Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
-VWgirl-
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 13 Juun 2011, 20:33
Asukoht: Tartu

Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga?

Lugemata postitus Postitas -VWgirl- »

Soovin teada, kuidas sõidate linnas automaatkastiga autoga?
Olen kuulnud, et mõned sõidavad linnas 3 käiguga, mõned 2. käiguga ja mõned D-ga.
Et kui sõita kolmanda käiguga, et siis ei hakka kast käike otsima. Kas see on õige jutt, et linnas parem sõita 3. käiguga?
Kas punase foori taga seistes oleks õigem lükata sisse N või las tuksub vaikselt sõidu käiguga foori all seistes?

Olen otsinud netiavarustest ja ka siit infot selle kohta, kuid pole leidnud.
Ehk liigub siin foorumis kindlalt teadjaid (kogenenumaid juhte), kes oskavad öelda, kuidas oleks automaadiga kõige ökom linnas sõita ja kuidas lõhuks käigukasti kõige vähem?
Tänud vasuste eest juba ette. :)
Naine roolis, auto... :)

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3360
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Kõige kindlam on sõita ikka D-ga kuna siis kasutusel kõik käigud ja mootori pöörded hoitakse madalal.
Kasutusjuhendi järgi on muud valikud:
kang asendis 4 - künklikule maastikule, välditakse 5 käiku ja paraneb mootoriga pidurdus
kang asendis 3 - mägisele maastikule, kus välditase 4 ja 5 käigu lülimist ning paraneb mootoriga pidurdamine
kang asendis 2 - sõiduks väga mägisel maastikul suurte tõusude ja langustega, kasutusel käigud 1 ja 2 ning blokeeritud püsikiirushoidja kasutamine
Punase foori taga kohe kindlasti ei tule panna N ega P asendit vaid piisab täiesti piduriga paigalhoidmisest.

Kui peaks olema vajadus pukseerida tiptronic kastiga ja seisva mootoriga autot siis ütleb kasutajajuhend, et kuna puudub kastil õlitus siis võib teha seda kiirusega kuni 50km/h ja kuni 50km kaugusele kasti N asendis. Kui on vaja kaugemale remonti saada, siis tuleb tellida platformiga äravedaja. Tegelikus on aga see, et parem kui üldse ei pukseeri tiptronicut kuna nii mõnigi omanik on kastist sellega jagu saanud.

Käigukasti lõhub kõige enam väga suur ülekoormamine ja kast on võimalik õhtale saada näiteks korraga pidurit ja gaasi all hoides, liikumise pealt P või vastasuunalise liikumise käigu lülitades (edaspidi liikudes R või tagurpidi liikudes D, 3 jne).

Ise kasutan linnas sõites põhiliselt D ja P asendit. Vahel raudtee ülesõidul või mujal natuke pikemalt seistes kui ei viitsi hoida pidurit lükkan sisse ka P.
Viimati muutis HawkHill, 24 Juun 2011, 09:23, muudetud 3 korda kokku.

-VWgirl-
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 13 Juun 2011, 20:33
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga

Lugemata postitus Postitas -VWgirl- »

HawkHill, suured tänud vastuse eest:) Olen nüüd jupp maad targem automaatkasti kasutamise koha pealt :)
Naine roolis, auto... :)

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3360
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

-VWgirl- kirjutas:HawkHill, suured tänud vastuse eest:) Olen nüüd jupp maad targem automaatkasti kasutamise koha pealt :)
Pole tänu väärt! Olin ise samade küsimuste ees kui automaadi ostsin. :-)

vahelduvool
Huviline
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Mär 2010, 11:09
Auto: VW Golf 4 1,6 16V 77kw 2003a
Asukoht:

Re: Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga

Lugemata postitus Postitas vahelduvool »

HawkHill kirjutas: Punase foori taga kohe kindlasti ei tule panna N ega P asendit vaid piisab täiesti piduriga paigalhoidmisest.
Tuttaval on Passat tiptronic kastiga ning tema paneb iga punase tule juures N sisse. Miks? sest see hoiab kütte pealt kokku. Muidu D-ga veab mootor käigukasti ringi. Vahe on/oli nähtav kompuutrist, kus kajastus kütte kulu.

