T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
2004, T5, Diisel.
Kogemusi kaua võtab aega sellisel mootori remont, kolvid, tihendite jm vahetus, kokku-lahti aeg?
Kogemusi kaua võtab aega sellisel mootori remont, kolvid, tihendite jm vahetus, kokku-lahti aeg?
-
- Moderaator
- Postitusi: 7940
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Kas huvitab normtunnid palju tööoperatsioonid aega võtavad või aeg kliendi seisukohast millal remonti antud auto kätte saab?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Üpris vähe näitab tunde nende mootorite puhul.
Hiljuti tegime ühe, vahetasime väntvõlli ja ühe murdunud kepsu. Võtsime arvestuse aluseks väntvõlli vahetuse kui kõige suurema töö ja ainult 11tundi on tehase poolt ette nähtud selleks. Arvan, et umbes 20 tundi on normaalne aeg, et kõik pulkadeks ja tagasi kokku.
Sama buss oli eelnevalt Tartus kuskil suuremas töökojas, ikka mitu kuud seisis seal remondis. Kui nüüd keps läks ja mootori lahti võtsime, olid kepsusaaled valesti pandud ja kolvid ka valesti silindrites. Juttude järgi võeti mootorit mitu korda maha ja lahti, ei saadud käima, arve mingi 4000EUR.
Selle mootori juures on nõkse, millest minu meelest isegi tehase juhend ei rääkinud. Nii mõnigi selline buss töötab ainult lahtise nukkvõllianduri pistikuga. Saime ka töö käigus aru, et kus see viga koostamisel tehakse, tegime ise samamoodi esimese hooga. Seega igasuguste jamade vältimiseks võiks juhendeid vaadata töökojas ja kindlasti mitte hakata hobi korras lammutama seda mootorit.
Hiljuti tegime ühe, vahetasime väntvõlli ja ühe murdunud kepsu. Võtsime arvestuse aluseks väntvõlli vahetuse kui kõige suurema töö ja ainult 11tundi on tehase poolt ette nähtud selleks. Arvan, et umbes 20 tundi on normaalne aeg, et kõik pulkadeks ja tagasi kokku.
Sama buss oli eelnevalt Tartus kuskil suuremas töökojas, ikka mitu kuud seisis seal remondis. Kui nüüd keps läks ja mootori lahti võtsime, olid kepsusaaled valesti pandud ja kolvid ka valesti silindrites. Juttude järgi võeti mootorit mitu korda maha ja lahti, ei saadud käima, arve mingi 4000EUR.
Selle mootori juures on nõkse, millest minu meelest isegi tehase juhend ei rääkinud. Nii mõnigi selline buss töötab ainult lahtise nukkvõllianduri pistikuga. Saime ka töö käigus aru, et kus see viga koostamisel tehakse, tegime ise samamoodi esimese hooga. Seega igasuguste jamade vältimiseks võiks juhendeid vaadata töökojas ja kindlasti mitte hakata hobi korras lammutama seda mootorit.
-
- Klubiline
- Postitusi: 1735
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 100 korda
- Tänatud: 52 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
No ja sellised garaasid tegutsevad ja koorivad inimestelt seitse nahka. ÕUDNE. Aga välja veereb vaid si**. Ja siis vajuvad need Ok kohad ja tegijad unustustesse ja tehakse maatasa
-
- Huviline
- Postitusi: 2875
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Kui kolvid on võimalik 180 kraadi valesti panna ,siis küsimus. Kuidas saab kepsu saalesi valesti panna.? Väntvõllil võib sellist saalede valesti panemist kohata,mitte kepsudel.
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Sisse-ja väljalaskeklapp on erineva suurusega ja kolvil on vastava suurusega süvendid. Aga kõigil silindritel ei ole klapid plokikaanes samamoodi, osadel on sisselaskeklapp vasakul ja osadel paremal, auto nina poolt vaadates. Kui panna vale kolb valesse silindrisse, siis sisselaskeklapp ei mahu kolvi süvendisse ja peksab vastu kolbi, see oli seal ka juhtunud.
Saaledel olid peal kirjad "sputter" ja "lower", ülemine kepsusaale ja alumine raamsaale on tugevdatud, ei ole nad kõigil mootoritel samasugused.
