Roolivõimendi undab?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Raiq
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Dets 2008, 17:12
Auto: Golf3
Asukoht: Pärnu

Roolivõimendi undab?

Lugemata postitus Postitas Raiq »

Panin tähele, et kui kohapeal ja tühikäiguga rooli pöörata, siis kostub roolivõimu suminat ja kui päris lõpuni pöörata muutub hääl tugevamaks. Õlitase normis, kuskilt ei leki. Samas teistel autodel (teist marki), sellist häält ei kostu.
Mis ees ootab? Pumba vahetus? Või on see normaalne?
Autoks Golf3 1,4 96a.
Tänud!
Viimati muutis Raiq, 07 Juun 2011, 15:33, muudetud 1 kord kokku.

ounou
Huviline
Postitusi: 388
Liitunud: 10 Nov 2008, 11:21
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ounou »

alustuseks küsiks, et millal viimati roolivõimu õli vahetasid? teatud heli on normaalne ja lõppu keerates peabki rohkem häälitsema

Raiq
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Dets 2008, 17:12
Auto: Golf3
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Raiq »

Tuleb ausalt tunnistada, et ei ole vahetand küll, auto on naise kasutada al. 2005 aastast ja selle ajaga on ta u. 50tuhat läbi ajanud. Eelmise omaniku (sakslane) tegemistest ei tea midagi. Mis aja või km"i järgi võimu õli vahetatakse?

-TarMo-
Huviline
Postitusi: 313
Liitunud: 18 Veebr 2007, 20:18
Auto: VW Golf MK3
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas -TarMo- »

Tuttava Golf 4 läksid nii hullult lati tihendid läbi, et ööpäevaga voolas pmst tühjaks - sõideti ka veel peale seda ja siis tekkis ka selline pinin vms. vahetati latt ära ,aga pump jäi sama, pinin on siiani. Ju pump sai kahjustada. Äkki sul ka midagi sellist?
VW Golf mk3
Tegelen elektroonikaseadmete parandamisega ning elektritöödega. 56488725

speissu
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 16 Jaan 2008, 22:36
Asukoht: Foorum
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas speissu »

Proovi jah esiteks õli ära vahetada, nagu kasutaja ounou soovitas. Minul aitas see. Kevadel kui suvekad alla sai pandud, hakkas ka inisema. Isa ja ka siit foorumist sain mõne inimese käest soovituse, et esmalt vaheta õli ära. Sai siis asi ette võetud ja nüüd hetkel vähemalt OK:cool:

ounou
Huviline
Postitusi: 388
Liitunud: 10 Nov 2008, 11:21
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ounou »

jap, vaheta siis kohe õli ära.

Raiq
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Dets 2008, 17:12
Auto: Golf3
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Raiq »

Küsimus tarkadele - kas roolivõimu õli kaotab vananedes oma värvuse? Nimelt avastasin, et võimus on sees mingi läbipaistev hallika-kollaka varjundiga vedelik, algul kahtlustasin piduriõli, kui sel puudub piduriõlile iseloomulik lõhn.
PS. Seda tean et peab olema roheline.

pppp
Veteran
Postitusi: 2255
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 17 korda

Lugemata postitus Postitas pppp »

Raiq kirjutas:kas roolivõimu õli kaotab vananedes oma värvuse?
Eks see nii kipub olema jah.

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.

Lugemata postitus Postitas tarmi20 »

Jap,mul sama inin ja kui lõppu keerata siis hakkab lausa ägisema:lol: ilmselt sama rida-õli vahetus:)

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.

Lugemata postitus Postitas tarmi20 »

Läks see meelest,et ma pole roolivõimu õli varem kunagi vahetanud...äkki keegi ütleb kust otsast ma selle välja lasen ja mis on töö võtted mida kasutada õli välja laskmisel???:(

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas spool »

Otsi roolivõimupump üles, see peaks kõige madalam koht olema kust too õli läbi jookseb, tõmba sealt mõni voolik lahti ja lase voolata.

