Golf 3 tagumised rattalaagrid
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Sept 2010, 19:08
- Telefon: 55606711
- Auto: VW Passat B5.5 1.9tdi 2005a.
- Asukoht: Tallinn
Golf 3 tagumised rattalaagrid
Autoks on golf 3 1.8 66kW 1996a.
Nimelt veermikus on pandud madaldus vedrud, esi ja taga sillas 30mm mõlemad, ainult vedrud vahati amordid jääti originaalid. Suvel on all 15 tolli veld ja rehv 196/50 talvel on 14 tolli velg ja 196/60.
Ma olen aasta jooksul vahetanud tagumisi rattalaagreid 2 korda mõlemaid st 2 korda tagumist vasakut ja 2 korda tagumist paremat:D
Kas keegi saaks öelda milles võiks probleem olla?
Või nimedada asju mis on seotud tagumiste rattalaagritega!
Tänud Heins
Nimelt veermikus on pandud madaldus vedrud, esi ja taga sillas 30mm mõlemad, ainult vedrud vahati amordid jääti originaalid. Suvel on all 15 tolli veld ja rehv 196/50 talvel on 14 tolli velg ja 196/60.
Ma olen aasta jooksul vahetanud tagumisi rattalaagreid 2 korda mõlemaid st 2 korda tagumist vasakut ja 2 korda tagumist paremat:D
Kas keegi saaks öelda milles võiks probleem olla?
Või nimedada asju mis on seotud tagumiste rattalaagritega!
Tänud Heins
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
Nimeta ka velje ET. Sobiv vahemik G-3ele. on.....PPPP annab mõõdud. Temal on tabel ees. Jätke meelde,üks asi veljes on TOLL teine asi ET.
-
- Huviline
- Postitusi: 1060
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
Pakun, et äkki eelmistest omanikest keegi on sõitnud näiteks katkise laagriga pikemat aega ning tagumised rattavõllid ära rikkunud.
Endal omal sama jama aga autoks Passat b3. Samamoodi viimase aasta jooksul päris korduvalt neid laagreid vahetanud ning nüüd sai villand ning ostsin mõlemale poole taha uued rattavõllid- ei maksa peaaegu midagi (kaks kokku Forsis miskine 20 euri) ning loodan probleemist jagu saada
.
Endal omal sama jama aga autoks Passat b3. Samamoodi viimase aasta jooksul päris korduvalt neid laagreid vahetanud ning nüüd sai villand ning ostsin mõlemale poole taha uued rattavõllid- ei maksa peaaegu midagi (kaks kokku Forsis miskine 20 euri) ning loodan probleemist jagu saada

Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
aga mis firma laagrid panid? need odavad on kuidas juhtub. vahepealsetest soovitaks SKFi oma. ma vahetasin omal üht tagumist kolm korda iga 6000km tagant kuni SKFi oma alla sai.
-
- Huviline
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Sept 2010, 19:08
- Telefon: 55606711
- Auto: VW Passat B5.5 1.9tdi 2005a.
- Asukoht: Tallinn
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
Nii need 4 rattalaagrit mis mulle pandi on kõik SWAG-i omad, ei tea kui head on ei tunne eriti firmasid jne, võin öelda et 5 eurot maksavad tk.
Rattavõllid (e. rummud, peaksid olema) vahetati ära) 2010 det kuus. Mõlemad tagumised.
Samuti nüüd viimati, st eile kui käisin kontrolliti ka neid ja öeldi et täiesti korras on.
Aga palju maksaks SKf-1 rattalaager minu autole?
Rattavõllid (e. rummud, peaksid olema) vahetati ära) 2010 det kuus. Mõlemad tagumised.
Samuti nüüd viimati, st eile kui käisin kontrolliti ka neid ja öeldi et täiesti korras on.
Aga palju maksaks SKf-1 rattalaager minu autole?
