1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
teet82
Huviline
Postitusi: 694
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 29 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Auto toodi paar hammast üle hüpanud ketiga, kusagil oli selline diagnoos juba pandud. Väidetavalt hakati kohe rääkima mootorivahetusest, omanik esialgu polnud nõus sellega.
Võtsin ketijooksu ja nukkvõllid maha, kõik sisselaskeklapid on kõverad, nookurid on terved. Alumise ketikaane küljes on mingid plekist jublakad, sinna on kett kõvasti sisse saaginud, ketipinguti tundub vigane, ei lukustu.
Kuna bensiinimootoreid näeb pigem harva, siis puudub kogemus, et kas seal võib veel vigastusi olla. Kas kolvid liiga õrnad, ketirattad võivad olla nihkunud nukkvõllide otsas jne.? Kasutatud asendusmootori puhul räägiti 2500EUR pluss vahetus, esialgse remondikalkulatsiooni tegime alla 1000EUR. Miks mitte remontida seda, on kogemusi kellelgi?

Alhambra
Huviline
Postitusi: 609
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 36 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

Mis see teiste kogemus sulle ikka annab?
Point ju samasse auku kui klapid pähe käivad.
Teed kalkulli ja siis otsustad kas näed mõtet asjal, või müüd järgmisele edasi.

teet82
Huviline
Postitusi: 694
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 29 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Et kas võib esineda kahjustusi, mida silmaga ei näe ja otseselt pole võimalik kontrollida ka, näiteks ketirataste nihkumine nukkvõllil või "vanose" sisemine kahjustus.
Ma võin jah öelda, et kindluse mõttes tuleb kõik pihta saanud detailid uued panna, aga siis kaob igasugune mõte remontida seda omanikul.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3548
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 784 korda
Tänatud: 110 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Seda kõike kontrollida saab hea töökoda kellel on korralik tööriista varu ja teadmine mida ja kuidas kontrollida.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

GTI
Moderaator
Postitusi: 7938
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas GTI »

Ükski rem.töökoda ei taha oma tööd või mainet panna kaalule jättes ökonoomitamise mõttes mõne jupi vahetamata või töö tegemata, seega uute osadega remontides lähebki kalliks. Alternatiiv on kasut. mootor peale panna - Leedu või Poola lammutustest neid ikka liigub.
https://www.xdalys.lt/ee/search/1/?search=cdaa+mootor
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2872
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Nojah,aga loogika ütleb,et võid sama portsu otsa maanduda. Ketipingutist algaski see jama.Viskas hambad üle.Klapi sääred on nii ,,nõrgukesed,, et kui klapp puutub kokku kolviga nurga all siis klapi säärt kõveraks lüüa on nagu teemaks,,kaitse ,, mootorile. Midagi muud detailidele ei juhtu. Aga kui TD. Või TDi. ga juhtub rihma katkestus. Kaks klappi on s tähe kujulised,aga vahetatavad koos juht puksiga. Sinule ütlen tehniliselt. Paugu mootoris sai ülemine ots. Need ,,kutsikad,, kes järgi jooksid ei võtnud ju osa kaklusest,ehk kolvikrupp läks konflikti klappidega. Kutsikad on kett ja tema vedavad võllid.

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1129
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 63 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas links »

teet82 kirjutas: 14 Okt 2024, 19:25 Kuna bensiinimootoreid näeb pigem harva, siis puudub kogemus, et kas seal võib veel vigastusi olla.
Mis erinevus diiselmootoriga on selle ajastuse kohapealt?
Samamoodi ju klapid kõveraks, nookurid jms komplekt. Paluks nüüd vastust mu talupojamõistusele :D

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2872
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Küsida võib ju alati. Diisel mootoril tulevad klapid otse kolvi peale. Ja põlemiskamber on diislil ,plokikaas ja kolvid ca. 4mm. Bensukal on kolvid (ülemine surnud seis,kaks kolbi on üleval ) klappidest ca. 1cm. Kuna bensukal tulevad klapid nurga all ja ruumi küll müramiseks,siis kakhjusid ei saa rohkem olla,kui klapi mäng. Aga,jään muidudi võlgu arusaamatuses,miks siiski pinguti otsad andis. Samas ka. Kett suppleb ju õlis. Kas tõesti on tema veninud. See on jutt,et vaheta kõik liikuvad.Kui jutt tuleb nookuritest,siis tõesti jään vastuse võlgu. Aga sellel automootoril ei ole nookureid. Üks ühele nukkvõll ja klapid.

