97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Külmalt suitseb eriti, aga siis selline sinise-hallisegune suits. Soojalt vahepeal ei suitse, vahepeal viskab sinist. Kui mootor soe, siis tühikäigul ei suitse. Suitseb just kiirendamise ajal. Eriti külmema ilmaga. Äkki pole soojema ilmaga lihtsalt suitsu nii hästi näha. Täna võtsin õlikorgi mootori töötamise ajal maha. Pöörded ei muutunud, töötas samamoodi edasi. Korgi alt lendas välja natuke õlipritsmeid, noh natuke pole ju hullu, aga klapikambrist tuleb suitsu. Mootor käivitub külmalt poolest pöördest (hõre ei tohiks olla). Minek tundub ka ok. Süütenurk sai regullitud kui hammasrihm vahetati.
Kas klapisääretihendid läbi, või midagi hullemat ähvardamas? Kulunud küttepump ei tohiks sinist suitsu põhjustada?
Kas klapisääretihendid läbi, või midagi hullemat ähvardamas? Kulunud küttepump ei tohiks sinist suitsu põhjustada?
Viimati muutis argo, 05 Mai 2012, 01:09, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 2877
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
VeiksK. Süütenurk sai reguleeritud,kuid kui kurdad,et sinine suits on taga külmal mootoril(olgu see siis -25 või +25). on tegu ikkagi hilise süütega. Kui peale käivitamist mootor töötab ca. 2 min. ja siis vine kaob.... jällegi tunnus hilisele süütele. Hilise süüte tunnus on ka see,et DIISEL mootor kohapeal tuuritades ei ,,kärise,, nagu traktor vaid paitab kõrvu oma meloodiaga,pehme vaikne tühikäigu kiirendus. Arusaamatuks jääb arvamine,miks ootad tühikäigu pöörete langemist,kui eemaldad õli korgi. Klapikambrist tulebki suitsu. Selle eest hoolitseb karteri tuulutus.
-
- Huviline
- Postitusi: 111
- Liitunud: 25 Veebr 2011, 15:38
- Telefon: 53593577
- Auto: vw.
- Asukoht: põlva
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
2kki on sama jama mis mul mesaga oli, oli kh 2.0 disla ja hakas kh suitsema, aag yks tark ytles et 6livahetust vaja teha ja kaob suits 2ra... kussjuures sai mesal 6li vahetatud ja suits kadus imekombel.....kuigi jh oli mul vanem masin kui sinul....
Viimati muutis sass01, 15 Mär 2012, 23:01, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Tõnis, süüde oli hiline enne reguleerimist. Isegi väga hiline. Aeti paika, aga suits jäi. Külmalt ta pigem ei ole nii sinine, vaid rohkem hallikas. Just soojalt vahepeal tuleb ikka päris sinist, kuid mitte alati.
Ma tean, et nende mootorite tüüpviga on ka see, et hammasrihmaratas hakkab liikuma ja süüde läheb ise hiliseks.
Õli on uus mootoris...
Ma tean, et nende mootorite tüüpviga on ka see, et hammasrihmaratas hakkab liikuma ja süüde läheb ise hiliseks.
Õli on uus mootoris...
Viimati muutis VeiksK, 16 Mär 2012, 06:56, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 288
- Liitunud: 14 Nov 2011, 19:50
- Telefon: 53550592
- Auto: B5(81kw), B6(77kw)
- Asukoht: Lõuna- Eesti
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Kangesti tundub hoopis pihustite teema olema. Aga kas õli ka kaob ebaloomulikult palju?
-
- Huviline
- Postitusi: 391
- Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
- Telefon: 56565512
- Auto: Vento 2.o Cadillac STS
- Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
- Tänatud: 2 korda
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Pakuks et turbo.Kas suits tekib mõnikümmend sekundit peale käivitamist?
