Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Enda üllatuseks päris sellist teemat ei leidnudki ja seega teen uue.
B6 ussitab (nagu nad ikka). Probleem süvenenud just viimaste kuudega. Juhiuks kõige hullemas seisus hetkel, no distantsilt veel jube ei tundu, aga hakkab silma riivama. Mingit 1000-eurist Krown paketti enam sellises seisus auto puhul niikuinii ei tee, seega ootaks pigem DIY soovitusi.
Endal tekkis paar mõtet:
1) töödelda millegiga ( ideaalis ootaks head soovitust, millega ) edasise probleemi süvenemise aeglustamiseks.
2) mingisugune lihv-pahtel-krunt-sprei süsteem tulevikuks (vist pigem autoärikate teema?)
3) las raibe mädaneb?
Mingi suvalist spreiparandust ei tahaks ette võtta, mis lähiajal algsest veel hullem välja näeb, tahaks ikka ise tulevikus veel mõnda aega autot omada. Asja teeb keerulisemaks see, et mulle tundub, et auto ei ole päris originaalvärvi all, st mingi VINi järgi värvitellimise võimalus jääb ilmselt ära.
Tänan ette vastajaid nagu ikka.
B6 ussitab (nagu nad ikka). Probleem süvenenud just viimaste kuudega. Juhiuks kõige hullemas seisus hetkel, no distantsilt veel jube ei tundu, aga hakkab silma riivama. Mingit 1000-eurist Krown paketti enam sellises seisus auto puhul niikuinii ei tee, seega ootaks pigem DIY soovitusi.
Endal tekkis paar mõtet:
1) töödelda millegiga ( ideaalis ootaks head soovitust, millega ) edasise probleemi süvenemise aeglustamiseks.
2) mingisugune lihv-pahtel-krunt-sprei süsteem tulevikuks (vist pigem autoärikate teema?)
3) las raibe mädaneb?
Mingi suvalist spreiparandust ei tahaks ette võtta, mis lähiajal algsest veel hullem välja näeb, tahaks ikka ise tulevikus veel mõnda aega autot omada. Asja teeb keerulisemaks see, et mulle tundub, et auto ei ole päris originaalvärvi all, st mingi VINi järgi värvitellimise võimalus jääb ilmselt ära.
Tänan ette vastajaid nagu ikka.
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
ingel [VW Bot: "Keel korda!"] leidsin üles ikka selle värvikoodi ka, vist isegi on originaal.
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 28 Juun 2011, 14:13
- Telefon: 5555üheksa6üks4
- Skype: el.mumm
- Auto: B6 1.4tsi r-line 2010 tornado red
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 97 korda
- Tänatud: 25 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
B6 ongi tehasest ette nähtud roostetama)) ega seal palju muud polegi, kui detaili väljavahetamine uue ja mitte roostetava vastu (mitte, et need omakorda roostetama ei hakkaks)) - uksed, tiivad, tagaluuk jms. Kui juba värv mullitab, siis kohtparandusega enam väga ei pääse, kui ainult müügi hetkeks korra ilusaks.
B6 1.4tsi🍅 & B8 2.0tsi❄️ IG @el.mumm
-
- Veteran
- Postitusi: 3548
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 784 korda
- Tänatud: 110 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Las raibe mädaneb. Pead roostes kohad välja lõikama täielikult.
Kui raha niigi vähe, siis sõidad kuniks ülevaatuselt enam läbi ei saa.
Seniks paned raha kõrvale, et uuemat osta.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
See ukse serv ei tundu nüüd maailmalõpp olema, muidugi eeldusel, et teiseltpoolt pole valtsi vahele rooste roninud.
Keretööde tegemine on oluliselt rohkem tööd kui esialgu arvata oskad (ei tundu väga palju tegemist aga aega võtab korralikult, eriti algajal) aga kui tahtmist on siis saab paremaks küll.
Ehk siis mina alustaks relaka otsas traatharjaga puhtaks, üritad võimalikult palju roostet kätte saada siis roostemuundur peale (mul oli mingi Lesta oma mida värvipoes soovitati paar päeva peal hoida ja siis uuesti terasharja kettaga maha lasta). Peale seda epo krunt, pahtel, lihvimine ja värv. Värve ja krunte alati soovitatakse võimalusel püssiga peale kantavaid kasutada. Värvida on mõistlik ukseliistuni, kuna siis jääb vähem uue värvi ja vana värvi nö. puutekohti mida mina algajana kunagi heaks pole saanud, jääb toonivahe. Ilmselt igavaene pole aga mitu aastat kestab küll minu kogemusel kui rooste väga sügavale sisse söönud pole.
Keretööde tegemine on oluliselt rohkem tööd kui esialgu arvata oskad (ei tundu väga palju tegemist aga aega võtab korralikult, eriti algajal) aga kui tahtmist on siis saab paremaks küll.
Ehk siis mina alustaks relaka otsas traatharjaga puhtaks, üritad võimalikult palju roostet kätte saada siis roostemuundur peale (mul oli mingi Lesta oma mida värvipoes soovitati paar päeva peal hoida ja siis uuesti terasharja kettaga maha lasta). Peale seda epo krunt, pahtel, lihvimine ja värv. Värve ja krunte alati soovitatakse võimalusel püssiga peale kantavaid kasutada. Värvida on mõistlik ukseliistuni, kuna siis jääb vähem uue värvi ja vana värvi nö. puutekohti mida mina algajana kunagi heaks pole saanud, jääb toonivahe. Ilmselt igavaene pole aga mitu aastat kestab küll minu kogemusel kui rooste väga sügavale sisse söönud pole.
Viimati muutis J.Aru, 25 Jaan 2022, 17:49, muudetud 1 kord kokku.
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
K*rt mehed, traathari on tänaseks ikka juba kauge minevik. Ma oma zigulli juureski kasutan juba nii nailon, fiiber, vms. kettaid.J.Aru kirjutas: ↑25 Jaan 2022, 17:49 See ukse serv ei tundu nüüd maailmalõpp olema, muidugi eeldusel, et teiseltpoolt pole valtsi vahele rooste roninud.
Keretööde tegemine on oluliselt rohkem tööd kui esialgu arvata oskad (ei tundu väga palju tegemist aga aega võtab korralikult, eriti algajal) aga kui tahtmist on siis saab paremaks küll.
Ehk siis mina alustaks relaka otsas traatharjaga puhtaks, üritad võimalikult palju roostet kätte saada siis roostemuundur peale (mul oli mingi Lesta oma mida värvipoes soovitati paar päeva peal hoida ja siis uuesti terasharja kettaga maha lasta). Peale seda epo krunt, pahtel, lihvimine ja värv. Värve ja krunte alati soovitatakse võimalusel püssiga peale kantavaid kasutada. Värvida on mõistlik ukseliistuni, kuna siis jääb vähem uue värvi ja vana värvi nö. puutekohti mida mina algajana kunagi heaks pole saanud, jääb toonivahe. Ilmselt igavaene pole aga mitu aastat kestab küll minu kogemusel kui rooste väga sügavale sisse söönud pole.
Näiteks väga hea asi: https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/l ... trip-50-mm
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Isiklikult tundub, et pehme traatharjaga on rohkem lootust pooridest roostet kätte saada, kusjuures tihti peale on müüdavad väga jämeda traadiga millega tõesti seda eelist pole. Muidugi õppinud ma seda asja pole ja võib-olla tõesti mingid teised kettad etemad, ise kasutanud seda mis on ennast minu jaoks tõestanud ja eelpool nimetatutega kogemust pole. 