teet82
Huviline
Postitusi: 694
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 29 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Täna sai plokikaas maha võetud ja tegemisse saadetud.
Sisselaskeklapid kõik kõverad ja natuke kripeldab see nukkvõlli teema, et äkki "vanos" viga saanud või nihkunud võlli peal, läheb riski peale välja. Testimiseks/kontrollimiseks meie mingit varianti ei näe, lihtsalt kas tuleb nukkvõlli asendi veakood või mitte peale käivitamist. Annan tulemustest teada.
Talupojamõistusega meestele: Diislil reeglina murduvad nookurid ja klapid jäävad sirgeks. Küsimus oli mõeldud konkreetse mootori kohta, et kas keegi on kokku puutunud, sest see ju on see foorum. Kui siin on äkki mõni esinduse mees, siis tema äkki teab, et miks pigem vahetatakse terve mootor sellise jama puhul.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3548
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 784 korda
Tänatud: 110 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Ma ei ole nookuriga diislit ammu näinud. Mu 97a. ja 2002a. omad olid juba otse.
See selleks.

Mu talupoja mõistus ütleb, et saab ka välistada ükshaaval asju välja vahetades.
Esindus niikuinii ei remondi. Nad vahetavad jupi, isegi kui on remonditav.

Ja foorum ongi selleks hea, et saab infot/kogemusi vahetada mis on siis enamustele kättesaadav. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

nibiru
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 28 Mär 2009, 12:09
Auto: VW tüüpi sõiduauto
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas nibiru »

t6nis3 kirjutas: 16 Okt 2024, 19:50 Aga sellel automootoril ei ole nookureid. Üks ühele nukkvõll ja klapid.
Ikka on sel mootoril nookurid.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2872
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Niburu. Jah,hiljem jäin mõttesse kui kahe nukkvõlliga mootor siis jah nookurid on tehnikas. MustVälk. Jutt käis bensukast,aga sinu viimase teksti jutt väärib aplausi.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8001
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 197 korda
Kontakt:

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas R36 »

Olen näinud selle moototi bensiinisõsaral nihkunud nukka veaga käimist. Käis...halvasti... vead olid misifre ainult.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

teet82
Huviline
Postitusi: 694
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 29 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Täna siis arvati, et äkki vahetaks rõngad ka ära kui juba laiali on mootor. Väidetavalt 5 aastat tagasi juba korra vahetati ja mõnda aega oli õlikulu kontrolli all. Kui seal peaks veel tehase probleemsed kolvid sees olema, kas siis sinna ūldse on saada sobivaid rõngaid?

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2872
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 39 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

R36. Minu teada on bensukal võllid hammas rihmadega ühenduses kiiluga. Diislil on ainult nukkvõll ühenduses koonusühendusega. teet82. Kolbide pealt on ju näha,kas said nenad laksu,või patsutuse. Ei usu ,et rõngad asjasse puutuvad,seda enam,et hiljuti neid vahetatud.

teet82
Huviline
Postitusi: 694
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 29 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Täna sai lõpuni kokku pandud see mootor ja kõik toimib, kardetud probleemi nukkvõlliga ei tundu olevat, mingeid veakoode peale proovisõitu ei tulnud.
Vahetasin kõik kolm ketti ja pidin õlipumba maha võtma. Imelik, et seal on M8 poldid, aga Elsawin justkui näitab 10Nm neile, mis tavaliselt on M6 poltidel. Ma igal juhul keerasin 25Nm, aga mis värk sellega on, kas mingi uuendus tehtud kunagi?

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3548
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 784 korda
Tänatud: 110 korda

1.8TSI CDAA 118kW mootoririke

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Oleneb poldist ja mis materjali sisse keeratakse ja kas liimiga või ei. :)

PS. Kliendile teeme masinat kliendi andmete järgi:
12.9 M6 poldid terasesse lähevad 14,7Nm ja 12.9 M8 34Nm. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Vasta

Mine “Mootor”