2.0TDI EA288 veepump
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
2.0TDI EA288 veepump
Äkki kellelgi on infot nende elektriliselt juhitavate verpumpade kohta. Tellisin rihmakomplekti ja Automaailma müüja ütles, et pump võib tulla ilma juhtmeta ja keegi ei tea, et kuidas seda vanalt pumbalt ringi tõsta. Sellepärast tahtis ta tellida kindlasti pistikuga, aga ikka tuli ilma, tellis nüüd jälle järgmise..
Olen kunagi vahetanud neid, pistik oli küljes ja probleemi ei olnud. Lugesin mingit MAHLE dokumenti, kus kirjeldati asendamist ilma ümberlülituseta/tavalise pumba vastu ja aktuaator tuli ikkagi ringi tõsta ja pistikusse panna, et aju rahul oleks. Kas need ilma juhtmeta pumbad ongi tavalised pumbad ümberehituseks?
Segane jutt, aga kes on kokku puutunud sellise mootoriga, saab vast aru..
Olen kunagi vahetanud neid, pistik oli küljes ja probleemi ei olnud. Lugesin mingit MAHLE dokumenti, kus kirjeldati asendamist ilma ümberlülituseta/tavalise pumba vastu ja aktuaator tuli ikkagi ringi tõsta ja pistikusse panna, et aju rahul oleks. Kas need ilma juhtmeta pumbad ongi tavalised pumbad ümberehituseks?
Segane jutt, aga kes on kokku puutunud sellise mootoriga, saab vast aru..
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
2.0TDI EA288 veepump
Viska minema ja mine osta asi, mis seal olema peab.
Kui tahad mingit käsna sinna panna siis aju petmiseks pead pumbalt selle uuele tõstma või kuhugi rippu jätma.
Kui tahad mingit käsna sinna panna siis aju petmiseks pead pumbalt selle uuele tõstma või kuhugi rippu jätma.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
2.0TDI EA288 veepump
Sai pandud õige pump, Continentali rihmakomplekt suurusjärgus 250EUR. Automaailma müüja sõnul näitas ka odavamatel komplektidel pildi peal juhtmega pumpa, aga reaalselt seda polnud, sellepärast tuligi mitu korda tellida. Ise neid teisi pumpasid ei näinud, aga arvatavasti olid nad ilma liikuva sirmita, tavalised pumbad.
Seal MAHLE dokumendis laitis just seda sirmiga pumpa, et võib takerduda ja mootor üle kuumeneda. Palju seda reaalselt juhtunud on, seda ei tea.
Mootor ise jabura ehitusega, rihmakatte kätte saamiseks tuleb katalüsaatorilt temperatuuriandur välja keerata. Tavaliselt ei taha see eriti keerata ja ühe korra on olnud pärast rihmavahetust andur katkestuses, sees läheb katki midagi. Juhendit pole vaadanud selle kohta, võib-olla käseb kuidagi teisiti teha.
Seal MAHLE dokumendis laitis just seda sirmiga pumpa, et võib takerduda ja mootor üle kuumeneda. Palju seda reaalselt juhtunud on, seda ei tea.
Mootor ise jabura ehitusega, rihmakatte kätte saamiseks tuleb katalüsaatorilt temperatuuriandur välja keerata. Tavaliselt ei taha see eriti keerata ja ühe korra on olnud pärast rihmavahetust andur katkestuses, sees läheb katki midagi. Juhendit pole vaadanud selle kohta, võib-olla käseb kuidagi teisiti teha.
Viimati muutis teet82, 23 Okt 2023, 20:44, muudetud 1 kord kokku.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
2.0TDI EA288 veepump
Tõsi on, et takerdub kuid antud mootor on nii ehitatud, et esmalt soojeneb ilma ringluseta ja seejärel hakkab ringlema.
Kui andur murdub siis tuleb asendada ja kulu jääb kliendi kanda. Vastik seletustöö ma tean kuid siis tulebki juristi mängida ja näidata, et antud töö teostamiseks vajalik eemaldus ja tulenevalt antud anduri omadustest võibki see kinni jääda ja eemaldus on nii nagu kirjeldatud.
Ma vaatan äkki on mahti välja lasta antud mootori OE rihmatöö pdfi.