Panen siia selle nukkvõllianduri teema ka, äkki kellelgi läheb vaja kunagi. Põhimõttelisel on siis nii, et kui panna väntvõll sisse ja hambumisse teiste hammasratastega, siis seal mingeid märke pole. Ja kogemustega mehaanik võib mõelda, et vahet pole, ilma kiiluta nukaratta saab õige koha peale kinni pingutada ja kogu lugu. Aga tegelikult on siiski üks märk alles kuskil kolmanda hammasratta peal alt poolt ülesse liikudes ja kui seda ei jälgi, siis tõenäoliselt jääb pärast nukkvõlli impulssratas poole hamba jagu mööda ja seda ei saa muuta, mootor töötab ainult lahtise nukaanduri pistikuga. Võib-olla ma lihtsalt ei leidnud, aga minu ElsaWin-is seda juttu polnud, google aitas hädast välja.
https://www.vwt4forum.co.uk/threads/2-5 ... 637/page-3
Saaledel olid peal kirjad "sputter" ja "lower", ülemine kepsusaale ja alumine raamsaale on tugevdatud, ei ole nad kõigil mootoritel samasugused.
Panen siia selle nukkvõllianduri teema ka, äkki kellelgi läheb vaja kunagi. Põhimõttelisel on siis nii, et kui panna väntvõll sisse ja hambumisse teiste hammasratastega, siis seal mingeid märke pole. Ja kogemustega mehaanik võib mõelda, et vahet pole, ilma kiiluta nukaratta saab õige koha peale kinni pingutada ja kogu lugu. Aga tegelikult on siiski üks märk alles kuskil kolmanda hammasratta peal alt poolt ülesse liikudes ja kui seda ei jälgi, siis tõenäoliselt jääb pärast nukkvõlli impulssratas poole hamba jagu mööda ja seda ei saa muuta, mootor töötab ainult lahtise nukaanduri pistikuga. Võib-olla ma lihtsalt ei leidnud, aga minu ElsaWin-is seda juttu polnud, google aitas hädast välja.
https://www.vwt4forum.co.uk/threads/2-5 ... 637/page-3
Viimati muutis teet82, 19 Juun 2022, 06:41, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 609
- Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
- Auto: Seat alhambra
- Asukoht: Raplamaa
- Tänatud: 36 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Huvitaks ka, et kuidas kepsusaale valesti saab panna? Pole veel sellist kepsu kohanud, et valesti üldse saale külgegi läheks, veel vähem, et seda kuidagi valesti kokku panna saaks
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Kirjutasin ju selgelt, et alumine ja ülemine saale on erinevad (materjalilt, mitte kujult). Ja B-osadele on lausa peale kirjutatud, et milline kuhu läheb (upper, lower, sputter jne.)
-
- Moderaator
- Postitusi: 7940
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Kepsusaaled millest juttu oli on ka väntvõlli küljes.

Aga teemaalgataja võiks oma küsimuse tausta veidi lahti seletada - muidu räägitaksegi aiast või aiaaugust.
Viimati muutis GTI, 20 Juun 2022, 07:29, muudetud 1 kord kokku.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 463
- Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
- Asukoht:
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 69 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
On see verbaalne diarröa tõesti nii hull et ei suuda näppe klaviatuurilt eemal hoida?
Audidel sputter saaled juba kaheksakümnendate lõpust kasutusel. 3B mootoril näiteks.
Ehk saaks neile kahele härrale oma alafoorumi teha, kus siis üks saab rääkida kuidas ta midagi täpselt ei tea, aga kuidas vist peaks olema.
Ja siis teine saab vastu põrutada kuidas kõik on lollid ja tema teab kuidas täpselt olema peab. Aga lõpuks tuleb välja, et ta ka tegelikult ei tea, sest maailm ja tehnika ei jäänud 1995. aastasse seisma.
-
- Huviline
- Postitusi: 609
- Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
- Auto: Seat alhambra
- Asukoht: Raplamaa
- Tänatud: 36 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Kes sind hammustas? Pole nagu midagi mölisenud ja omaette foorumit pole samuti mulle vaja.
Jutt oli kuidagi segaselt kirjutatud ja jäi esialgu mulje, et saaled olid (füüsiliselt) valesti paigaldatud.
Postitan siia üldiselt suht vähe omaarust ja tahtlikult küll kedagi nokkida pole tahtnud. Võibolla sul endal hoopis enda alafoorumit vaja kui kõik nii hinge läheb.
Jutt oli kuidagi segaselt kirjutatud ja jäi esialgu mulje, et saaled olid (füüsiliselt) valesti paigaldatud.
Postitan siia üldiselt suht vähe omaarust ja tahtlikult küll kedagi nokkida pole tahtnud. Võibolla sul endal hoopis enda alafoorumit vaja kui kõik nii hinge läheb.
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
No põhimõtteliselt olidki füüsiliselt valesti.