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Pihusti suits on pigem selline hall. pihustite seisukord on hetkel teadmata. Suits on kohe kui käivitada, pigem jääb vähemaks kui paar-kolm kilomeetrit sõita. Aga siis kui sooja mootoriga, kõrge pöördega näiteks kolmanda käiguga sõidan(linnas), tuleb ikka täitsa sinist. Kui mootor on soe, siis tühikäigul ei suitse üldse. Õlivarrast pole mõnda aega vaadanud, 1000km pärast õlivahetust vaatasin, siis oli täpselt ülemine norm sees.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Sai nüüd väheke testitud masinat. Sooja mootoriga sinine suits, aga kiirendamise ajal ei tule suitsu. Tuleb siis kui nii umbes 2400 pöördega sõita ja gaasi natuke tagasi lasta. 3-nda käiguga 50-60-ga sõites, siis on eriti hästi näha. Kui mootor on soe, siis tühikäigul suitsu ei tule. Õli ei ole eriti võtnud. 1000 km pärast õlivahetust ei olnud midagi aru saada, nüüd olen 2000 km sõitnud ja noh, äkki millimeeter on ära kadunud. Ma ei pea seda paljuks, sellise tempoga sõidab ta ühe vahetusvälba ilma juurdevalamiseta ilusasti ära.
Küsin veel korra, kas kulunud kõrgsurvepump võib sellist suitsemist põhjustada? Külmalt läheb käima poolest pöördest, kuid soojalt tahab paar-kolm sekundit starterit saada, mis üldiselt peaks olema kulunud pumba tunnuseks. Sinine on siiski õlisuits aga äkki keegi targem teab öelda?
Muidu masin töötab ok.
Küsin veel korra, kas kulunud kõrgsurvepump võib sellist suitsemist põhjustada? Külmalt läheb käima poolest pöördest, kuid soojalt tahab paar-kolm sekundit starterit saada, mis üldiselt peaks olema kulunud pumba tunnuseks. Sinine on siiski õlisuits aga äkki keegi targem teab öelda?
Muidu masin töötab ok.
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
See soojalt kehv käivitus oli minul vanaks jäänud starteri teema. Panin tehase uue kõrgsurve pumba ja miskit ei muutunud. Panin vana pumba tagasi ja uue starteri ja asi läheb ka soojalt ilusti käima. Külmast peast käivitus alati poolest põõrdest.

[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]VeiksK kirjutas:Sai nüüd väheke testitud masinat. Sooja mootoriga sinine suits, aga kiirendamise ajal ei tule suitsu. Tuleb siis kui nii umbes 2400 pöördega sõita ja gaasi natuke tagasi lasta. 3-nda käiguga 50-60-ga sõites, siis on eriti hästi näha. Kui mootor on soe, siis tühikäigul suitsu ei tule. Õli ei ole eriti võtnud. 1000 km pärast õlivahetust ei olnud midagi aru saada, nüüd olen 2000 km sõitnud ja noh, äkki millimeeter on ära kadunud. Ma ei pea seda paljuks, sellise tempoga sõidab ta ühe vahetusvälba ilma juurdevalamiseta ilusasti ära.
Küsin veel korra, kas kulunud kõrgsurvepump võib sellist suitsemist põhjustada? Külmalt läheb käima poolest pöördest, kuid soojalt tahab paar-kolm sekundit starterit saada, mis üldiselt peaks olema kulunud pumba tunnuseks. Sinine on siiski õlisuits aga äkki keegi targem teab öelda?
Muidu masin töötab ok.

-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
starteri kohta ei oska öelda, sai täna juhe ka külge pandud, mingeid vigu ei näita. Tõnis3, süüde ei ole hiline, hoopis natuke varajane on, kontrollisime. Küttekogus on natuke liiga suur, 6,4 kui pikemalt töötab, siis tiksub sinna 5,6 kanti. Muidu mootor töötab ilusti, minek on ok, aru ma ei saa, mis talle ei meeldi 

- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Küttekogust ikka vaatasid soojal mootoril?VeiksK kirjutas:starteri kohta ei oska öelda, sai täna juhe ka külge pandud, mingeid vigu ei näita. Tõnis3, süüde ei ole hiline, hoopis natuke varajane on, kontrollisime. Küttekogus on natuke liiga suur, 6,4 kui pikemalt töötab, siis tiksub sinna 5,6 kanti. Muidu mootor töötab ilusti, minek on ok, aru ma ei saa, mis talle ei meeldi
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8003
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Kogus oli sooja mootori korral vaadatud või noh kuskil hakkasimee vaatama kui kuskil 74 kraadi äkki oli, siis masin soojenes ja läks madalamaks. Mind paneb mõtlema, kas 5.6 on normaalne, tean, et peab olema 3-5 soovitavalt 4.
5.6 kanti ta lõpuks jäi ja rohkem enam ei muutunud.
5.6 kanti ta lõpuks jäi ja rohkem enam ei muutunud.