Kui andur murdub siis tuleb asendada ja kulu jääb kliendi kanda. Vastik seletustöö ma tean kuid siis tulebki juristi mängida ja näidata, et antud töö teostamiseks vajalik eemaldus ja tulenevalt antud anduri omadustest võibki see kinni jääda ja eemaldus on nii nagu kirjeldatud.
Ma vaatan äkki on mahti välja lasta antud mootori OE rihmatöö pdfi.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 2875
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
2.0TDI EA288 veepump
Küsida võib ju. Elektrine vee pump. Mida tehakse,et veel parem on auto ,,mugavus,, .Veepump pannakse elektri peale. Kui siiaamaani veepump toimetas mootoriga koos, siis selleks oli ,ja on termostaat. Olgu need ,,lisad,,.kuid miks nad näkku peksavad oma lisadega. Ikka lähevad need ,lisad,, ju rikki. Milleks vaja .
-
- Moderaator
- Postitusi: 7940
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
2.0TDI EA288 veepump
Elektrilist pumpa on palju täpsem juhtida. Analoogia oleks muudetava geomeetriaga turbo mis tänapäeval tavaline asi. Tavaline rihmajamiga veepump on üle dimensioneeritud et jahutusvõimsus mingil juhul puudulikuks ei jääks. Elik auto ekspluatatsioonis kaob mõttetult mootori energiat pumba ringiajamisse kui seda tegelikult ei vajata. Väikeste kaasaegsete mootorite ökonoomia puhul oluline nüanss - koos muude moodsate elektriliste lisadega nagu rooliajam, kliimapump jne.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
- kaupo51
- Huviline
- Postitusi: 265
- Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
- Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 39 korda
2.0TDI EA288 veepump
Autotootja soovib ehitada võimalikult ökonoomset autot. Seetõttu tekivad kapoti alla elektrilised asjad ning neid ei aeta enam rihmaga ringi nagu vanasti. Näiteks kui tarbijaid pole, siis generaator voolu ei anna ning seda on mootoril kergem ringi ajada. Jälle grammike kütust kokku hoitud.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
2.0TDI EA288 veepump
Mis tegema peab siis? Ära võtma veepumba?t6nis3 kirjutas: ↑26 Okt 2023, 19:19 Küsida võib ju. Elektrine vee pump. Mida tehakse,et veel parem on auto ,,mugavus,, .Veepump pannakse elektri peale. Kui siiaamaani veepump toimetas mootoriga koos, siis selleks oli ,ja on termostaat. Olgu need ,,lisad,,.kuid miks nad näkku peksavad oma lisadega. Ikka lähevad need ,lisad,, ju rikki. Milleks vaja .
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 2875
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
2.0TDI EA288 veepump
Magnus. Minu küsimine oligi...milleks seda süsteemi vaja. Juba põhjendati. Kuid AGA jääb agaks,kui d siiski mina aru ei saa kus on autoomanikul kokkuhoid küttelt (mootor soojeneb kiiremini),sellise veepumba lahendusega. Oleks VASTUPIDAVUST geniaalsel tehnikal. Oleks ju asjal mõte. Nüüd aina maksa,maksa ,,lisade eest,, Lollikindel veepump sõitis ju vabalt ca.300000. Muidugi autol,kellel oli veepump eraldatud hammas rihmast.
-
- Veteran
- Postitusi: 3548
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 784 korda
- Tänatud: 110 korda
2.0TDI EA288 veepump
Mõte on selles. Et teatud standardite saavutamiseks leiutatakse midagi uut koguaeg. Mingil põhjusel insenerid näevad kurja vaeva, et teha töötav lahendus kordades keerulisemaks.
Arusaamatu kuna kütusekulud pole diislil märgatavalt vähenenud. Bensu mootoriga masinatel on kütusekulud saadud päris kenasti allapoole.
Kui võrrelda masinaid vaid tehniliselt teatud aspektist. Siis tundub küll, et 30 aastat tagasi ja praegu on sisuliselt sama masin.
Aga masinad ei ole kaugeltki enam võrreldavad.
Arusaamatu kuna kütusekulud pole diislil märgatavalt vähenenud. Bensu mootoriga masinatel on kütusekulud saadud päris kenasti allapoole.

