

Aga järgmiseks pidi tulema bensiinimootoriga auto, kuna elu viis Tallinnast väiksemasse linna. Ja juba Tallinnaski hakkas diisel veidi oma diisli poolt näitama mingitel hetkedel, väikelinnas oleks vaid aja küsimus millal jamad pihta hakkavad, kui valdavalt lühikesi otsi sõita. Ja pidi tulema veidi kõrgem auto, kuna meeldib perega looduses käia ja julgelt suure tee pealt maha keerata kus isu peale tuleb

Aga mis sa siis ostad kui on sellised kriteeriumid ees? Päris mingit džiibikolakat nagu ei tahaks, see on overkill kui sul seda tegelikult vaja ei ole. Päris linnamaasturit ka ei soovinud. Siis jäävad nn cross-countryd. Bensukatega selles segmendis üsna tuuga. Nt Volvot praktiliselt ei leiagi muud kui diislit, kallim ka. Audi on veidi teine liiga. Ja jäigi sõelale Passat Alltrack. Aprilli lõpus veeres hoovile ja mõnda aega pidi B7 kurvalt hoovinurgas seisma, sest sellega ei tahtnud millegipärast enam keegi sõita

Auto on 4.2018 väljalase, oli tulnud Leedust


Lisade nimekiri:
• "High" LED, DLA
• Side assist
• Lane assist - on täpsem ja sujuvam kui B7-l, sõidab kauaem ise (mitte, et ma tal sõita laseks väga)
• ACC
• Traffic Jam Assist
• 360° parkimisandurid, iseparkimine,
• Discover Pro 9,2" (kaardid uuendatud), sh häälkäsklused, AndroidAuto
• Tumendatud tagaklaasid
• DCC ja MODE režiimide valik sh off-road
• Must Vienna nahksisu (tundub, et püsib paremini värske kui Nappa, mis läks kiirelt läikesse ja tahtis tihedamat hooldust)
• Ambient valgustus (valge)
• Active Info Display- keerasin mingit R värki peale seal juba OBD11-ga

• Kessy võtmeta sisenemine ja käivitus (B7 ei olnud ja enam ilma küll ei tahaks, väga mugav)
• Elektriline tagaluuk, Easyopen ja Easyclose'iga. Openit niiväga ei kasuta ja jõle piinlik kui poe ees vahel 3x võimled ja lõpuks ikka manuaalselt
lahti teed kuna pole see õige päev, aga easyclose on vast isegi veel parem leiutis- vajutad close nupu ette ära, võtad oma kompsud kaenlasse ja
jalutad tuppa ja auto saab ise aru millal luuk kinni panna ja lukku minna.
• 3-tsooniline kliima
• Dynaudio helisüsteem- oluliselt parem kui B7 Dynaudio. Eraldi woofer varuratta sees annab palju juurde
• 220V
• Kardinad tagaustel- lastega suvel hea asi, enam ei pea iminappadega “mõmmisid” klaasidele toppima

