR jahutiga? Kui mitte, siis antud inimesel vb polegi (ÕNNEKS) seda ühte võimaliku jahutusvedeliku lekke kohta lisaks olemas, nagu ei ole õnneks seda nii minu vanakoolikal kui ka PD mootoril(kuid osadele paigaldati seda samadele mootoritele). Ja praeguse 10c sooja ümber on ikka midagi päris nihu, et teil siin diislid soojaks ei lähe, mingid küünlad jne mängivad siin küll väga väikest rolli. Kuskil on midagi, mis jahutusvedeliku korralikult maha jahutab....eelkõige kahtlustaks suure ringi pidevat avatust. Kuid tekkis küsimus, kas termostaadi paigaldades ei saanud see niiviisi tagasi minna, et kuskil mingi väike vahe sees? Näiteks MK4/Bora diislitel on temostaadi pesas OE termostaadi jaoks spets kõrvad/kohad, nn mitte oe paigaldusel tuleb need pmt eemaldada. Ei ole loogiline, et praegusel ajal ei taha mootor soojaks minna ka mitte paarutades. Umbes sarnane teema oli mul PD ga, kus tõesti ka 10c võttis aega, et töö temp saavutada, kuid siiski saavutas....pole sel ei mingeid küünlaid veesärgis ega ka mitte EGR jahutit - uus, mitte oe, termostaat lahendas probleemi ja tänini see 2 aastat, mis peal olnud, toimib.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Sõitsin siis täna hommikul põlvast tartusse ja tartus radika alumist toru katsudes oli see külm. Paisupaak oli ka peale pikka sõitu pigem külm kui soe. Polnud isegi mitte niiöelda leige.

Kasutaja avatar
Mazz
Huviline
Postitusi: 1396
Liitunud: 02 Dets 2008, 14:48
Auto: Skoda Octavia 1Z
Asukoht:

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Mazz »

Radikas ise umbes. Maha ja puhtaks loputada ?

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Umbes radikas aitaks siiski pigem vastupidi jahutusvedeliku temperatuuril rohkem tõusta. Lisaks juba enne märgitud asjadele ka pumba jõudluse kohta on vaja infot saada.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Tlauri, minu loogika ütleks, et kui asi oleks veepumbas siis peaks just mootor keema minema.
Viimati muutis Sander., 13 Nov 2014, 17:18, muudetud 1 kord kokku.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1668
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas tlauri »

Ei vaidle otseselt vastu vaid viitan tööjõudlusele ehk jahtunud massi ei suudeta piisava survega edasi kanda, mis sunnib termostaadil liiga pikaks ajaks lahti jääda.
Viimati muutis tlauri, 13 Nov 2014, 17:30, muudetud 1 kord kokku.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

jass161
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Nov 2011, 19:24
Auto: VAG
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas jass161 »

tlauri kirjutas:Ei vaidle otseselt vastu vaid viitan tööjõudlusele ehk jahtunud massi ei suudeta piisava survega edasi kanda, mis sunnib termostaadil liiga pikaks ajaks lahti jääda.
Oli kogemus kunagi 1.9 audi kere peal, raip ei tahtnud ka soojaks minna. Sai sada imet tehtud. Lõppuks tuli välja, et veepumba ots oli lahti.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas copilot »

jass161 kirjutas:
tlauri kirjutas:Ei vaidle otseselt vastu vaid viitan tööjõudlusele ehk jahtunud massi ei suudeta piisava survega edasi kanda, mis sunnib termostaadil liiga pikaks ajaks lahti jääda.
Oli kogemus kunagi 1.9 audi kere peal, raip ei tahtnud ka soojaks minna. Sai sada imet tehtud. Lõppuks tuli välja, et veepumba ots oli lahti.
Aga see siis tähendab,et jahutusvedelik plokis on üsna kuum,temp andur aga teadagi kus ja kuna seda kuuma jahutusvedeliku ei aeta ringi piisavalt siis temp andur näebki ainult passiivsel ringlusel ringi liikunud jahutusvedeliku temperatuuri....vast saate mõttest aru. Ja kuna termostaadi flants on kohe ploki kûljes siis termostaat ikkagi avaneb,kuid jahutusvedelik jahtub radikas piisavalt maha ennem kui temp andurini jõuab(76 vms kraadi nagu sa ütlesid) ja seda passiivse ringluse tõttu. Blokis olev jahutusvedelik võib seega olla märksa kõrgem,kui 90c.
Viimati muutis copilot, 13 Nov 2014, 22:07, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

