1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 142
- Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
- Telefon: 566581965
- Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Asi algas sellega, et sai vahetud veepump ja jahutusvedelik, kui teen kapote lahti vaatan, et jahutusvedeliku tase on min peal, siis keeran korgi lahti tuleb ilge susin ja vedelik hüppab max taseme peale ja nii teeb koguaeg kui ma korra sõidan vms, olen seda korki juba 20 korda lahti teinud ja sama teema koguaeg. Jahutusvedelik ise ilus puhas mingit õli ega midagi sees ei ole ära ka ei kao jahutusvedeliku. Eelnevalt jahutusvedeliku paagis sellist rõhku ei esineund kui peale veepumba vahetust. Vedelik korgivahelt välja ei pressi ja nii olen juba 4 tuhat kilti maha sõitnud, et paisupaagis selline rõhk!
Viimati muutis estliiga, 28 Okt 2010, 16:51, muudetud 2 korda kokku.
Volkswagens get lower and lower......
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Surva paisupaagis peabki olema. Kui kerge surve all siis näiteks vedeliku keemistemperatuur tõuseb. 1bar rõhu all peaks tosool 110-120 keema minema. Muidu oleks 100. Norm töötemp on ju 90 niiet ilma rõhuta oleks varu väga väike. Kui voolikud kivikõvad on siis on juba midagi mäda, st kuskilt pääsevad heitgaasid tosooli sisse. Levinum põhjus plokikaane tihend.
-
- Huviline
- Postitusi: 142
- Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
- Telefon: 566581965
- Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Igaks petteks võid uue paisupaagikorgi osta aga minu arust pole häda midagi. Mul avades ka natuke susistab ja tase tõuseb.
-
- Huviline
- Postitusi: 45
- Liitunud: 17 Nov 2009, 13:05
- Auto: A6 Avant Quattro 3.0 tdi 220kw
- Asukoht:
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Minu meelest täiesti normaalne nähtus, pärast pikemat sõitu kohe korki kiiresti lahti keerates võib see surve mingi osa tosooli sealt paagist väljagi paisata.
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Esmapilgul tundub ka täitsa normaalne vurts seal sees olevat.
Edu!
Edu!
Diesel, what else?! :)
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Jahutussüsteemis PEABKI rõhk olema. Erinevalt markidest ja mudelitest on see ca 1 BAR. Kui sa keerad soojal mootoril punni maha ja seal valitseb tühjus, vot siis tee teema ja muretse, mis on viga.
-
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Kas jahutusvedeliku temp. on kõrgem kui enne remonti?
-
- Huviline
- Postitusi: 142
- Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
- Telefon: 566581965
- Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Boxerdaja kirjutas:Kas jahutusvedeliku temp. on kõrgem kui enne remonti?
Jahutusvedelik püsib ilusti 90 juures, ei ma mõtlen seda, et paljudel autodel olen punni maha keeranud sealt sellist susinat küll välja ei pressi, eelnevalt kui ma omasin autot, siis sellist rõhku seal ei olnud, peale hammasrihma vahetust ja veepumba vahetust just tekkis selline rõhk, et see on imelik!
Volkswagens get lower and lower......
-
- Huviline
- Postitusi: 1970
- Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
- Auto: VW Passat B8.5 Executive
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Minu 81KW TDi on koguaeg sellise susssi teinud kui kuumalt kork maha keerata ja seda enne ja peale rihmade ja jahutusvedeliku ja kõige muu vahetust ja ma leian, et see on igati normaalne, süsteem ongi ju rõhu all kui jahutusvedelik kuumeneb.
-
- Huviline
- Postitusi: 142
- Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
- Telefon: 566581965
- Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
tobimarg kirjutas:Minu 81KW TDi on koguaeg sellise susssi teinud kui kuumalt kork maha keerata ja seda enne ja peale rihmade ja jahutusvedeliku ja kõige muu vahetust ja ma leian, et see on igati normaalne, süsteem ongi ju rõhu all kui jahutusvedelik kuumeneb.
Vennal ka 1.9 tdi ja sellist sussu sealt ei tule, tänu sellele tõstetasin probleemi

Volkswagens get lower and lower......
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Tere, aga vaheta vennaga paisupaagi korgid ära ja vaata kas siis ikka sama jama. Minul endal ka 1,9 tdi ja teeb ka nn sussu, nagu eelnevas videos.
-
- Huviline
- Postitusi: 142
- Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
- Telefon: 566581965
- Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Korgid on juba vahetuses ja sama teema ikka 