-
- Moderaator
- Postitusi: 7941
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
Letihind ca. 35...40 eur/ühe poole komplekt (vkba 529)
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Tunnustatud
- Postitusi: 627
- Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
- Telefon: 53644681
- Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
- Asukoht: Tallinn
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
VKBA 529 maksab minu juures 18,12 eur seega saab 35 eest peaaegu 2 komplekti
Optimali toodang on odavam ja SKf-i ühe laagrikomplekti hinna eest saab 2 komplekti

Optimali toodang on odavam ja SKf-i ühe laagrikomplekti hinna eest saab 2 komplekti

www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681
-
- Huviline
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Sept 2010, 19:08
- Telefon: 55606711
- Auto: VW Passat B5.5 1.9tdi 2005a.
- Asukoht: Tallinn
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
aga ikkagi , kas mingit muud põhjust pole et laagrid läbi lähevad?
mul istub tagumine ots nõksa madalamal kui esimene? Või see tundub aimult mulle, võin pilte teha kui tahate näha?
mul istub tagumine ots nõksa madalamal kui esimene? Või see tundub aimult mulle, võin pilte teha kui tahate näha?
-
- Tunnustatud
- Postitusi: 627
- Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
- Telefon: 53644681
- Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
- Asukoht: Tallinn
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
Mul Ventol all 185/65 15 ja velg 7 tolli lai. kahjuks ei tea ET. Optimali laagrid mul vastu pidanud 15 000 km ja ei tee häält. Mina julgen väita et kui võllid on ok ja pidurid peale ei jää siis on viga ikka paigaldajas mitte laagris.Ja imepisike lõtk koonuslaagris ei tähenda veel et laager oleks läbi.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681
-
- Huviline
- Postitusi: 236
- Liitunud: 26 Veebr 2008, 23:32
- Auto: Golf mk2
- Asukoht: Tallinn,Nõmme/Lääne-Viru, Kadrina vald
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
RÄÄGI OMA VELJE ET-st. Palju sa aastas sõidad? Oma Golfi esimestel aastatel kulgesin ma SWAGi laagritega mingi 40000km vabalt.
Ahto
-
- Huviline
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Sept 2010, 19:08
- Telefon: 55606711
- Auto: VW Passat B5.5 1.9tdi 2005a.
- Asukoht: Tallinn
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
aastas sõidan 10000, viimase laagriga sain sõita max 500km
Täna just märkasin et parem tagumine ots istub nüüd äkki kõrgemal kui vasak tagumine ots, (ennem olid mõlemad madalal, näeb pilte ka vist minu auto teemast) proovin uuest avastusest pilte teha.
velje peal on kirjas järgmised: 7J*15*H2 ja OFF 38 ja 1700 rohkem midagi kirjas pole.
Mis see ET täpselt on?
Täna just märkasin et parem tagumine ots istub nüüd äkki kõrgemal kui vasak tagumine ots, (ennem olid mõlemad madalal, näeb pilte ka vist minu auto teemast) proovin uuest avastusest pilte teha.
velje peal on kirjas järgmised: 7J*15*H2 ja OFF 38 ja 1700 rohkem midagi kirjas pole.
Mis see ET täpselt on?
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
Kui ET.on 38. on see originaal VW-eni veljel. ET.on velje kinnitus punkti suhe velje laiuse tsentriga. Mida väiksem ET. seda väljapoole tuleb velg. ET- on ..... Tõlkige see EESTI keelde.
-
- Huviline
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Sept 2010, 19:08
- Telefon: 55606711
- Auto: VW Passat B5.5 1.9tdi 2005a.
- Asukoht: Tallinn
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
mulle ei antud garantiid ka nende laagrite kohta kuna öeldi et mul pole originaal veljed all.
Mis arvate?
Mis arvate?
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
Seal on tglt ka väga tähtis laagrite pingutusmoment. Liiga peale keeratuna kuluvad normist kiiremini ja samuti,kui liiga lõdvalt.