Või olen nüüd mina midagi valesti aru saanud?

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3360
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Loomulikult võib panna N kui muud teha valgusfoori taga pole. Lisaks võib ka kliima välja lülitada ja see annab veel rohkem kokkuhoidu. Ja kõige suurem kokkuhoid on kui autot üldse mitte käima panna.
Mis mõte on automaatkastiga autot osta kui seda kasutada niikui käsikastiga?

[ Postitus tehtud Android'i kaudu ] Pilt
Viimati muutis HawkHill, 24 Juun 2011, 11:29, muudetud 1 kord kokku.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Iga foori taga pole tõesti mõtet N-i peale rebida käiku, aga kui on pisut pikem seismine siis võiks N peale tõmmata küll kuna kütusekulu tõepoolest langeb ja koormab kasti vähem. Päris P peale liikluses ei ole mõtet panna, muidu jääd veel jalgu teistele kui hakkad pedaalide ja käigukangiga rapsima kui liiklus taas liikuma hakkab. N pealt D peale on väga lihtne tõmmata.

Vader
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 29 Aug 2005, 08:05
Auto: vw passat 2008 2,0tdi DSG
Asukoht: Pärnu

Re: Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga

Lugemata postitus Postitas Vader »

-VWgirl- kirjutas:Soovin teada, kuidas sõidate linnas automaatkastiga autoga?
:)
sõitu alustades panen D ja vajutan kergelt gaasipedaali kui pean mingil põhjusel peatuma siis vajutan piduripedaali (vahest tuleb vajutada päris kõvasti kuna pidurdusmaa võib olla liiga lühike kergeks vajutuseks) ja kui jälle liikuma vaja saada on vabastan piduripedaali ja vajutan kergelt gaasipedaali(kui tahad esimesena üle ristmiku jõuda siis vajuta gaasipedaali kõvemini) ülejäänu kohapealt on sama mis manuaaliga sõites(näitan vahest suunda keeran rooli )
see on muidugi minu kogemus aga mida mina ka tean :)
vw ei hoia meid elus
meie hoiame vw elus

-VWgirl-
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 13 Juun 2011, 20:33
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga

Lugemata postitus Postitas -VWgirl- »

Vader kirjutas:
-VWgirl- kirjutas:Soovin teada, kuidas sõidate linnas automaatkastiga autoga?
:)
sõitu alustades panen D ja vajutan kergelt gaasipedaali kui pean mingil põhjusel peatuma siis vajutan piduripedaali (vahest tuleb vajutada päris kõvasti kuna pidurdusmaa võib olla liiga lühike kergeks vajutuseks) ja kui jälle liikuma vaja saada on vabastan piduripedaali ja vajutan kergelt gaasipedaali(kui tahad esimesena üle ristmiku jõuda siis vajuta gaasipedaali kõvemini) ülejäänu kohapealt on sama mis manuaaliga sõites(näitan vahest suunda keeran rooli )
see on muidugi minu kogemus aga mida mina ka tean :)
Naljamees :D Nii blond ma ei ole, et rooli ei oskaks keerata :D Aga küsimuse mõte oli muu... ja tänud, eelnevatele vastajatele, olen saanud palju häid vastuseid ja olen nüüd targem :)
Naine roolis, auto... :)

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3360
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Kuidas on kõige õigem sõita linnas automaat käigukastiga

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Vaatasin täna järgi palju siis on vahe küttekulul kui kast D peal või kui N peal. Minu autol 2,5TDi V6 on see 0,5L/tunnis. Nii, ja kaua me seisame valgusfoori taga tavaliselt? Ilmselt mitte üle minuti-kahe... (kui Rannamõisa tee-Kakumäe ristmik välja arvata, kus tuleb kuni 3 minutit seista). Sellest võiks järeldada, et tund aega käigukasti N-i peal seismist on ikka suhteliselt aeganõudev saavutada.
Viimati muutis HawkHill, 29 Juun 2011, 01:16, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Ülekanne”