TD ei l?he hommikul k?ima, ?hk s?steemis?

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

TD ei l?he hommikul k?ima, ?hk s?steemis?

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Juba kolmandat hommikut, istun autosse, keeran v?tit, ja jaurab ja jaurab, kuid k?ima ei l?he. Mootoriks siis 55KW TD Golfi keres. Varasemalt oli hommikune k?ivitus poolest p??rdest lugu, kuid n??d ?kitselt ?hest hommikust lihtsalt starter k?iab kuid mootor isegi ei luba. Paak on iseenesest kenasti t?is ka nii et k?tust on k?llaga. Tegin siis kapoti lahti ja vaatan, et k?ttefiltrist pumpa minevas l?bipaistvas voolikus on paari sentimeetri jagu ?humulli sees ?hes kohas. V??nasin ja t?stsin voolikut selliselt, et ?humull tagasi filtrisse p?genes ja seej?rel k?ivitus auto paari p??rde j?rel. Terve k?iamise aja tuli tagant diislik?tuse l?hna ja rohkelt valget suitsu. Kui auto l?puks k?ivitub siis teeb ta paar plaksu sellist diiselmersulikku diiselplaksu ja l??b ka hea pahvaka suitsu. Kui auto juba k?ima olen saanud, siis k?ivitub ta juba soojalt kenasti poolest p??rdest nagu diisel peabki ja ka p?eva peale pole probleeme kui ta ka m?ned tunnid seisab kusagil.
K?simus siis selles, et kas on mingeid eriti veaohtlikke kohti kust ?hk k?tuses?steemi sattuda v?ib ja kust otsinguid alustada tasuks? Ega see akule ja mootorile hea ei ole vast kui teda igal hommikul minut aega k?iata t?hja. N??d saan v?hemalt niipalju teha et ei vaevugi algul k?iama vaid vaatan kohe kapoti alla, et kas ?nnestub see ?humull filtrisse tagasi juhtida ja siis k?ivitada proovida.
?ks t?helepanek ka: m?ni aeg tagasi vahetasin paagisisest seda suurt kobakat kus k?ljes ujuk ja andur on, see k?ib pagassi kaudu l?bi paagi peal oleva avause oma auku. N??d panin esimest korda peale selle kobaka vahetust paagi silmini t?is tanklas- kas on mingi variant [VW Bot: "Keel korda!"], et ta selle vedru abil ?les- alla liikuva kobaka kummitihendi vahelt kuskilt paaki ?hku v?tab?

sprintt
Huviline
Postitusi: 308
Liitunud: 02 Aug 2006, 11:24
Telefon: 56150709
Auto: golf mk2 16v gti, golf mk2 1.3 swap 16v Gti, Honda civic 1.3 bike carbs
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas sprintt »

k?tusefilter tuleks vahetada esmalt...
k?tus imetakse pumba abil tagant ettepoole ja filter on seal vahepeal..kui filter on "umbes" siis v?ib t?mmata erinevate vooliku ?henduste kohtadest ?hku vahele.
see kobakas mida sa paagist vahetasid asub ju paagi pealpool k?ljes..sealt ?hku v?tta ju ei saa, kuna k?tust v?etakse paagi p?hja poolt.
selles ei tohiks asi olla.
tulen ja lähen, kõik on ikka veel siin.

romeoD

Lugemata postitus Postitas romeoD »

Aga kui sa selle kobaka kyljest v?tsid, siis yhendasid voolikud ka lahti? Et vbolla rabab sealt ?hku vahele. loomulikult aitab ka kytusefiltri vahetus, aitab kergemini hingata. Aga vooliku v?iksid seebiga yle t?mmata, enne kui yhendad, peaks aitama ?huv?tmise vastu. Yks v?te, kuidas kindlaks teha, kas kyttesysteem v?tab kuskilt ?hku, on sul l?bipaistev v?ike filter v?iu l?bipaistev voolik kuskil mootori all? Tee kapott lahti ja kapoti alt anna tuuri, vaata, kas t?mbab kytuse vahtu v?i veab kuskile mulli.

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1222
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 56 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Maahärra »

Omal oli sama probleem, siin on ka m?ned lahendused
Olen jälle VW Passati 1.9TD 55KW omanik.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Nii, k?isin vaatasin v?ljas korra kapoti alla, leidsin filtri pealt selle tagasivoolu klapi ?les. Kas seda m??akse eraldi ilma filtrita ja palju see maksab? Kusjuures k?tuse filter on mingi 3000km s?itnud, nii et umbes ta veel kindlasti ei ole. Eks vaatan kuidas voolikud ka ?ra ?hendati filtri peal, vbla midagi lohakalt kinni krutitud kusagilt.

Heiki855
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Veebr 2008, 00:18
Auto: GolfIV TDI, Opel Astra
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Heiki855 »

Jagan omapoolseid kogemusi ka natuke siin. Mul oli sama mure seoses selle ?humulliga seal voolikus mis l?heb filtrist pumpa. Ei saanud seda v?lja ka originaalfiltri panemisega masinale ja sellesama filtripealse klapi vahetamisega (forsis oli umbes 150.-) ajasin siis veel j?lgi, et miks see ?hk ometi sinna tuleb kui kusagil leket pole. V?tsin paagist v?lja selle kolaka ja kui puhusin l?bi imemisava siis sealt tuli ?hku l?bi k?ll, aga vaevaliselt. puhastasin selle ?ra ja tagasi kokku. Edaspidi pole mingit ?hku vahel olnud, selgus, et paagist ei saanud piisavalt k?tet k?tte, st pump imeb rohkem kui voolikust peale tuleb, t??tamiseks seda j?tkus, aga kuna vaakum oli suurem siis oligi lihtne kusagilt ?hku vahele ahmida. Endal algas probleem muidugi teisest asjast, nimelt ei tahtnud mootor enam nii lihtsalt k?ivitada kui varem, nii soojalt kui k?lmalt ei l?he enam poolest p??rdest k?ima. Diagnostikas ei n?idanud midagi ja praeguseks olen j?rgi vaadanud eels??tek??nalde relee ja kaitme, teha on veel j??nud temperatuuri anduri kontroll mis peaks k??naldele infot jagama, kui sealt ka viga ei leia siis tuleb pumpa ennast l?hemalt kontrollima minna. Samas kui k?ib siis tiksub nagu kell, ei mingit probleemi.
Ehk leiad lahenduse sealtsamast jupist mis paagi sees ?ra vahetasid.

Vasta

Mine “Diislid”