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.

Lugemata postitus Postitas tarmi20 »

ok,see nagu kõige lihtsam variant jah...Tänud:cool:

hennviita
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 29 Dets 2008, 18:19
Auto: G3 2.0gti 85kw 92a.
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas hennviita »

kas mitte latt ple kõige madalam osa roolisysteemist?
mõnusmees

Raiq
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Dets 2008, 17:12
Auto: Golf3
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Raiq »

Õli vahetatud, kasutasin vahetuseks suurt süstalt, millega tõmbasin õlipaagi tühjaks siis uus õli sisse, mootor käima ja rooli mõlemale poole korra välja keerata, nii 4-5 korda kuni õli on enam vähem puhas. Õliks soovitati poes Citroeni hüdrosüsteemi rohelist õli, mis pidi olema analoog VW G000 200 õlile, ainult Citroen kasutab teist markeeringut. Ja muidugi hind on odavam 98.-/l , VW orig. 300.- vastu.
Tulemustest siis kah, tundub et jäi vaiksemaks küll.

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.

Lugemata postitus Postitas tarmi20 »

Raiq kirjutas:Õli vahetatud, kasutasin vahetuseks suurt süstalt, millega tõmbasin õlipaagi tühjaks siis uus õli sisse, mootor käima ja rooli mõlemale poole korra välja keerata, nii 4-5 korda kuni õli on enam vähem puhas. Õliks soovitati poes Citroeni hüdrosüsteemi rohelist õli, mis pidi olema analoog VW G000 200 õlile, ainult Citroen kasutab teist markeeringut. Ja muidugi hind on odavam 98.-/l , VW orig. 300.- vastu.
Tulemustest siis kah, tundub et jäi vaiksemaks küll.
Nii,ka minul roolivõimu õli vahetatud,panin ka selle sidruni:lol:õli sisse ja vapsee vagane on välja arvatud siis kui päris lõppu rooli keeran,siis kräunub käes:bigsmile: ja kui hoiangi lõpus ja gaasi ei anna sureb vapsee mootor välja,nu on ikka jama kogu aeg:thumbdown:
ÄKKI KEEGI TEAB SELLE PÕHJUST MIKS VÄLJA SUREB?MIDA TEHA?

El`Lango
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 20 Okt 2008, 13:37
Telefon: 53817171
Auto: G2 1.6d, G3 gt
Asukoht: Lõuna- Eesti

Lugemata postitus Postitas El`Lango »

tarmi20 kirjutas:
Raiq kirjutas:Õli vahetatud, kasutasin vahetuseks suurt süstalt, millega tõmbasin õlipaagi tühjaks siis uus õli sisse, mootor käima ja rooli mõlemale poole korra välja keerata, nii 4-5 korda kuni õli on enam vähem puhas. Õliks soovitati poes Citroeni hüdrosüsteemi rohelist õli, mis pidi olema analoog VW G000 200 õlile, ainult Citroen kasutab teist markeeringut. Ja muidugi hind on odavam 98.-/l , VW orig. 300.- vastu.
Tulemustest siis kah, tundub et jäi vaiksemaks küll.
Nii,ka minul roolivõimu õli vahetatud,panin ka selle sidruni:lol:õli sisse ja vapsee vagane on välja arvatud siis kui päris lõppu rooli keeran,siis kräunub käes:bigsmile: ja kui hoiangi lõpus ja gaasi ei anna sureb vapsee mootor välja,nu on ikka jama kogu aeg:thumbdown:
ÄKKI KEEGI TEAB SELLE PÕHJUST MIKS VÄLJA SUREB?MIDA TEHA?
Kinni poob, nii ei tohi teha.
Mina näiteks hoidun manööverdades rooli täitsa välja keeramast. Ei ole mõtet retsida ju, lased nõksu tagasi ja ok.
Põhjus on vanas pumbas.

