Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Tane1
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 24 Okt 2011, 08:22
Auto: VW Passat '99 1,9 TDI
Asukoht:

Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas Tane1 »

Tere, mure selline, üx hommik avastasin, et õliloik auto all. Sai siis kanali peal järgi vaadatud ning ümber karteri serva oli kõik märg, kõrgemalt kuiv, oletan, et karteri tihend laseb läbi. Kui karteritihendid vahetada tahaks, kas peaks mootorit kergitama v silda madalamale laskma? Auto pole kaua minu käes olnud.

Teine mure on kliimarihm, avastasin üks päev, et katki, sai uus muretsetud ning vahetama asutud, sai peale pandud ja korduvalt pingutatud kui ikkagi hakkas vilistama, käega keerates tunduvad rullikud head olema. Kui mootorit käivitada käib algul asi kenasti kui natuke peale seda hakkab rihm vilisema ja suitsema, kas peaks minema kuhugi töökotta ja seal seda lasta pingutada v saab ka kodus?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7938
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas GTI »

Kliimapump on ikka korras, s.t. töötab ilma mürata? Tavaliselt kui rihma lõhub on viga pumbas, kui kliima taha lülitudes vile ja suits peale hakkab.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Tane1
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 24 Okt 2011, 08:22
Auto: VW Passat '99 1,9 TDI
Asukoht:

Re: Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas Tane1 »

GTI kirjutas:Kliimapump on ikka korras, s.t. töötab ilma mürata? Tavaliselt kui rihma lõhub on viga pumbas, kui kliima taha lülitudes vile ja suits peale hakkab.
Pole tähelepannud küll, et mingi müra v muu kahtlane heli oleks. Kuidas seda kontrollida saaks?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7938
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas GTI »

Kui vile ja suits peale hakkavad, kas toimub see siis, kui kliimapumba sidur pumba tööse lülib? Tuleks auto alt jälgida, milline rullik (või rihmaratas) jääb kinni kui jamad algavad ja kuskohast suitsu tulema hakkab, kuna selge on see et mingi sõlme ringikäimine peab olema takistatud või on see täiesti kinni kiilunud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Tane1
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 24 Okt 2011, 08:22
Auto: VW Passat '99 1,9 TDI
Asukoht:

Re: Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas Tane1 »

GTI kirjutas:Kui vile ja suits peale hakkavad, kas toimub see siis, kui kliimapumba sidur pumba tööse lülib? Tuleks auto alt jälgida, milline rullik (või rihmaratas) jääb kinni kui jamad algavad ja kuskohast suitsu tulema hakkab, kuna selge on see et mingi sõlme ringikäimine peab olema takistatud või on see täiesti kinni kiilunud.
Kui mootor käima panna ning kliima tööle panna, siis siuke 5-10 sekundid toimib kõik nii naq peab ja siis hakkab vilisema ja suitsema. Kas see on siis see hetk kui sidur rakendub? Ise oletasin sama, et mingi siduri värk seal on ja sellest võib asi nii moodi teha.

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:

Re: Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas grahv »

Tane1 kirjutas:kliima tööle panna, siis siuke 5-10 sekundid toimib kõik nii naq peab ja siis hakkab vilisema ja suitsema.
Siin oleks juba kliimaspetsi nõu vaja - sul võib süsteemis ummistus olla... Millalgi peaks jahutusvendid lülituma, kui seda ei juhtu koormatakse kompressor üle... Üle/alarõhu andurid peavad toimima, et kompressorit mitte rikkuda... Nii nagu automootor, vajab kompressor õlivahetust... Keeruline värk, ja kas tekkivad rõhud kummalgi pool pumpa on normi piires, selgub vaid siis kui kellad külge pandud.

Tane1
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 24 Okt 2011, 08:22
Auto: VW Passat '99 1,9 TDI
Asukoht:

Re: Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas Tane1 »

grahv kirjutas:
Tane1 kirjutas:kliima tööle panna, siis siuke 5-10 sekundid toimib kõik nii naq peab ja siis hakkab vilisema ja suitsema.
Siin oleks juba kliimaspetsi nõu vaja - sul võib süsteemis ummistus olla... Millalgi peaks jahutusvendid lülituma, kui seda ei juhtu koormatakse kompressor üle... Üle/alarõhu andurid peavad toimima, et kompressorit mitte rikkuda... Nii nagu automootor, vajab kompressor õlivahetust... Keeruline värk, ja kas tekkivad rõhud kummalgi pool pumpa on normi piires, selgub vaid siis kui kellad külge pandud.
Ashoo.. pidasid silmas mingeid spets asju millega mõõta v mõtlesid sa diagnosti?

grahv
Huviline
Postitusi: 260
Liitunud: 31 Okt 2008, 12:01
Auto: T3
Asukoht:

Re: Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas grahv »

Tane1 kirjutas:Ashoo.. pidasid silmas mingeid spets asju millega mõõta v mõtlesid sa diagnosti?
Kliimasüsteemi hooldus/diagnostika vahendeid... St asjatundja jälgib mis süsteemis toimuma hakkab peale sisselülitamist.

Steven
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 06 Juul 2010, 00:39
Asukoht: Tartu/Helsinki

Re: Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas Steven »

Tahaks ka teada, kas on vaja mootorit kergitada? Endal sama jama karteriga.
VW Mullivann

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Re: Karterivahelt lekib õli, kliima rihm jamab. TDI 81kw

Lugemata postitus Postitas Krisss »

Kui kliima rihm on maas siis kontrolli nii: Paned auto tööle/süüte sisse, salongis vajutad ECON nuppu(displayl peab ka vastav tähistus olema "ECON"). Siis peaks kompressori elektromagnet ennast tagant ära rakendama. Rullik peaks olema nüüd vabalt jooksev. Kui vajutad salongis AUTO nuppu (kliimal) siis tõmbub elektromagnet ning rullik käib raskemalt ringi. Käega peaks olema suudetav seda rihmaseibi liigutada. Mul endal oli sama jama. Sõitsin autoga, järsku ilge vile ja suits üleval. Kokkuvõtteks oli kliimapump kinni jooksnud. Võtsin lahti ning oli ühel stopperil kõrva küljest ära hamsanud ning silindri ja kolvi vahele tõmmanud.
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

Vasta

Mine “Diislid”