Piduriketaste vahetamise nõuded
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 87
- Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
- Auto: Audi A7 3.0TFSI
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Piduriketaste vahetamise nõuded
Tere,
kirjutan seoses küsimusega mis tekkinud pidurikettaid vahetades. Tean seda, et ketta ja rummu vaheline pind peab roostest puhas olema kui ketast vahetada. Edasi aga olen kuulnud naised saunas rääkisid stiilis jutte ja igaüks räägib erinevalt. Nimelt kas peaks mingit määret ka rummu peale laskma? Ala keraamilist määret näiteks? Siiani olen siiski rummud keraamilisega kokku lasknud kuna mulle tundub see haljas metall sinna rumal jätta. Vahelt läheb ikka soolvett sisse ja üks hetk on rummu pind ju roostes taas ja palju vaja pole, et ketas kõver jälle.
Samas näiteks Zimmermanni ketastega kaasas olnud juhendis oli keelatud igasuguseid aineid seal kasutada. Igaksjuhuks mainin ka, et paigaldan alati värvkattega kettaid kui seal peaks mingi vahe olema. Ise muud kahju ei suutnud välja mõelda kui vaid seda, et ehk määre hakkab reageerima ketta kattevärviga ja igaksjuhuks on siis kiri peale pandud, et ei kasutataks mingit määret.
Niipalju veel olen täheldanud, et zimmeri värvkate on tunduvalt nõrgem näiteks kui brembo omadel. Zimmermannil tundub ala aerosoolis hõbedaga tegu olevat mis brake cleaneriga kergelt maha tuleb. Brembol tunduvalt tugevam kate.
EDIT: kui ma nüüd õigesti mäletan siis ka ükski tehase juhend ei ütle muud kui puhasta pind roostest ja mustusest kuid määrdest ei mainita midagi. Samas on meie teed ja kliima veidi teisest puust ka kui VAG grupi autode kodumaal..
kirjutan seoses küsimusega mis tekkinud pidurikettaid vahetades. Tean seda, et ketta ja rummu vaheline pind peab roostest puhas olema kui ketast vahetada. Edasi aga olen kuulnud naised saunas rääkisid stiilis jutte ja igaüks räägib erinevalt. Nimelt kas peaks mingit määret ka rummu peale laskma? Ala keraamilist määret näiteks? Siiani olen siiski rummud keraamilisega kokku lasknud kuna mulle tundub see haljas metall sinna rumal jätta. Vahelt läheb ikka soolvett sisse ja üks hetk on rummu pind ju roostes taas ja palju vaja pole, et ketas kõver jälle.
Samas näiteks Zimmermanni ketastega kaasas olnud juhendis oli keelatud igasuguseid aineid seal kasutada. Igaksjuhuks mainin ka, et paigaldan alati värvkattega kettaid kui seal peaks mingi vahe olema. Ise muud kahju ei suutnud välja mõelda kui vaid seda, et ehk määre hakkab reageerima ketta kattevärviga ja igaksjuhuks on siis kiri peale pandud, et ei kasutataks mingit määret.
Niipalju veel olen täheldanud, et zimmeri värvkate on tunduvalt nõrgem näiteks kui brembo omadel. Zimmermannil tundub ala aerosoolis hõbedaga tegu olevat mis brake cleaneriga kergelt maha tuleb. Brembol tunduvalt tugevam kate.
EDIT: kui ma nüüd õigesti mäletan siis ka ükski tehase juhend ei ütle muud kui puhasta pind roostest ja mustusest kuid määrdest ei mainita midagi. Samas on meie teed ja kliima veidi teisest puust ka kui VAG grupi autode kodumaal..
- kraff
- Klubiline
- Postitusi: 770
- Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
- Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
- Asukoht: Tallinn/Võru
- Tänanud: 81 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Sama siin, vasemääre.margus000 kirjutas:Mina olen alati vasemääret aerosoolis kasutanud . nii rummule kui rattapoltisele.
-
- Klubiline
- Postitusi: 1735
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 100 korda
- Tänatud: 52 korda
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Aastaid kasutanud vasemääret. Ka klotsi puute pinnad peavad olema korralikud( support, kelk)
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Vales kohas kasutate vasemääret. Rummu ja ketta vahele EI panda mingit määret. Rummu võib värvida aga kindlasti mitte mingi konsistentsi omava ainega katta!
Lastele õpetus:
https://www.youtube.com/watch?v=6RQ9UabOIPg
Lastele õpetus:
https://www.youtube.com/watch?v=6RQ9UabOIPg
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Huviline
- Postitusi: 87
- Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
- Auto: Audi A7 3.0TFSI
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Ok, olen näinud sarnast videot ka. Aga mis selle põhjendus oleks, et mingit ainet seal olla ei või? Värvimist kaalusin ise ka aga üldiselt aega nõudev kuna mingeid aerosool asju ma kasutada ei taha ja kahekomponentsed tahavad pikalt kuivada.