Viimati muutis J.Aru, 25 Jaan 2022, 22:30, muudetud 1 kord kokku.
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
On saada ka ca 5cm läbimõõduga ja mingi 4..5mm laiuseid erinevaid kettaid ja just trelli otsa, millega saab väikese akukaga kenasti ligi, samuti ka trelliotsa karukeeli, jne...proovitud kordi ja kordiJ.Aru kirjutas: ↑25 Jaan 2022, 22:29 Isiklikult tundub, et pehme traatharjaga on rohkem lootust pooridest roostet kätte saada, kusjuures tihti peale on müüdavad väga jämeda traadiga millega tõesti seda eelist pole. Muidugi õppinud ma seda asja pole ja võib-olla tõesti mingid teised kettad etemad, ise kasutanud seda mis on ennast minu jaoks tõestanud ja eelpool nimetatutega kogemust pole.![]()

P.S proovi järgmine kord selle terase asemel nailonit ja üllatud meeldivalt, väga hästi puhastab ka sügavamad poorid: https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/l ... aga-punane
Viimati muutis TiitRE, 25 Jaan 2022, 22:36, muudetud 1 kord kokku.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Ma mõtlen seda, et rooste koht on poorne, sellised paari mm jämedused poorid sees pinnal, neid ise arvaks, et saab traatharjaga paremini puhtaks. Muidugi ideaalne oleks need välja käiata aga enamasti lõppeks see väga õhukese plekiga ja siiani pole nendest probleemi olnud (näiteks B5l tegin koopaservad 2 aastat tagasi, siiani pole ühtegi rooste mulli ilmunud, loodan et nii ka jääb
).

- JaanusVambola
- Huviline
- Postitusi: 420
- Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
- Asukoht:
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 39 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Niipalju kui mina sellest värgist tean, siis viimase rooste alge saab soodapritsiga välja. Mingite traaatharjade ja ketastega mitte.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Soodaprits ei võta roostet, sellejaoks liivaprits. Liivapritsiga puhastus oleks tõesti kõige parem aga enamasti seda ei ole käepärast ja eeldab normaalset kompressorit, lisaks on liiv pärast kõik võimalikes ja mittevõimalikes kohtades.
Kusjuures tuli meelde, et ise kasutasin tööriistamarketis müüdavat soodapritsi tagumistel koopaservadel, sooda asemel läks sisse peenike liiv ja toimis kuidagi. Aga eelnevalt selleks oligi veel roostemuundur minu "kompotis" vahel. 


- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Kujutan ette, et kui rooste juba nii sügaval, et harjasega kätte ei saa ja eeldab liivapritsi, siis tuleb pigem see koht sealt välja lõigata. Kujutate ikka ette ka seda uksepleki paksust, et siin liivapritsist räägite? Ega te plekkvelgi ei pritsiJaanusVambola kirjutas: ↑25 Jaan 2022, 23:02 Niipalju kui mina sellest värgist tean, siis viimase rooste alge saab soodapritsiga välja. Mingite traaatharjade ja ketastega mitte.

- etnies858
- Moderaator
- Postitusi: 1830
- Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
- Auto: Passat B8.5 R-Line
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 184 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Liivaprits teeb 1:0 selle uksega, nagu hiirte juust pärast. Saksast sama värvi uksed saad ja kõik ise seest krowninga täis lased, suvel hoolas oled ja täkkeid värviparandusega üle käid siis kestab.
- JaanusVambola
- Huviline
- Postitusi: 420
- Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
- Asukoht:
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 39 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Ei ei, mitte liivapritsiga vaid soodapritsiga. Liiv muidugi lõhub ju metalli ja kõik ära. Soodaprits aga metalli ei kahjusta vaid eemaldab metalli küljest kõik ülearuse. Soovitan uurida soodapritsi eeliseid. Isegi oma ajakulu mõttes on juba lasta see jama lihtsalt ära pritsida.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!
-
- Moderaator
- Postitusi: 7940
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Traathari vs. nailon, fiiber erinevus tuleb siin välja et traathari eemaldab metalli ja kuumutab pinda rohkem mis viimistluse koha pealt pole mitte hea (võib lüüa lainesse). Enne liiva- või soodapritsi võiks pinna roostemuunduriga üle teha - siis tulevad jäägid paremini välja. Ning pildi järgi otsustades pakun et enne kui sealt kogu rooste kätte saab on selles ukses augud sees. Mõistlik oleks korras kasutatud uks sebida nagu soovitati - poola ja leedu romulatest nt.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
- TanelP
- Huviline
- Postitusi: 1341
- Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
- Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
- Asukoht: Märjamaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 8 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Roostekatastroofid olid Passat b3 ja Passat b6, huvitav kas järgmine katastroof on Passat b9?:D
you know you are doing something right when the haters come out.
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5654
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 579 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
-
- Veteran
- Postitusi: 2255
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 17 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
B3-le teed liiga.
Passateid jätkub ilmselt nii kauaks kuni neid koduturul äriklientidele müüa saab.
- etnies858
- Moderaator
- Postitusi: 1830
- Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
- Auto: Passat B8.5 R-Line
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 184 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Ei ütleks, et b3 ja b6 ainult. B5 ja b5.5 ainuke eelis, et linkide alt ei roosteta, kuna teine disain aga muus osas roostetavad täpselt samamoodi ehk tiivad, katuse äär, reelingute ümbrus, liistude ümbrus, universaalil pagassi lukk, B7 täpselt samasugune.
-
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 19 Okt 2019, 23:06
- Asukoht: Tallinna ümbruses
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
JaanusVambola kirjutas: ↑26 Jaan 2022, 06:50 Ei ei, mitte liivapritsiga vaid soodapritsiga. Liiv muidugi lõhub ju metalli ja kõik ära. Soodaprits aga metalli ei kahjusta vaid eemaldab metalli küljest kõik ülearuse. Soovitan uurida soodapritsi eeliseid. Isegi oma ajakulu mõttes on juba lasta see jama lihtsalt ära pritsida.
Ei viitsi seda vaidlust lõpuni lugeda aga nemad siin lasevad roostest puhtaks teha klaaskuulpritsiga. Sooda pidi olema edukaks värvi maha võtmiseks, ilma alusmetalli kahjustamata.
www.csg.ee
Tellida pidi saama teenust aga ainult soojal ajal, nii et minu T5 põhja alt käidi roostesemad kohad üle nõelhaamriga, enne suuremat mõslamist.
2010 aasta auto aga eriti tagumiste amartide juurest ja tagavara ratta kohalt oli eriti roostes. Nüüd sai ehk elu natuke pikemaks.
Tuttava T5 buss võeti aga sealsamas eelmine aasta juppideks ja lasti kõik haljaks+ siis keevitus ja vajadusel uued jupid. Tänu temale sinna sattusingi. Enamus kliente on neil siiski ameerika autode omanikud, nii et kui autosse väga kiindunud ei ole, ei tasu sellist teenust euroopa masstoodangule tellida.
OLD VWS` DON´T LEAK OIL
THEY MARK THEIR SPOT!
THEY MARK THEIR SPOT!
Roostekatastroofi ennetamine/parandused
Kuskohast muidu saaks plekki, mida keretöödel kasutada ja on sel mingeid omadusi ka, mida peaks jälgima vms?