• Manööverpidurdus- selle autoga on vist praktiliselt võimatu kuhugi otsa sõita, isegi kui pime oled
• Ja kindlasti midagi veel mida mainida unustasin..ja elektriaknaid ja istmesoojendusi jms ei hakka mainima, see tänapäeval juba pigem hügieen.
Mis võiks veel olla:
• Webasto- aga bensukas läheb nii kiirelt soojaks, et pole hullu
• Roolisoojendus oleks küll tore lisa
• Käiguvahetus roolilt- diislil oli ja samas väga palju ei kasutanud, aga selle mootoriga tunnen vahel puudust küll
• Elektriline konks- lahendasin muud moodi (vt järgmine punkt) ja olgem ausad- selle adapteriga jamamine kuskil pimedas poris oli vahel päris
tüütu ja mul suri neid adaptereid maha ka paar tk.
• Katuseluuki või panoraami oleks ka soovinud, aga no kui kõik muu on paigas, siis midagi peab ikka puudu olema ja seda ideaalset jäädki vist
otsima
Mida juba teinud olen:
• MugavAutos paigaldatud teisaldatav "tark" konks (targa puhul saab auto aru, et tal on konks ja parkimisabi, ACC jm arvestab sellega). Olen väga
rahul, eemaldamine ülilihtne ja välimus väga diskreetne.
• Ostes oli suure 60k hoolduseni veel aega, aga lasin siiski teha põhjaliku hoolde varakult ära: mootori õli ja filtrite vahetus (ja välp 15k peale
lülitatud), DSG õli ja filtri vahetus, haldex õli vahetus ja õlivõtturi pesu, süüteküünalde vahetus, salongiõhu filter, pidurivedeliku vahetus.
• NAVI kaardid uuendasin ära, aitäh birgo99 kaarti laenamast!
• Iga kvartal naha hooldus ja regulaarselt katsume ikka ka pestud ja kasitud hoida, mitte, et see alati õnnestuks. Aga Alltrack’le vist meeldibki
veidi räpane olla aeg-ajalt

• 245/45 18’’ lamellid sai talveks ostetud, see nädal tuleb silla regull ja uued rehvid alla. Oli plaan lisa jooks velgi ka leida, aga
kuramus, polegi nii lihtne. Originaalvelgi praktiliselt ei liigu ja mingit replikavärki ka väga ei taha.
Mida peaks veel tegema:
• Trailer assist’i aktiveerida. Käruga tagurdamine on minu jaoks endiselt kohati väljakutse
• ESC off ikka täitsa off’iks ära seadistada
• Mõned väiksed teravad mõlgid siin-seal ustel, võiks välja lükata
• Juhiukse plastikosa pealt värv (või pigem mingi plastidipi sarnane ollus) koorub, tundub, et seda on üle värvitud mingil põhjusel ja vale
tehnoloogiat kasutatud
Mootoriks on autol GTI'lgi aiste vahel olnud 162KW kaheliitrine TSI bensiinimootor, väänet 350nm. Ei saa selle mootori kohta midagi halba öelda- teeb mõnusat häält, on piisavalt terav, sitke, lõbus sõita. Kütusekulu muidugi on teisest mastist kui diislit omades, aga samas ei ütleks, et midagi hullu. Terve suve pikaajaline keskmine tuli vist 7,8. Aga sai palju Eestis ringi ka tripitud, ehk maanteesõit kindlasti tugevas ülekaalus. Linn-maantee pooleks keskmine tuleb 8,..l/100km. Diisliga võrreldes meeldib kindlasti vaikus, sujuvus, vibratsiooni puudumine. Ja muidugi minek on hoopis teisest puust. Ka ei häiri start-stop bensuka puhul. B7 diisli peal oli see väga kare kogemus.
B8 sõiduomadused üleüldiselt ja üldine olme on oluline edasminek võrreldes B7ga. Alltracki DCC elektriliselt reguleeritav vedrustus on Comfort seades ka 18'' ratastega väga mugav. Nelikvedu, nagu ka foorumis jutuks on olnud, on kuidagi teistsugune, kui eelmise generatsiooni haldex. Laseb esiratast rohkem läbi libiseda. Samas, ESC sport peal, märja ilmaga laseb ikka kiirelt pepu rippu kui korra piitsa anda

High-led tuled on väga hea valgustusvõimega. Võrdlen jällegi B7 xenoniga, mis ei olnud ka halb. Aga led ikka teine tera, maantee on ees pikalt valge. DLA toimetab ka täpselt ja kiirelt.
Visuaali mõttes on ta nagu iga teine Alltrack vist. Pisut erilisemaks teeb Oak Brown metallik värv ja 18'' Kalmata kahetooniline velg.
Paar pilti ka siit, et jutt ainult jutuks ei jääks ja muretuid kilomeetreid meile!