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Põhjendus on see, et konsistents kuivab mitte ühtlase paksusega pinnakihiks ning sellest tulenevalt hakkab/võib hakata mingit "oma elu elama".
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Moderaator
- Postitusi: 7941
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Rattapolte (keermeid) ei tohi küll millegagi määrida, vanemate autode kasutajajuhendites oli see ka kirjas (uuemate suhtes ei oska öelda).margus000 kirjutas:Mina olen alati vasemääret aerosoolis kasutanud . nii rummule kui rattapoltisele.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
- margus000
- Huviline
- Postitusi: 282
- Liitunud: 14 Aug 2014, 18:58
- Auto: vw passat b8 rline 4motion.
- Asukoht: tartumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Isegi esinduses pannakse rattapoltidele vasemääret . on mingi põhjus kah miks panna ei tohi.GTI kirjutas:Rattapolte (keermeid) ei tohi küll millegagi määrida, vanemate autode kasutajajuhendites oli see ka kirjas (uuemate suhtes ei oska öelda).margus000 kirjutas:Mina olen alati vasemääret aerosoolis kasutanud . nii rummule kui rattapoltisele.
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Vasemääre on mõeldud liikuvate osade vahele. Rattapoltide vasemäärdega libestamine ei ole kuritegu aga kindlasti ka mitte tark tegu!
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Huviline
- Postitusi: 87
- Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
- Auto: Audi A7 3.0TFSI
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Mmhmh, see põhjendus sobib küll
Rattapolte jah tegelikult määrida ei või, seda räägiti koolis keretehniku eriala õpilastele ka. Põhjendust kahjuks päris täpselt ei mäleta aga minujaoks kõige loogilisem on see, et rattapoldi määrimisel ei ole hoia keere enam nii tugevalt kinni kui peaks
Järgmine kord tuleb kergesti lahti küll (mis näiteks keredetailide poltidel on väga hea omadus) aga kas see rattapoldil nii olema peaks? Pigem mitte.

Järgmine kord tuleb kergesti lahti küll (mis näiteks keredetailide poltidel on väga hea omadus) aga kas see rattapoldil nii olema peaks? Pigem mitte.
-
- Klubiline
- Postitusi: 1735
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 100 korda
- Tänatud: 52 korda
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Poldi koonusle ei tohi määret lasta. Et mis ikka et puhasta brake cleaneriga kõik pinnad ära nii ketas kui rumm, ja ka klotsid ja mutrid ja kelgud. MIs ikka. Polegi muud nõudeid. Vaata et igast mustust ja terasid ja määret kuhugi ei jää ega miskit ja pane kõik ilusti kokku. Või lase teha seda kusagil remondi kohas siis kindel et on olemas garantii.
blade kirjutas:Mmhmh, see põhjendus sobib küllRattapolte jah tegelikult määrida ei või, seda räägiti koolis keretehniku eriala õpilastele ka. Põhjendust kahjuks päris täpselt ei mäleta aga minujaoks kõige loogilisem on see, et rattapoldi määrimisel ei ole hoia keere enam nii tugevalt kinni kui peaks
Järgmine kord tuleb kergesti lahti küll (mis näiteks keredetailide poltidel on väga hea omadus) aga kas see rattapoldil nii olema peaks? Pigem mitte.
- margus000
- Huviline
- Postitusi: 282
- Liitunud: 14 Aug 2014, 18:58
- Auto: vw passat b8 rline 4motion.
- Asukoht: tartumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
Mujal maailmas ei kasutata igasugust p*ska talvel lume sulatamiseks . Küll näinud rehvivahetuses kuidas rattapoldid on kinni oksüdeerunud . Olen ka korra peale sattunud kuidas valuvelg oli rummu otsas bmw nii kinni et ei saadudki alt ära . Tuttav kes töötab vw esinduses pikka aega ja on kõiki mu autosi remontinud paneb vasemääret vahele ja sealt on see mulle kah külge jäänud . Siiamaani pole ükski ratas alt ära tulnud.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7941
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Piduriketaste vahetamise nõuded
No lahti tulevad ehk liigagi lihtsalt ja siis kui seda teps vaja ei olemargus000 kirjutas:Isegi esinduses pannakse rattapoltidele vasemääret . on mingi põhjus kah miks panna ei tohi.GTI kirjutas:Rattapolte (keermeid) ei tohi küll millegagi määrida, vanemate autode kasutajajuhendites oli see ka kirjas (uuemate suhtes ei oska öelda).margus000 kirjutas:Mina olen alati vasemääret aerosoolis kasutanud . nii rummule kui rattapoltisele.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..