Ratta veovõlli kummikaitse vahetus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
hdi128
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 10 Mär 2009, 08:31
Asukoht:

Ratta veovõlli kummikaitse vahetus

Lugemata postitus Postitas hdi128 »

Kas ja kuidas saab seda toimingut teostada kodustes tingimustes tavaliste tööriistadega .
Kui jah siis natuke õpetust.
Kui ei siis pakun 300.-(kaitsekumm)ja 300.-(laager) kui keegi viitsib ja on aega see tegevus nädalavahetusel ette võtta.
Hinnad võetud autoteenindusest millest tulid pakkumised aga ajad alles alates 28 juuli.FORSS
Masin passat '94 esimene rattalaager ja kumm(parempool).

Pakiraam
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 27 Okt 2008, 16:54
Asukoht:

Re: Ratta veovõlli kummikaitse vahetus

Lugemata postitus Postitas Pakiraam »

Kaitsekummi vahetus ei ole üldse nii raske, kui ta esialgu tundub.
Siin siis pisut primitiivne ''õpetus'' mida täna, äsja kasutasin.
Esmalt eemaldad vana kummi klambrid. Kui mõlemad eemaldatud, lõikad noaga vana kummi katki nii, et saad ta eemaldada.
Pühid kaltsuga vana määrde ära.
Kindlasti oled nüüdseks järeldanud, et poolteljeots on käändteljest eemaldatud. Järgima pead kindlasti seda, et poolteljeotsa mutri keeraksid lahti siis, kui autol ratas all ja pole tunginud. Vastasel juhul on nii, et kui hästi läheb siis jebid ta lahti kuidagi. Halvem variant [VW Bot: "Keel korda!"] on , et laod kõik tagasi kokku , et mutrit lahti saada.
Nüüd siis, kindlasti ei ole see kõige õigem variant [VW Bot: "Keel korda!"] teljeotsa eemaldamiseks, mida kindlasti targad peale seda postitust rõhutavad.
Nimelt , kui määre eemaldatud, keerad teljeotsa rattakoopa nö. kella 9-10 suunas ja lööd ta haamriga seestpoolt välja. Lähed auto esiosapidi autoalla ja virutad haamriga. Ei pruugi esimese, ega ka teise hoobiga tulla. Võib kindlasti ka puruneda, ma arvan.
Minul ei purunenud õnneks. Nüüd on teljeots küljest ära võetud ning puhastatud määrdest, mida ennem ligipääsupuuduse tõttu ei õnnestunud ära pühkida. Veenduma peaks enne kõige selle eelneva tegevuse alustamist, et kaitsekumm on õiges mõõdus, et määret on ja , et klambrid kaasas on.
Kui kõik selge ja olemas, siis uus peale, klambriga kinni, teljeotsa sisse määret niipalju, kui mahub ja ülejäänud teljeotsa ja kaitsekummi vahele. Nüüd siis , kokkupanek. Kui peale eemaldamist tutvusid ka , kuidas võll seal sees püsib, siis nüüd sõrmeotstega keerad teljeotsa laagrid välistasapinnaga tasa ning torkad võlliotsa , nuutidesse. Kui võlliotsal on vähe vihasem stopperklamber , siis tuleb vist näpitsate või kullinokkadega aidata. Minul stopperiga probleeme polnud. Kui üle stopperi ära saad, siis võlliotsale, mis otsapidi kääntelge sisse läheb , mutter peale ja haamriga paar hoopi veendumaks, et ta täitsa korralikult otsas on. Ajad kaitsekummi suurema otsa oma kohale ja pingutad klambriga.
Vahetatud.
Kindlasti on kellegil midagi lisada, midagi välja jätta. Mina igaljuhul Golfil täna vahetasin järgides seda meetodit . Sama meetodiga toimis ka Nissan, Renault jne.
Rattalaagri poole pealt on võimalik, et pead kasutama pressi. Elusalt ei taha laager nagu kunagi välja tulla. Kui ma ei eksi, siis uue laagri sisse pressimisel tuli laager külmalt sisse pressida.
:starhit:

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Ratta veovõlli kummikaitse vahetus

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Laagri vahetusest nõuanne,pressiga pressida,mitte sisse taguda.

Vasta

Mine “Ülekanne”