K jahutuse kohta

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

K jahutuse kohta

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

Kumba pidi liigub jahutusvedelik radiaatorisse? Kas radiaatori ülemisest torust sisse ja alumisest torust tagasi pumpa, või siis vastupidi?

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Ülalt radikasse, alt välja.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

100avant kirjutas:Ülalt radikasse, alt välja.
Kohe selgem. Asi lihtsalt selles, et temperatuuri näidik kuskil 3/4 peal ja radiaatori ülemine lõdvik tulikuum, alumine lõdvik külm. Seda ka pärast 60 km sõitmist.

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

Netman112 kirjutas:
100avant kirjutas:Ülalt radikasse, alt välja.
Kohe selgem. Asi lihtsalt selles, et temperatuuri näidik kuskil 3/4 peal ja radiaatori ülemine lõdvik tulikuum, alumine lõdvik külm. Seda ka pärast 60 km sõitmist.
Ühesõnaga keedad oma mootorit?
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

jah, tuleb nii välja. kuid mis võiks seda põhjustada? termostaat, veepump või radikas ise, või paneb paneb andur segast?

blackrock
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 19 Nov 2009, 16:12
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas blackrock »

No kui ülemine toru on tulikuum ja alumine külma peale pikka sõitus iis vaevalt andur pange paneb, nüüd pead ise kontrollima, kas pump katki, radikas umbes või väiksem võimalus, et termostaat kinni. Kui ise ei jaga otsi keegi kes vaataks, ega läbi foorumi niimodi rohkem aidata ei oska, kui ainult mõnda tüüpviga antud olukorras teaks. Edu:)
+ Kas tosool on normis ja kas õhku süsteemis pole.

[Muudetud: 19-11-2009 blackrock]

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas 100avant »

blackrock kirjutas:No kui ülemine toru on tulikuum ja alumine külma peale pikka sõitus iis vaevalt andur pange paneb, nüüd pead ise kontrollima, kas pump katki, radikas umbes või väiksem võimalus, et termostaat kinni. Kui ise ei jaga otsi keegi kes vaataks, ega läbi foorumi niimodi rohkem aidata ei oska, kui ainult mõnda tüüpviga antud olukorras teaks. Edu:)
Isiklike kogemuste põhjal pakuks pisut teist pingerida. Kõige tõenäolisem termostaat(enda autodelgi mõne korra juhtunud), umbes radikas (kui suvel sõitis probleemidetta, mingit jama pole vahepeal jahutussüsteemi kallatud ja nüüd jahedamate ilmadega järsku hakkas üle kuumenema, siis väga vähe usutav),näinud ka hambutuks muutunud veepumpa(see väga harv juhus).
Kui viga pole väheses jahutusvedelikus ega õhus süsteemis(see sinna ka iseenesest ei tohiks tekkida), seda viga ilma termostaati välja võtmata nagunii ei diagnoosi.
Kui termostaat väljas, saab seda pliidil potis keetes kontrollida, kas ta ikka avaneb enne vee keema minekut(vastav termomeeter täpseks mõõtmiseks abiks muidugi), radikast saab lasta näiteks vett läbi voolata ja selle põhjal veenduda, et ringvoolu võimalus olemas.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

Esialgse hinnangu kohapealt arvan ka, et tegu termostaadiga, kuna radiaatori ülemine lõdvik on pealt poolt kuum, alt aga jahedam. veepump olla ei saa, kuna väike ring töötab ilusti (salong soe) ja radikas ei tohiks olla minu loogika kohaselt.

Martti.S
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 09 Sept 2012, 13:31
Auto: Golf I, 1978
Asukoht:

Re: K jahutuse kohta

Lugemata postitus Postitas Martti.S »

Vana teema, aga sarnane mure.

Maanteesõidul (ca 2500rpm) tõuseb temp üsna kiirelt peaaegu põhja, samas päris keema pole läinud. Ülemine lõdvik on kuum, alumine soe. Sooja puhub salongi väga hästi, s.t. väike ring töötab.
Kuumaks läheb ainult ühtlasel maanteesõidul. Eile kui maanteelt linna jõudsin, langes linnasõiduga temp kenasti keskele. Proovi mõttes sõitsin mõned kilomeetrid 3. käiguga, 4000 ja rohkem rpm, ka siis temp pigem langes edasi. Väiksematel kiirustel olen sõitnud nii ajaliselt kui teepikkuselt rohkem, seal pole kuumenemise probleeme olnud, aga maanteel 10-15km ja juba ongi temp kolmveerandi peal.