Aga kuna nagunii on mölaks läinud see teema, siis räägiks veel ühest selle T5 mootori eripärast. Endale tundus alguses imelik, et raamsaalede pingutusmoment on ainult 30Nm ja enne raamsaalede lahti keeramist käseb plokikaane maha võtta. Oskavad spetsialistid siin selgitada seda?
Aga kuna nagunii on mölaks läinud see teema, siis räägiks veel ühest selle T5 mootori eripärast. Endale tundus alguses imelik, et raamsaalede pingutusmoment on ainult 30Nm ja enne raamsaalede lahti keeramist käseb plokikaane maha võtta. Oskavad spetsialistid siin selgitada seda?
-
- Huviline
- Postitusi: 2875
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Kuna autosi remondin, kaasa arvatud ka kolbe koos saaledega vahetanud,siis on härra twist käest küsida mida tähendab sputter saaled? Ja mida teie kaasajooksikud tänate kasutajat twist. Tundub nagu oleks foorumis jällegi Mustamäemaffia. S T .Sõbral on alati õigus. Lauri,saad aru küll mis on väntvõlli saale ja siis sinnakuuluv kepsusaale.Teet 82 kirjutas ka väntvõlli saalede asetusest.Ja kasutaja twist. Kui tood näite mootorist 3B siis see ei koti lukkseppa.
-
- Huviline
- Postitusi: 463
- Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
- Asukoht:
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 69 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
T5 2,5 mootoril on kaanepoldid ja raampaku poldid omavahel seotud keermestatud hülssidega (a'la jätkumutter, tootekood 070103136). Ja kui raami lahti lased, liigub hülss eest ja laseb ka kaanepoldid lõdvaks. Seega pead kaane maha võtma. Muidu riskid mahlade segamini laskmisega. 30Nm on lihtsustatult öeldult selleks, et pakud koos vändaga välja ei kukuks, kuni plokikaanepoltidega lõpliku pingsuse poltidele annad.teet82 kirjutas: ↑20 Juun 2022, 17:34 No põhimõtteliselt olidki füüsiliselt valesti.
Aga kuna nagunii on mölaks läinud see teema, siis räägiks veel ühest selle T5 mootori eripärast. Endale tundus alguses imelik, et raamsaalede pingutusmoment on ainult 30Nm ja enne raamsaalede lahti keeramist käseb plokikaane maha võtta. Oskavad spetsialistid siin selgitada seda?
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Vot nii, vähemalt keegi valdab teemat.
Harrastusmehaanikutel nüüd veel suurem segadus, et mis mõttes plokikaanepoltidega pingutad raamsaalesid..
Ei ole see R5 PD päris tavaline mootor ja ei tasu igale poole viia remonti, kaasa arvatud see Tartu töökoda, kuskil Lõunakeskuse lähedal pidavat asuma..
Minu poolt kõik siin!
Harrastusmehaanikutel nüüd veel suurem segadus, et mis mõttes plokikaanepoltidega pingutad raamsaalesid..
Ei ole see R5 PD päris tavaline mootor ja ei tasu igale poole viia remonti, kaasa arvatud see Tartu töökoda, kuskil Lõunakeskuse lähedal pidavat asuma..
Minu poolt kõik siin!
- JaanusVambola
- Huviline
- Postitusi: 420
- Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
- Asukoht:
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 39 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Kahjuks peab tõdema, et enamus töökodasid saavad heal juhul õli ja piduriklotside vahetusega hakkama. Isegi keskmise keerukusega tööd lastakse üle jala. Just oli omal kogemus ühe suure ja tuntud töökojaga, kus t5 pamprit värvides kruviti udutule katted seestpoolt kinni. Lubasid ka veepumba ära vahetada algul, aga siis avastasid, et neil polegi selle jaoks tööriista. Tegu siis BNZ mootoriga. Õnneks on lähedal Kassi auto, kellele ei valmistanud pumba vahetus muret.teet82 kirjutas: ↑20 Juun 2022, 19:20 Vot nii, vähemalt keegi valdab teemat.
Harrastusmehaanikutel nüüd veel suurem segadus, et mis mõttes plokikaanepoltidega pingutad raamsaalesid..
Ei ole see R5 PD päris tavaline mootor ja ei tasu igale poole viia remonti, kaasa arvatud see Tartu töökoda, kuskil Lõunakeskuse lähedal pidavat asuma..
Minu poolt kõik siin!
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!