Viimati muutis R36, 17 Mär 2012, 20:48, muudetud 1 kord kokku.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 2877
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
VeiksK. Tüüp viga väntvõlli otsas olev rihma ratas. 1,9 TD-TDI. 55KW,66KW,81KW. Miskipärast pole loenduses 1,6 TD 51 KW. Annan ka targematele mõtte ainet.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Tõnis, selle rattaga on ok. Süüde on paigas ja ratas ei liigu. Kui rihmaratas liigub, siis läheb süüde hiliseks. Aga sellest tüüpveast mainisin ise ka esimestes postitustes kusagil. See on jah jube jama, kui rihmaratas liigub ja kuuldavasti selle vastu aitab ainult väntvõlli vahetus.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Ei ole veel rohtu leidnud oma peavalule. Suitseb ikka endiselt, õli ei võta. Kui tühikäigul gaasi vajutada (sooja mootoriga), siis suitsu ei tule. Võib pöördeid anda ükskõik kui palju, ei suitse. Kui sättida aga 2500 pöörde peale, siis mässib sellise suitsu üles et mitte halligi pole näha, ja hais on selline põlemata kütuse lõhn, ja nii jube, et tõmba kasvõi oksa ennast. Külma mootoriga tossab muidugi pidevalt. Vist ikka pump hõre, sest sooja mootoriga käivitus on vilets. Kiirendamisel justkui astub, mingi hetk tuleb nagu sein ette. Siis vahetan käigu ja astub jälle, kuni sein ette tuleb. Äkki pump ei jõua korralikult kütust ette uhada, või siis pihustid siristavad. Samas, külmkäivitus on eeskujulik, kui suitsemist mitte arvestada. Ka -20 käivitus koheselt.
Endiselt ootan ideid, mida kontrollida. Karteri tuulutuse torud vaatasin üle, umbes ei olnud. Kütusefilter ja õhufilter on vahetatud, õli on vahetatud, süütenurk on õige...
Selline küsimus ka, et kas sellel mootoril kusagil veel mõni temperatuuriandur on peale selle mis asub ploki ja jahutusradika vahel lõdviku peal? Selle ma vahetasin ära, aga äkki mõõdab kusagilt veel ja söödab ajule valeinfot?
Endiselt ootan ideid, mida kontrollida. Karteri tuulutuse torud vaatasin üle, umbes ei olnud. Kütusefilter ja õhufilter on vahetatud, õli on vahetatud, süütenurk on õige...
Selline küsimus ka, et kas sellel mootoril kusagil veel mõni temperatuuriandur on peale selle mis asub ploki ja jahutusradika vahel lõdviku peal? Selle ma vahetasin ära, aga äkki mõõdab kusagilt veel ja söödab ajule valeinfot?
-
- Huviline
- Postitusi: 2877
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 39 korda
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Kui testida pumpa (97a. 81 kw) ja mainisid,et töösoe mootor käivitub nats kauem,siis testi sedasi. Külm vesi(ca 2l) kannuga vala plunzri korpusele(malm osa) ja siis käivita uuesti. Kas on erinevust? Samas,ei taha kuidagi uskuda pumba plunzri viga. See oli G1.1,5 D JA 1,6D viga.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Ei aita vesi pumbale. Proovitud mitu korda. Eile sai veel sada imetrikki tehtud ja kõik paistab töötavat. Diagnosti järgi on ideaalses korras. Ainult et suitseb ikka nagu loom ja haiseb ka 
Sai ka igasugu andurite takistusi mõõdetud testriga ja ikka kõik ok. Ilmselt ikka kusagil mingi mehaaniline probleem, või lausa aju peetis.

Sai ka igasugu andurite takistusi mõõdetud testriga ja ikka kõik ok. Ilmselt ikka kusagil mingi mehaaniline probleem, või lausa aju peetis.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=63727
selles teemas veidi juttu mida see IQ mida te ontrollisite, tegelikult tähendab auto aju jaoks. Ja antud nr mis te välja lugesite st siis see 5.6 vms tähendab seda et tegelik kütte etteanne muutus moto soojenedes suuremaks kui ta oli seda külmaga(mida suurem nr seda väiksem on tegelik ette antav kütte kogus...esimeses lingis ka seletus selle kohta kuidas see asi ajus välja arvutatakse pmt).
ja muidgi tuleb seda nr vaadata täiesti töösooja motoga.