Volkswagens get lower and lower......
-
- Veteran
- Postitusi: 896
- Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
- Telefon: 56902793
- Auto: '88 JETTA
- Asukoht: Hellfield
- Kontakt:
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Kas siis on samamoodi surve sees, kui külmalt mingi paar km sõidad? Ehk kui mootor pole veel soojeneda jõudnud.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito
-
- Huviline
- Postitusi: 79
- Liitunud: 11 Mär 2008, 14:46
- Auto: VW Passat (87), VW Caravelle (86)
- Asukoht: Pärnu/Viljandi
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Mul oli ka kord 1,6td mootoril paisupaagis vurts sees. Keerasin korgi maha kui mootor käis, paisupaagist popsus suitsu, plokikaanes oli 3 pragu. Võid ka proovida kas ajab suitsu välja!
Vanakool
-
- Huviline
- Postitusi: 142
- Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
- Telefon: 566581965
- Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Suitsu ei aja, lihtsalt nagu tõmbab jahutusvedeliku vaakumisse, nagu kaotab mootorisse ja kui teed kordi lahti tuleb vurtsuga paaki tagasi!
Volkswagens get lower and lower......
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Igatahes, rõhk paisupaagis normaalne. Rõhk tekib jahutusvedeliku paisudes tepmeratuuri tõustes, ning kuna vedelikku füüsika seaduste järgi kokkusuruda ei saa siis surub ta selle väikse õhuvaru kokku mis paisupaagis ning kui korgi avad siis käibki niiöelda vurts, see et tase ka tõuseb on arvatavasti sellest et selle surve tagajärjel paisutab ka natuke lõdvikuid, ning kui rõhk kaob siis laseb lõdvikud lõdvaks ning jahutusvedelik läheb paisupaaki. Ei tea kas aind see väga normaalne et kohe mininum normist maxi peale lööb, pole nagu seda ise kunagi jälgind ega vaadand.
Äkki vana veepump natuke lekkis või kuskilt pihkas õhku välja et siis seda survet ei olnud.
Kui tõesti juba käega jahutusvedeliku lõdvikuid kokku ei jõua suruda on probleem.
Edu!
Äkki vana veepump natuke lekkis või kuskilt pihkas õhku välja et siis seda survet ei olnud.
Kui tõesti juba käega jahutusvedeliku lõdvikuid kokku ei jõua suruda on probleem.
Edu!
Diesel, what else?! :)
-
- Huviline
- Postitusi: 142
- Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
- Telefon: 566581965
- Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Tänan asjaliku postituse eesttants kirjutas:Igatahes, rõhk paisupaagis normaalne. Rõhk tekib jahutusvedeliku paisudes tepmeratuuri tõustes, ning kuna vedelikku füüsika seaduste järgi kokkusuruda ei saa siis surub ta selle väikse õhuvaru kokku mis paisupaagis ning kui korgi avad siis käibki niiöelda vurts, see et tase ka tõuseb on arvatavasti sellest et selle surve tagajärjel paisutab ka natuke lõdvikuid, ning kui rõhk kaob siis laseb lõdvikud lõdvaks ning jahutusvedelik läheb paisupaaki. Ei tea kas aind see väga normaalne et kohe mininum normist maxi peale lööb, pole nagu seda ise kunagi jälgind ega vaadand.
Äkki vana veepump natuke lekkis või kuskilt pihkas õhku välja et siis seda survet ei olnud.
Kui tõesti juba käega jahutusvedeliku lõdvikuid kokku ei jõua suruda on probleem.
Edu!

Volkswagens get lower and lower......
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Väikestel mootoritel on jahutusvedelikku vähe ja korki avades tase niipalju ei muutu. Suurtel r6 motodel, näiteks bmw omal oli selline lugu et kui korgi avasid siis hakkas kohe välja ajama vedelikku. Muidugi seda oli jahutussüsteemis ka 11l.
-
- Huviline
- Postitusi: 142
- Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
- Telefon: 566581965
- Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
sander k kirjutas:Väikestel mootoritel on jahutusvedelikku vähe ja korki avades tase niipalju ei muutu. Suurtel r6 motodel, näiteks bmw omal oli selline lugu et kui korgi avasid siis hakkas kohe välja ajama vedelikku. Muidugi seda oli jahutussüsteemis ka 11l.
Ehk selgitad võimalike probleeme kui muutub väikses mootoris tase palju?
Volkswagens get lower and lower......
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Kui ta sul muutub miinimumist maksimumini, siis ei ole häda midagi. Nagu eelpool mainitud siis vedelik paisub temperatuuri muutudes. Eelnev mure et survet polnud oli pigem põhjustatud vigasest veepumbast, mis ei olnud tihe. Enda 1,9tdi passat teeb samamoodi vurtsu soojalt, niiet muretsemiseks põhjust pole.
See bmw näide sai lihtsalt selle pärast toodud et kui süsteemis on palju vedelikku siis soojenedes paisub see ja rõhu alt vabastades tõmbab see jeehat sealt. Kusjuures süsteemis on norm rõhk 1,2 at.
See bmw näide sai lihtsalt selle pärast toodud et kui süsteemis on palju vedelikku siis soojenedes paisub see ja rõhu alt vabastades tõmbab see jeehat sealt. Kusjuures süsteemis on norm rõhk 1,2 at.
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Autodata järgi peab jahutussüsteemi rõhk olema 1,4-1,6 bar.
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Loodus seadus annab lubatud rõhku jahutus süsteemi 0,8-0,9. At.
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Kust neid loodusseadusi lugeda saab muidu VAG`grupi masinate kohta?T6nis2 kirjutas:Loodus seadus annab lubatud rõhku jahutus süsteemi 0,8-0,9. At.
Diesel, what else?! :)
Re: 1.9 tdi 81 kw mure jahutusvedeliku suure rõhuga
Mõttetud vennikesed,kes usuvad,et jahutus radiaatoris on surve 1,4-1,6. Tants,ole tehlinile.