jass161
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Nov 2011, 19:24
Auto: VAG
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas jass161 »

copilot kirjutas:
jass161 kirjutas:
tlauri kirjutas:Ei vaidle otseselt vastu vaid viitan tööjõudlusele ehk jahtunud massi ei suudeta piisava survega edasi kanda, mis sunnib termostaadil liiga pikaks ajaks lahti jääda.
Oli kogemus kunagi 1.9 audi kere peal, raip ei tahtnud ka soojaks minna. Sai sada imet tehtud. Lõppuks tuli välja, et veepumba ots oli lahti.
Aga see siis tähendab,et jahutusvedelik plokis on üsna kuum,temp andur aga teadagi kus ja kuna seda kuuma jahutusvedeliku ei aeta ringi piisavalt siis temp andur näebki ainult passiivsel ringlusel ringi liikunud jahutusvedeliku temperatuuri....vast saate mõttest aru. Ja kuna termostaadi flants on kohe ploki kûljes siis termostaat ikkagi avaneb,kuid jahutusvedelik jahtub radikas piisavalt maha ennem kui temp andurini jõuab(76 vms kraadi nagu sa ütlesid) ja seda passiivse ringluse tõttu. Blokis olev jahutusvedelik võib seega olla märksa kõrgem,kui 90c.
Täpselt nii ongi. Ma hakkasin lõpus mõõtma infrapuna termomeetriga ja sain asjas selgusele.
Viimati muutis jass161, 13 Nov 2014, 22:58, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas copilot »

Kui ma nüüd hakkan vanakoolikaga olnud teemat lahkama sellest vaatevinklist,siis termostaat vahetati samal ajal kui rihmavahetusel veepump peale mida hakkas kiiremini soojaks minema. Samas praeguste temp juures polnud seieril töösooja saavutamisega mingit probleemi,ainult seal -20c juures kukkus 75c kanti kui linnavahel vaikselt tiksuda sai. Kes teab, pd boratil igatahes võttis ka praeguse temp juures aega temp saavutamine kaua aga saavutas ja uus termostaat parandas vea kohe st termostaadi viga oli kindlalt.

Aga milline veepump sul peal on....kas passatitel oli kah vanem variant plastmassist tiivikuga? Uus on mk4 puhul igatahes metallist.
Viimati muutis copilot, 13 Nov 2014, 23:37, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

jass161
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Nov 2011, 19:24
Auto: VAG
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas jass161 »

Originaal metall labadega, B-osa plassmass nii audil kui pasteedil. Kui keegi vahetab soovitan skfi toodangut( pm originaal ja metall labadega).

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Sander. »

Saan ma õieti aru, et nüüd siis kiirelt veepumpa vahetama? Auto ostes ütles eelmine omanik, et vahetas hammasrihma aga veepump jäi vahetamata. Kas ma peaksin kiirelt selle asjaga tegelema?
Viimati muutis Sander., 14 Nov 2014, 18:08, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Mazz
Huviline
Postitusi: 1396
Liitunud: 02 Dets 2008, 14:48
Auto: Skoda Octavia 1Z
Asukoht:

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas Mazz »

Veepump ja hammasrihm käivad ikka alati käsikäes ? Lööge mind kui mitte.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5338
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: 1.9TDI AFN ei saavuta töötemperatuuri.

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Mazz kirjutas:Veepump ja hammasrihm käivad ikka alati käsikäes ? Lööge mind kui mitte.
Tavaliselt nad koos vahetatakse aga Passatil pole ka nii elulise tähtsusega, sellesmõttes, et veepumpa ei veeta hammasrihma alt ringi, lihtsalt endal samapalju tööd jälle selle vahetamiseks. Ise sai ka Passatil hammasrihma vahetatud ning jäi ka veepump vahetamata kuna saadeti vale veepump. :crazy:
Viimati muutis J.Aru, 14 Nov 2014, 18:14, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Diislid”