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... od-TDI.htm
nii et soovitaks moto kuumaks ajad ja uuesti kaabel sappa ning kui on väljaspool seda 3-5 mg/str st see siis vahemik kus peaks kõige paremini asi toimima, ka adaptioni teel see nr sinna kanti saada....ja nagu läbi käis kõige paem kui oleks seal 4 kandis.
kuigi ei taha ma uskuda et sellest sulle misit kasu on...vb oleks hea kui pöördud kellegi poole kes sedapumba asja jagab ja ära kontrollib kas läbi vms v siis saad kellegi käest laenata et korras peale panna ja mis siis teeb(kui keegi nõus laenama)
selles teemas veidi juttu mida see IQ mida te ontrollisite, tegelikult tähendab auto aju jaoks. Ja antud nr mis te välja lugesite st siis see 5.6 vms tähendab seda et tegelik kütte etteanne muutus moto soojenedes suuremaks kui ta oli seda külmaga(mida suurem nr seda väiksem on tegelik ette antav kütte kogus...esimeses lingis ka seletus selle kohta kuidas see asi ajus välja arvutatakse pmt).
ja muidgi tuleb seda nr vaadata täiesti töösooja motoga.
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... od-TDI.htm
nii et soovitaks moto kuumaks ajad ja uuesti kaabel sappa ning kui on väljaspool seda 3-5 mg/str st see siis vahemik kus peaks kõige paremini asi toimima, ka adaptioni teel see nr sinna kanti saada....ja nagu läbi käis kõige paem kui oleks seal 4 kandis.
kuigi ei taha ma uskuda et sellest sulle misit kasu on...vb oleks hea kui pöördud kellegi poole kes sedapumba asja jagab ja ära kontrollib kas läbi vms v siis saad kellegi käest laenata et korras peale panna ja mis siis teeb(kui keegi nõus laenama)
Viimati muutis copilot, 01 Apr 2012, 11:08, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Jah, sooja motoga oli 4,0 nagu peab. Üldse oli kõik nagu peab. Ainult suits on see mis olema ei pea 

-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
kas sooja motoga tühipööretel engine block measuring group 13 silindrite töö ühtlust oled vaadanud. ehk paned soja motoga kaabli sappa ja annad siia kah väikse ülevaate tulmustest. see peaks päris peetis pihustite vea kohe välja andma et kas umbes v kuseb.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=273534
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=193663
rääkides soekäivitusest et enne kui hakata pumba kaela ajama kas stater ikka on oma jõudluselt sama eeskujulik nagu uus st oled teist kah eksamineerinud v laskud seda kellelgil teha sest tihti peale on dislade kehv soekäivitus just kulunud starteri süü kuigi aetakse kohe pumba kaela.
aga kui pump peas olema tibin siis äkki pakuks klappe vms seotud jama.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=273534
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=193663
rääkides soekäivitusest et enne kui hakata pumba kaela ajama kas stater ikka on oma jõudluselt sama eeskujulik nagu uus st oled teist kah eksamineerinud v laskud seda kellelgil teha sest tihti peale on dislade kehv soekäivitus just kulunud starteri süü kuigi aetakse kohe pumba kaela.
aga kui pump peas olema tibin siis äkki pakuks klappe vms seotud jama.
Viimati muutis copilot, 01 Apr 2012, 17:53, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
mh, siin peaks nüüd golfivend vastama, tema diagnostis, ega ma seda asja väga ei jaga...
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
täna sai niipalju selgust et sisselaske kollektoris on jube tahmalont ees ja ainult pisike auk seal sees. Järgmisel nädalal läheb töösse siis pihustite kontroll, kompressiooni mõõtmine ja kolde puhastus.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Kui temperatuuriandurilt juhe ära võtta, siis läheb soojalt kohe käima... juhtmega ei lähe. Keegi teab mis häda?
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5335
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: 97a 81 kw mootor, sinine suits taga ja haiseb
Kui sa juhtme ära võtad siis saab aju infot, et mootor on väga külm ja hoiab kõige pikema aja eelsüüte küünlaid järel. Ehk annab ka aju rohkem kütet peale kui saab infot, et mootor külm?VeiksK kirjutas:Kui temperatuuriandurilt juhe ära võtta, siis läheb soojalt kohe käima... juhtmega ei lähe. Keegi teab mis häda?
[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ]
