
Volkswagen alustab aastat esitledes autonduse unelmat – soodsa hinnaga, ebatavaliselt ?konoomne, v?le keskmootoriga roadster.
Nimeks: Concept BlueSport. Hetkeseis: ideeauto.
Keskmine k?tusekulu 4,3 l/100 km - v?iksem kui ?helgi teisel sportautol. CO2'te eraldub 113 g/km. Mootoritena kasutusel TDI ja TSI.
Auto on 3.99 m ja kaalujaotus 45:55.
USA's esitleti BlueSport'i 132 kW (180 Hj) CleanDiesel TDI, mis juba 1750 p??rde juures pakub 350 NM p??rdemomenti. K?igukastina pakuti 6 k?igulist DSG'd (k?ike saab vahetada kas k?sitsi roolil asuvate labadega v?i siis autmaat režiimis). Veavad tagarattad. Kiirendus 0-100 km/h 6,6 sekundit ja tippkiirus 226 km/h.
Auto arendamisel p?stitas VW kaks eesm?rki: maksimaalne s?idunauding ja minimaalne k?tusekulu.
Auto kaalub v?hem kui 1200 kg ja kaalu aitasid s??sta kerged materjalid (n?iteks pehme katuse kaal, 27 kg, on omas klassis ?ks kergemaid, kapott ja pagasiluuk on alumiiniumist).
Pagasit mahutab BlueSport: 112 liitrit ninasse ja 70 liitrit veel taha, kokku 182 liitrit, piisav et mahutada kahe inimese n?dalavahetuse v?ljas?idu pagas.
K?tuses??stlikkus ja keskonnas??stlikkus on osa ECO seadest: automaatne Start-Stop s?steem ja pidusrdusenergia taaskasutamine. Start-stop sobib suurep?raselt linnaliiklusesse - punase tule taga peatudes mootor seisatakse ja rohelise s?ttides piisab gaasi vajutamisest et mootor v?lkkiirelt k?ivituks ja s?it saaks j?tkuda. Selline mootori seiskamise ja k?ivitamise režiim s??stab kuni 0,2 liitrit k?tust 100 km peale. Pidurdusenergia muundatakse generaatori abiga elektrienergiaks, millega laetakse akut ja mis omakorda aitab mootorilt koormust maha v?tta, s??stes k?tust.
BlueSport on 1,26m k?rge, 1,75m lai, teljevahe 2,43m, r??be ees 1,49m ja taga 1,52m.
Auto v?lisk?ljel hakkavad silma: Bi-Xenon esilaternad oma C-kujulise parktulega, LED suunatuled esistanges, LED tagatuled.
Rehvid on m??dus 235/35 ZR19 ees ja 245/35 ZR19 taga.