Corrado 1.8T 20V, T3/T4 hübriid, Megasquirted,
-
- Huviline
- Postitusi: 244
- Liitunud: 13 Aug 2011, 23:25
- Telefon: 5543611
- Auto: AUDI A4 ´98 1.9TDI 81kw Quattro Avant
- Asukoht: Tartu
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
Heinsu kirjutas:aastas sõidan 10000, viimase laagriga sain sõita max 500km
Täna just märkasin et parem tagumine ots istub nüüd äkki kõrgemal kui vasak tagumine ots, (ennem olid mõlemad madalal, näeb pilte ka vist minu auto teemast) proovin uuest avastusest pilte teha.
velje peal on kirjas järgmised: 7J*15*H2 ja OFF 38 ja 1700 rohkem midagi kirjas pole.
Mis see ET täpselt on?
Off 38 tähendab Offset 38 (ET sama mis offset - pmst ongi selle üldkasutatav lühend).
originaalis saksa.k "Einpresstiefe" ehk ET
Offset siis tõlgituna rummu kinnituskoha tasapinna nihkumine velje tsentrist.
Saksa keelest otse midagi Sisestus või Paigaldussügavuse tähendusega.
Kui sul on Offset ja velje laius mõne tehasemõõtmetes velje parameetritega samane siis ei mängi second hand velg rolli garantii osas.
Uuri mõõdud kirja ja vaata mis on originaal tehase soovitused. kui mõõdud klapivad siis saad ka oma garantiid nõuda kui töökoda paigaldab.
Kui peavad aga garantii korras asju vahetama siis tunnevad ka ise rohkem huvi mis neid laagreid sööb....
Kui tagumised rummud/võllid on korras ja velje parameetrid paigas siis tegelikult loeb ka rehvi veerepinna laius..
veidi annab mängida sellega ja ~5.5-6.0 tolli veljele olen peale panduna näinud 155 kuni 205 laiu rehve.
laagrini jõudvad jõud ka sellevõrra erinevad kuidas rehv teed otsib .
Peab ka SWAG-i laager kenasti vastu kui teda peale mõndasadat kilomeetrit üle pingutada ja määre korralik on.(ja ohtralt).
Sõidustiil ka mängib rolli (väike loks ja pidevalt kangutad asfaldti peal käsipidurit teeb nt oma töö)
teine asi oleks siis see kuidas laagrid pesasse istuvad.. (kui näpuga sisse läheb siis asi kahtlane ^^ - pean silmas siis laagri veerepinna paigaldust)
ehk siis ei pruugi ainult võlli poolne viga olla kuigi see tüüpilisem.
manseti ja korgi tolmu ja veepidavus üle vaadata.
Kui pingutusmoment on liiga tugev siis sööb 500 km-iga laagri ilusti ära.
kui liiga lõdva (nii lõdva et 500 km-iga ära sööks).
Siis seda tunneks sa ilmselgelt autoga sõites ise et taguots loksub ja mängib kaasa palju.
Ma tavaliselt olen pannud laagri pingutuse padruniga käsitsi kinni (ilma igasuguse sabata) ja ühe käega.
Peale mõndasada km sõitu uus splint ja veidi saab samamoodi peale keerata.
Paigaldanud olen siis oma autodele kui ka teeninduses ja õiget momenti kelleltki küsides kui ise asjast midagi ei teadnud öeldi et see on "tunde järgi" - ja selle tunnetuse pidi pmst ise leidma.
See tunnetus aga võis sul aga vabalt viimased 2 laagri jooksu järjest olla mõne tulevase eesti kettaheitja käe järgi =)
Kui madalduse oled teinud proportsionaalselt siis ei tohiks kaalujaotuse erinevus olla põhjuseks.. küll aga jäigemad vedrud lõhuvad kõike muud rohkem nii või naa. Küll aga 2 jooksu laagreid aastaga on liig.
ISERmod [5543611]
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: Golf 3 tagumised rattalaagrid
Õige jutt siin eespool. Kui laagri liiga kinni tõmbad, siis on ta üsna ruttu läbi. Tõmba kinni ja lase siis niipalju tagasi, et lõtku ei jää. Siis sõida paarsada kilti ja korda protseduuri. Määret korralikult sisse, topi kogu see tühimik täis. Tavaliselt on seda laagriga kaasas päris suur ports. 5-eurost laagrit ära pane, on küll lihtne vahetada tagumist, aga ikkagi 