Kui võrrelda masinaid vaid tehniliselt teatud aspektist. Siis tundub küll, et 30 aastat tagasi ja praegu on sisuliselt sama masin.
Aga masinad ei ole kaugeltki enam võrreldavad.

Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Huviline
- Postitusi: 2875
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
2.0TDI EA288 veepump
Sõidu ,,mugavus ,,ja rahakoti kergendust.Võrdub ju et inseneridel on ,,leiutada,, koguaeg vaja ,,üllatada,, ostjaid. Tehke siis need lisad töökindlaks. Kas on normaalne,et sellise auto omanik tuleb TEHNILISSE foorumisse probleemiga? Sama oli ju Passati taga luugiga. Nupust ei avane. Taga klotse ei saa vahetada enne kui ARVUTI vabastab klotsid. Nagu kõik elaksid teenenduse lähedal. Kõik need ,,lisad,, ju lähenevad absurdini. nacnada. On ju nii. Juhi uinumis vastane seade on ka välja mõeldud.Sest kõik on ju MUGAV. Moderaator. Igakord ei saa pealkirjale vastata,kuna oma arvamist on ka vaja välja ütelda. Nii et paluks mitte postistust kustutada. Tänan juba ette.
-
- Huviline
- Postitusi: 609
- Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
- Auto: Seat alhambra
- Asukoht: Raplamaa
- Tänatud: 36 korda
2.0TDI EA288 veepump
Ega see klotsivahetamine nii kellapeale ka pole, et sellepärast kuskil töökoja uksetaga peaks elama.
Kui märku andma hakkab, siis aega veel piisavalt, et sobiv vahetaja otsida.
Kui märku andma hakkab, siis aega veel piisavalt, et sobiv vahetaja otsida.
-
- Huviline
- Postitusi: 463
- Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
- Asukoht:
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 69 korda
2.0TDI EA288 veepump
Ja oma TDI golfil paned pärast rihmavahetust kuidas süüdet paika? Märkide järgi? Indikaatorkellaga?
Kahjuks ainus täpne viis on seda teha arvuti abiga.
Ma soovitaks minna tagasi 1920a autode peale, kus saab ja tuleb ka segu ja süütehetke ise sõidu ajal reguleerida.
Ei ole mingit küsimust, et auto otsustab sinu eest, mis see õige segu või süütehetk on.
Ja käima saab ka ainult vändaga.
Sest starter on üleliigne mugavus lollidele kontoritöötajatele.
Kahjuks ainus täpne viis on seda teha arvuti abiga.
Ma soovitaks minna tagasi 1920a autode peale, kus saab ja tuleb ka segu ja süütehetke ise sõidu ajal reguleerida.
Ei ole mingit küsimust, et auto otsustab sinu eest, mis see õige segu või süütehetk on.
Ja käima saab ka ainult vändaga.
Sest starter on üleliigne mugavus lollidele kontoritöötajatele.
-
- Huviline
- Postitusi: 609
- Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
- Auto: Seat alhambra
- Asukoht: Raplamaa
- Tänatud: 36 korda
2.0TDI EA288 veepump
Mina vahetan ise ja teistel ka. Selle jaoks hiinast scanner tellitud. Pakun, et maksis mingi 20 euri võibolla. Oskab isegi mõnda koodi lugeda, aga klotside vabastamise funktsioon siiani laitmatult töötanud erinevate autodega.
Rihmavahetusel ikka vcds abiks
-
- Veteran
- Postitusi: 3548
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 784 korda
- Tänatud: 110 korda
2.0TDI EA288 veepump
Jällegi. Austan arvamust. Aga kas on vaja kurta, et tänapäevane keskklassi auto vajab hoolitsust mida tänapäevane keskklassi inimene suudab ka sellele autole tagada?
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Huviline
- Postitusi: 2875
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
2.0TDI EA288 veepump
Ehk olen omapoolt jah palju negatiivset ütelnud ,siiski autodele mille ,,lisad,, peksavad näkku. Rohkem on probleemi,et auto omanikel pole kohta,kus autot kõpitsega. On ka neid,kes kurdavad. Koht on olemas. Aga mis edasi? Tehnilist taipu pole. Küsida võid ju alati.
