
Tegu siis nö. uuematüübi Audi ukselinkide paigaldamisega corradole

Kõigepealt vaja siis mõne Audi küljest linki koos plekiga:

Järgmisena tuleb vastavalt lingiga kaasas oleva pleki suurusele ,paigutada uksele ,ehk paika panna lingi asukoht. Mõõta mitmeid kordi ,enne kui ava välja lõigata:

Märkida detailile lõigatav osa ja lõiga välja:

Siis paika sättida ja keevitada..

Peale seda on vaja keevised maha käiata ,kruntida,pahteldada ,lihvida ,kruntida .. ning lõpuks värvida.
Tulemus siis midagi sellist:

Peale seda kõike hakkab alles tõsisem aretus-testimis-aretustöö , et luua hoovastik mis avaks nii väljast kui seest ukse,ning samas oleks võimalik uks ka lukustada:
Kõigepealt käiasin lingi kinnituskronsteinil (antud juhul plastikust) ära hoovastiku poolse nurga,mis jääb osaliselt ette uue hoovastiku liikumisteekonnale:

lingi küljes olevale pisikesele hoovastiku kronsteinile puurida 6mm auk (pildil tähistatud punase ringiga),mis tuleb puurida võimalikult vasakusse serva ,(kuldsest splindist eemale) et ei takistaks hilisemat nö. lingi liikumisteekonda.

vahepeal link ukse külge panna & ära mõõta lingitaguse hoovastiku kronsteini ja ukse lukusti vaheline kaugus ukse sees (minul oli see 6cm kandis)
Siis võtsin M6 keermelatti & lõikasin varuga esimese "lüli" ,mille kinnitasin mõlemalt poolt nn. stopper mutriga:


Nüüd proovisin linki taaskord külge veendumaks ,et keermelatist "lüli" liiga pikke ei saanud (vajadusel lõika lühemaks), peale mida otsisin M8 mõõdus poldi (kuid võib samuti olla keermelatt) mille ühte otsa sai keevitatud M6 mõõdus mutter. Nii valmis teine vajaminev "lüli" antud hoovastikule. Vast valminud "mutriga hoova" kruvime esimesele hoovale otsa,mille tulemusena saame selle:

Nüüd on ,suure tõenäosusega, vaja mitmeid kordi linki panna külge ja küljest ära võtta ,et saada vertikaalne hoob õigesse asukohta (ettepoole või tahapoole mööda horisontaalset hooba kruvides) ja ka õigesse pikkusesse (lõigates). Kindlasti tuleb vahepeal ka ukse lukustit ennast ukse küljest eemaldada,siis saad ka uurida kuidas asi toimib.

Siinkohal tuleb vertikaalne hoob saada küllaltki täpseks. Püüan selgitada miks. Kui antud vertikaalne hoob liiga pikaks jääb ja kasvõi mõned millimeetrid ukselukusti avamishooba alla surub ja seda nö ukselingi kinni asendis,ei toimi ukse lukustamine( seestpoolt nupuga või kesklukuga),seega peab vertikaalhoob jääma küllaltki vabalt lukusti "avamishoovale" toetuma. Selleks ,et hoovastiku ots kindlasti välja ei hüppaks ukselukustil olevalt avamishoovalt,tegin hoovastiku alumise otsa koonjalt terava .. Nii istub hoovastik kenasti lukusti avamishoovast ca 1cm jagu läbi (nii ei tohiks põruda ta välja ka eesti kuumaastikel. & kogu süsteem toimetab kenasti.
Kõige lõpuks tuleb ,Corrado ukse sisemise kitsuse tõttu saagida ära ka lingi originaal hoovasiku kronsalt otsa ava (pildil punase ringiga tähistatud) ,vastasel juhul hakkab see ukse avamisel vastu ukseklaasi kriipima.

..ja valmis detail:

Niisiis.. juttu sai palju ning ka segasevõitu ,kuid eks siis kui tööjärk juba niikaugel,hakkab töö teostaja asjadest aru saama.
Katsun lähiajal teemat pisut paremate & täiendavate piltidega täiendada

Loodan et on abi

PS. Panen siia ka eelneva ,mittetoimiva aretise (Made by T-lab)

Udused pildid laenatud netist
