VolxT3 kirjutas:klapi juhtpuksi , miks ta oli kaanest välja liikund?
kas saaks sellest kaanest asja või on mõtet järgmist otsida?
Eeldusel, et nukkvõlli asend oli lahti võttes jätkuvalt õieti märgis, siis oli ilmselt põhjuseks mootori halb sisekliima... Sellele viitab probleem rohkem kui ühe klapiga. Kas siis õlitusprobleem, liigne kuumenemine, liiga tihe puks (kui pole hiljuti vahetatud siis kulumist arvestades väheusutav) vms, mis põhjustas klapisääre kinnikiilumise juhtpuksis. Nukk lükkab jõuga klapi lahti koos juhtpuksiga, vedru ei jaksa klappi sulgeda, kolb annab klapile laksu... Minu bussi mootoril on kunagi nukkvõll pooleks läinud ja kahel kolvil on ikka sügavad klapijäljed sees.
Need praod klapipesade vahel on tavaline nähtus - see ei sega. Juhtpuksid on ka vahetatavad... AGA see väljalöödud puks võis edasi-tagasi liikumisega enne mootori seisma jäämist puksipesa ära rikkuda ja uus puks ei pruugi piisava pinguga paigale jääda. Kas saab asja või mitte, oskab öelda spetsialist.
Kokku pnnes õige paksusega kaanetihend, õlirõhukontroll, töötemperatuuri kontroll. Ja et küttekogus liiga väikeseks poleks keeratud - see põhjustab ka liigset kuumenemist.
EDIT:
kaantel on vahe küll - siit piltidelt on lisa õlikanal parempoolsete silindrite vahel näha:
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... =plokikaas" onclick="window.open(this.href);return false;
Aga muidu mis T3 sul on - niisama tööloom või hobimasin?
G