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.

Lugemata postitus Postitas tarmi20 »

El`Lango kirjutas:
tarmi20 kirjutas:
Raiq kirjutas:Õli vahetatud, kasutasin vahetuseks suurt süstalt, millega tõmbasin õlipaagi tühjaks siis uus õli sisse, mootor käima ja rooli mõlemale poole korra välja keerata, nii 4-5 korda kuni õli on enam vähem puhas. Õliks soovitati poes Citroeni hüdrosüsteemi rohelist õli, mis pidi olema analoog VW G000 200 õlile, ainult Citroen kasutab teist markeeringut. Ja muidugi hind on odavam 98.-/l , VW orig. 300.- vastu.
Tulemustest siis kah, tundub et jäi vaiksemaks küll.
Nii,ka minul roolivõimu õli vahetatud,panin ka selle sidruni:lol:õli sisse ja vapsee vagane on välja arvatud siis kui päris lõppu rooli keeran,siis kräunub käes:bigsmile: ja kui hoiangi lõpus ja gaasi ei anna sureb vapsee mootor välja,nu on ikka jama kogu aeg:thumbdown:
ÄKKI KEEGI TEAB SELLE PÕHJUST MIKS VÄLJA SUREB?MIDA TEHA?
Kinni poob, nii ei tohi teha.
Mina näiteks hoidun manööverdades rooli täitsa välja keeramast. Ei ole mõtet retsida ju, lased nõksu tagasi ja ok.
Põhjus on vanas pumbas.
no jah,kui järgmine kord naine rooli veel põhja keerab siis annan kohe vastu näppe:lol:

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kasutaja henviita,pumba lõdviku eemaldamisega saad kõige lihtsamini pumba süsteemi tühjendada. tarmi20. Kui rool max asendisse keerata ja siis kägiseb on ju rihm lõdva,või isegi uus rihm tuua. Pump on korras. Tee see rihma kontroll ära,vajadusel vaheta ja vaata siis rooli lõppu keerates,kas sureb mootor välja.

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.

Lugemata postitus Postitas tarmi20 »

T6nis2 kirjutas:Kasutaja henviita,pumba lõdviku eemaldamisega saad kõige lihtsamini pumba süsteemi tühjendada. tarmi20. Kui rool max asendisse keerata ja siis kägiseb on ju rihm lõdva,või isegi uus rihm tuua. Pump on korras. Tee see rihma kontroll ära,vajadusel vaheta ja vaata siis rooli lõppu keerates,kas sureb mootor välja.
Tänud juhenduse eest...aga ma pole kunagi varem roolivõimu rihma vahetanud:(

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Küsi siis täpsemalt remondi koha pealt. Miks sa muidu oled tehnika rubriigis,kui sind see asi ei peaks huvitama.

-TarMo-
Huviline
Postitusi: 313
Liitunud: 18 Veebr 2007, 20:18
Auto: VW Golf MK3
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas -TarMo- »

Mis seal ikka rasket, 2 polti natuke lahti, keerad hammas mutrit vms ja vana rihm maha, uus peale. Kaua see ei võta, algajal max 30min :D
VW Golf mk3
Tegelen elektroonikaseadmete parandamisega ning elektritöödega. 56488725

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Soovitavalt siiski KOLM polti. Kaks 13 võtmega, kolmas 16 padruniga,,nn kiige,,.

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.

Lugemata postitus Postitas tarmi20 »

T6nis2 kirjutas:Soovitavalt siiski KOLM polti. Kaks 13 võtmega, kolmas 16 padruniga,,nn kiige,,.
Nu selge pilt:)

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.

Lugemata postitus Postitas tarmi20 »

kuna kellegil pole enam midagi öelda siis võib vist teema lukku panna:yes:

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Sul kasutaja tarmi20 oli küsimist . Küsi veel mis puudu jäi? Või said asjale lahenduse?

Vasta

Mine “Mootor”