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
2.0TDI EA288 veepump
Täna vahetasin ühel sellisel hammasrihma jälle.
Omanik tahtis paisupaaki ka puhastada, seal on jah mingi sodi sees, kas lekkepeataja või lihtsalt rooste.
Aga seal on lisaks veel mingi filtri moodi nuustik sees, pole varem vahtinud sisse sellist tüüpi paakidele, kas see on tehasest juba või kellegi omalooming?
Omanik tahtis paisupaaki ka puhastada, seal on jah mingi sodi sees, kas lekkepeataja või lihtsalt rooste.
Aga seal on lisaks veel mingi filtri moodi nuustik sees, pole varem vahtinud sisse sellist tüüpi paakidele, kas see on tehasest juba või kellegi omalooming?
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
2.0TDI EA288 veepump
Silikaat kott, mis ära ummistab.
Õige oleks uus paisupaak panna( ja õige, mitte odavaim automaailma lilla jahutusvedelik), uued tulevad jälle ilma selleta.
Õige oleks uus paisupaak panna( ja õige, mitte odavaim automaailma lilla jahutusvedelik), uued tulevad jälle ilma selleta.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
2.0TDI EA288 veepump

stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
2.0TDI EA288 veepump
Tänud info eest, jälle targem.
Auto otse kuslilt Soome oksjonilt edasi müümiseks ja omanik remondiga ei koonerda. Läbisõit 200tkm ja omanik mingil põhjusel arvas, et rihma pole vahetatud, tegelikult ikka oli juba tehtud kunagi.
Läks uus rihmakomplekt koos õige pumbaga, õli-filtrid, 4xkettad-klotsid. Eks ta ostab uue paagi ka kui vaja.
Aga mis selle kotikese eesmärk on seal, ei oska isegi googeldada seda kuidagi..
Auto otse kuslilt Soome oksjonilt edasi müümiseks ja omanik remondiga ei koonerda. Läbisõit 200tkm ja omanik mingil põhjusel arvas, et rihma pole vahetatud, tegelikult ikka oli juba tehtud kunagi.
Läks uus rihmakomplekt koos õige pumbaga, õli-filtrid, 4xkettad-klotsid. Eks ta ostab uue paagi ka kui vaja.
Aga mis selle kotikese eesmärk on seal, ei oska isegi googeldada seda kuidagi..
Viimati muutis teet82, 27 Dets 2023, 07:41, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 694
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 29 korda
2.0TDI EA288 veepump
Lugesin ja sain asjast aru nii:
G12 jahutusvedelik ja vanemad on glükooli baasil, G13 on glütseriini baasil ja selle tootmine on odavam/keskkonnasõbralikum. Aga see G13 ei sisalda piisavalt "silikaati", et kaitsta jahutussüsteemi alumiiniumist osi korrosiooni eest, sellepärast on seda kotiga juurde pandud sinna.
Veel kirjutatakse, et G13 ei sobi vasega kokku, ehk siis ei sobi vanematele autodele.
Paagi panime NRF oma, "mit silikat" kirjaga, aga jahutusvedelik ei olnud G13, ehk siis sai vale. Lisaks on see NRF paak tumedam hall, aga omanik just sellepärast tahtiski vahetada, et vana oli must seest ja ei paistnud läbi, selle asjaga läks ka nihu.
G12 jahutusvedelik ja vanemad on glükooli baasil, G13 on glütseriini baasil ja selle tootmine on odavam/keskkonnasõbralikum. Aga see G13 ei sisalda piisavalt "silikaati", et kaitsta jahutussüsteemi alumiiniumist osi korrosiooni eest, sellepärast on seda kotiga juurde pandud sinna.
Veel kirjutatakse, et G13 ei sobi vasega kokku, ehk siis ei sobi vanematele autodele.
Paagi panime NRF oma, "mit silikat" kirjaga, aga jahutusvedelik ei olnud G13, ehk siis sai vale. Lisaks on see NRF paak tumedam hall, aga omanik just sellepärast tahtiski vahetada, et vana oli must seest ja ei paistnud läbi, selle asjaga läks ka nihu.
Viimati muutis teet82, 27 Dets 2023, 21:59, muudetud 1 kord kokku.