Tosool on puhas, tase normis. Suvel probleeme polnud. Minu mõistus on otsas, ei oska midagi arvata.

Kas keegi oskab midagi välja pakkuda? Väheusutav, aga ehk on seos kuidagi sellega, et eelmisel talvel oli vesi sees ja külmus ära korra. Kui hästi meenutan, oli ka eelmisel talvel peale seda külmumist väiksemaid probleeme liigse soojenemisega, aga maanteesõidul niimoodi kuumaks ei läinud. Ja suvel sai paarsada km järjest maanteel sõidetud ilma probleemideta.

Ahjaa mootoriks vanakooli bensukas, algupäraselt 1,6.
Viimati muutis Martti.S, 17 Veebr 2015, 11:31, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Mazz
Huviline
Postitusi: 1396
Liitunud: 02 Dets 2008, 14:48
Auto: Skoda Octavia 1Z
Asukoht:

Re: K jahutuse kohta

Lugemata postitus Postitas Mazz »

Äkki teeb termostaat tempe suurema pöörde juures ?

Martti.S
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 09 Sept 2012, 13:31
Auto: Golf I, 1978
Asukoht:

Re: K jahutuse kohta

Lugemata postitus Postitas Martti.S »

Mazz kirjutas:Äkki teeb termostaat tempe suurema pöörde juures ?
Aga tekibki küsimus, miks siis 3. käiguga kõrgel pöördel edasi ei kuumenenud vaid pigem jahtus.

Ainus seos tundub olema sõidu ühtlusega, s.t. ühtlastel pööretel kuumeneb. Aga miks?
Termostaat ise on vahetatud 2013 kevadel, peale seda läbisõitu olnud vast 2000-3000 km

Martti.S
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 09 Sept 2012, 13:31
Auto: Golf I, 1978
Asukoht:

Re: K jahutuse kohta

Lugemata postitus Postitas Martti.S »

Vahetasin paisupaagi korgi, tegin 40km testsõitu. Maanteel 90-100km/h tõusis temp täpselt keskele või grammi jagu üle. 80km/h tagasi podistades tõusis veel natuke, umbes poole ja kolmveerandi vahele.

Kas võib olla, et peetis paisupaagi kork poolkinnises asendis ei hoidnud piisavat survet ja seetõttu jäi ringlus lahjaks?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7938
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: K jahutuse kohta

Lugemata postitus Postitas GTI »

Martti.S kirjutas: Kas võib olla, et peetis paisupaagi kork poolkinnises asendis ei hoidnud piisavat survet ja seetõttu jäi ringlus lahjaks?
Surve süsteemis mõjub ainult keemaminemistemp.-le e. survealune süsteem läheb kõrgemal temp. keema, näit. palavatel ilmadel või piirsituatsioonides jahutusvedeliku temp. hetkelisena 105...110c pole mingi probleem. Kas veepumbaga mingeid probleeme ei või olla just asjaolude valguses, et korra külmus midagi ära, vahest tiivik vigane?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Martti.S
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 09 Sept 2012, 13:31
Auto: Golf I, 1978
Asukoht:

Re: K jahutuse kohta

Lugemata postitus Postitas Martti.S »

GTI kirjutas:
Martti.S kirjutas: Kas võib olla, et peetis paisupaagi kork poolkinnises asendis ei hoidnud piisavat survet ja seetõttu jäi ringlus lahjaks?
Surve süsteemis mõjub ainult keemaminemistemp.-le e. survealune süsteem läheb kõrgemal temp. keema, näit. palavatel ilmadel või piirsituatsioonides jahutusvedeliku temp. hetkelisena 105...110c pole mingi probleem. Kas veepumbaga mingeid probleeme ei või olla just asjaolude valguses, et korra külmus midagi ära, vahest tiivik vigane?
Ei välista veepumba viga. Mingi kasutatud pump sai peale pandud 2013. kevadel.

Kuna pumbavahetust enne Talverallit teha ei jõua, pean vist üritama kõrgema pöördega sõita lihtsalt.

Martti.S
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 09 Sept 2012, 13:31
Auto: Golf I, 1978
Asukoht:

Re: K jahutuse kohta

Lugemata postitus Postitas Martti.S »

Talveralli sai sõidetud. Kokku miski 350km rallipäev. Kuumaks ei läinud kordagi, paar korda tõusis seies natuke üle keskkoha. Vedelik püsis sees, lisada polnud vaja.

Suhteliselt müstiline värk, ei kujuta ettegi mis jama see siis oli. Äkki miski jura radikas, mis aeg-ajalt natuke ummistab.

Vasta

Mine “Mootor”