- JaanusVambola
- Huviline
- Postitusi: 420
- Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
- Asukoht:
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 39 korda
-
- Moderaator
- Postitusi: 7940
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Elik ilmselge tootjapoolne ökonoomitamine hoides vähemkoormatud saalede arvelt materjali kokku ning suurendades remondi teadusmahukust ja väljaõppe vajadust.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 2875
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Tänud Lauri et vastasid. Nimelt väljaõppe kohapealt. Pakendi pealt on palju lugeda. Kui kahtled milleski,mõtle,kuidas asi oli enne lahti võtmist. Sputterit ei tõlgitud,kuid sain teada milles mõte. Aru ei saa aga nende T5 plokikaane ja raamsaalede seos. Selge see,et T5pole näppinud,ega näpigi. Kuid mis oli sellise lahenduse eesmärk,mõte. Masstootmine andis kordades kasumi.Kuid remondil,mida omanik peab tegema,ei huvita ju kunagi nüüdsel ajal tootjat. Järelturgu küll. Uusrikkurite ütlemine. Kui vana on sinu auto. Ah. Minu autol sai liising läbi. Seega 5 A. Ah Kuusakoski.
- etnies858
- Moderaator
- Postitusi: 1830
- Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
- Auto: Passat B8.5 R-Line
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 184 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Kui sa pole kunagi t5 mootorit näppinud ja ei plaani ka siis milleks see mõttetu mulli ajamine? Kui postituse autorit kuidagi aidata ei oska siis pole mõtet ka kirjutada tühja juttu.
-
- Huviline
- Postitusi: 2875
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Minu jutu loba seisneski selles,et teada saada erinevate mootorite sise elust,ehitusest.
-
- Huviline
- Postitusi: 74
- Liitunud: 22 Mär 2015, 19:52
- Asukoht:
- Tänatud: 2 korda
T5 transporter 2,5 diisel. Mootori remont?
Jõudis mingi aeg tagasi minuni T5 2,5 TDI mootoriga. Käis ka kuskil Tartus ülemise otsa mootori remondis, arve 2500eur ringi. 600km hiljem jooksis mootor kinni. Võeti karter alt ja kepsusaalesid põhimõtteliselt ei olnudki seal enam
Samuti olid juba nukkvõlli saaled nende kilomeetritega liiga saanud.
Nüüd otsiti teine mootor kuskilt Soomest, väidetavalt 200 000 kandis läbisõiduga postiautolt, mis sattus avariisse. Sai klapikambrikaan maha võetud, nukkvõllil ning tõukuritel näha kulumist. Mitte midagi katastroofilist, kuid kuna plaanitakse selle masinaga pikalt edasi sõita, läheb korraga uus nukkvõllikomplekt ka peale. Klapikambrikaane alune ise puhtuse poolest nagu uus. Väntvõlli otsast korki ära võttes rakise panekuks, on näha, et väntvõlli otsal jäljed peal, ehk siis võiks arvata, et miskit on ikkagi tehtud varasemalt ka. Plaan vahetada ka kindlasti veepump ära. Raamsaalesi kontrollima ei hakkaks, kuna see eeldaks juba plokikaane maha võtmist. Samas kepsusaaled oleks ilmselt ikkagi mõistlik vähemalt üle kontrollida. Kas on veel soovitusi, mis sõlmed üle käia/kontrollida? Mootori väliselt lähevad nagunii enamik kuluosad vahetusse, näiteks ühendusmuhvid, termostaat, erinevad tihendid jms.

Nüüd otsiti teine mootor kuskilt Soomest, väidetavalt 200 000 kandis läbisõiduga postiautolt, mis sattus avariisse. Sai klapikambrikaan maha võetud, nukkvõllil ning tõukuritel näha kulumist. Mitte midagi katastroofilist, kuid kuna plaanitakse selle masinaga pikalt edasi sõita, läheb korraga uus nukkvõllikomplekt ka peale. Klapikambrikaane alune ise puhtuse poolest nagu uus. Väntvõlli otsast korki ära võttes rakise panekuks, on näha, et väntvõlli otsal jäljed peal, ehk siis võiks arvata, et miskit on ikkagi tehtud varasemalt ka. Plaan vahetada ka kindlasti veepump ära. Raamsaalesi kontrollima ei hakkaks, kuna see eeldaks juba plokikaane maha võtmist. Samas kepsusaaled oleks ilmselt ikkagi mõistlik vähemalt üle kontrollida. Kas on veel soovitusi, mis sõlmed üle käia/kontrollida? Mootori väliselt lähevad nagunii enamik kuluosad vahetusse, näiteks ühendusmuhvid, termostaat, erinevad tihendid jms.