Lugu siis järgmine: autol sai siduri ja hooratta vahetuse käigus lasta ära vahetada ka väntvõlli käigukastipoolne simmerling koos väntvõlli hammasvööga (müüakse koos). Peale vahetust on auto uimane ja jõudu vähe. Samuti on vähenenud kütusekulu: linnas 0,5; maanteel 1l/100 km. Sooja mootoriga on käivitamine raske. Mõnikord ei lähe esimese korraga käimagi. Vibratsioon tühikäigul. Need sümptomid viitaksid kõik sellele, et süüde on vale. Mingit veateadet arvuti ei anna. Kaabliga vaadates on sellised näidud:

Uurisin ElsaWin'ist järgi, kuidas seda tööd tehakse (netis sama juhend koos värviliste piltidega: hammasvöö vahetus) ja küsisisn siis töökojast mida nemad tegid. Erinevused on sellised, et lukustati ainult nukkvõll ja väntvõll jäeti lukustamata, kuna selleks oleks vaja olnud eemaldada soonrihm, soonrihma pinguti jne. Nukkvõlli lukustamiseks aga ainult hammasrihma ülemine kate. Ka ei kasutatud hammasvöö paigaldamisel seda eritööriista, kuna paika joondamiseks pidi piisama ka trasnpordi ajal hammasvööd simmerlingi sees hoidvast oranzist fiksaatorist.
Kuna arvuti veateadet ei anna, siis töökoda enda töös viga ei näe. Soovi korral saan minna nende juurde kontrollima, kas hammasvöö on õiges asendis. Kui ei ole, siis teevad tasuta korda, kui on õiges asendis, siis maksan lahtivõtmise kinni mina (u. 150€, sest on vaja eemaldada käigukast ja sidur koos hoorattaga).
Minu küsimus ongi, et kuidas üldse kontrollitakse väntvõlli hammasvöö asendit? Ise kahtlustan, et see on veidi vales asendis. Just niipalju, et arvuti viga ei näita, aga mootori töö on mõjutatud. Autoks 2006 Touran, 2.0 TDI 103 kW, BMM (8 klapiga).