Velje tasakaalustamine

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
snoofi
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 29 Apr 2005, 21:37
Telefon: 56476482
Auto: Passat '98 1,8T
Asukoht: Pärnu

Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas snoofi »

Leidsin huvitava lingi rataste tasakaalustamisest plastkuulidega.

http://aircooledtech.com/tools-on-the-c ... ing_beads/

On kellelgi kogemusi sellise asjaga? Need tinaplönnid on suht koledad velje küljes, oleks tore neist lahti saada.
Viimati muutis argo, 18 Mai 2012, 06:37, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3360
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Neid tinaplönne on ju ka liimitavaid, mis pannakse velje sisse. Need on küll kallimad aga samast pole neid ka näha üldse.
Võimalik, et neid liimitavaid ei saa kõigil velgedel kasutada. Keegi võiks seda kommenteerida, miks osadele velgedele pannakse välja tinaplönnid?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7944
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas GTI »

HawkHill kirjutas:Keegi võiks seda kommenteerida, miks osadele velgedele pannakse välja tinaplönnid?
Eks see tinaplönnide kasutamine on plekkvelgedest tulnud - siis muid variante eriti ju polnud - kasutatakse seda ju siiamaani, ilukilp peaks raskused ju ära peitma, plekkveljega seega ei ole probleemi. Mida kaugemale velje kesktasapinnast saab raskuse panna, seda vähem teda läheb - seega, sissepoole kodarate lähedusse võib velje tasakaalu saamiseks liimitavaid raskusi minna mõttetult palju et ei saagi balanssi. Moodsamad pingid suudavad raskuse ära jagada ka nii, et see jääb peitu velje kodarate taha (kui on laiemate kodaratega veljed). Ega kui velg on kõver ja tina/raskusi kipub ühe või teise meetodiga ikkagi palju minema, ei saagi teda õieti tasakaalu vaid velg tuleks viia sirgestamisse. Mõnel rehvitöökojal polegi liimitavaid raskusi (hind on kallim) ja kasutatakse iga velje puhul neid tinaplönne.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Jurmola
Huviline
Postitusi: 1495
Liitunud: 05 Juun 2007, 23:05
Auto: Golf 2
Asukoht: Tartu
Tänatud: 25 korda
Kontakt:

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas Jurmola »

Nendest kuulidest ei tea ma midagi, kuid suurematel maasturitel ja ka mõningatel juhtudel veokitel kasutatakse ju tasakaalustamiseks lihtlabast tosooli/jahutusvedelikku.

snoofi
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 29 Apr 2005, 21:37
Telefon: 56476482
Auto: Passat '98 1,8T
Asukoht: Pärnu

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas snoofi »

Töökotta, kus valuveljel kasutatakse serva külge kinnitatavaid asju, pole väga mõtet minnagi, võib muudes kohtades ka kvaliteedis puudujääke olla.
Aga need liimitavad jäävad ka suht ilusti kodarate vahelt paistma ja pole ilus vaadata, lisaks hilisemad liimijäljed.

Ise mõtlen nende kuulide suhtes, et talvel suure külmaga võib rehvi sees õhu niiskusest väike jääkirme tekkida mille külge need kuulid kinni võivad jääda. Suvel muidugi sellist probleemi pole.
Tahaks teada kas on keegi ise ka proovinud on.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3360
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Tänud põhjaliku vastuse eest GTI!
Pole siiani väga neid tasakaalustamise nippe uurinudki...

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3360
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

snoofi kirjutas:Töökotta, kus valuveljel kasutatakse serva külge kinnitatavaid asju, pole väga mõtet minnagi, võib muudes kohtades ka kvaliteedis puudujääke olla.
Aga need liimitavad jäävad ka suht ilusti kodarate vahelt paistma ja pole ilus vaadata, lisaks hilisemad liimijäljed.

Ise mõtlen nende kuulide suhtes, et talvel suure külmaga võib rehvi sees õhu niiskusest väike jääkirme tekkida mille külge need kuulid kinni võivad jääda. Suvel muidugi sellist probleemi pole.
Tahaks teada kas on keegi ise ka proovinud on.
Niikui ma aru saan siis need kuulid liiguvad ratta sees. Liikumisega tekkib teatavasti höördumine. Mul tekkib igatahes küsimus, et kaua need kuulid või velg seda vastu peavad?
Viimati muutis HawkHill, 08 Apr 2012, 12:41, muudetud 2 korda kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7944
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas GTI »

Kuulid liiguvad velje sees vabalt, tsentrifugaaljõu mõjul hoiavad rehvi protektori sisepinna vastu, koguseliselt (3,5 untsi) ca. 100 gr veljele. Arvatavasti see kaal kompenseerib balansseerimiseks vajaliku tina kaalu - üldjuhul 15...30 gr. normaalse rehvi ja sirge velje puhul. Vend kasutab airsofti kuule, mis on odavam. Kas need häält tegema ei hakka seal ratta sees (jänkide V8 puhul pole see vist probleem...)? Eks nad hööveldavad rehvi sisepinda seal kindlasti, küsimus on kui kaua see vastu peab. Linnasõidul on rehvis igatahes paras karussell käimas ma pakun. Rehvi lappimine liimi, nööri või aerosoolvahuga on igaljuhul välistatud - see koguks kuulid klimpi.
Viimati muutis GTI, 08 Apr 2012, 12:57, muudetud 1 kord kokku.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas kase89 »

snoofi kirjutas:Töökotta, kus valuveljel kasutatakse serva külge kinnitatavaid asju, pole väga mõtet minnagi, võib muudes kohtades ka kvaliteedis puudujääke olla.
Kõigepealt soovitaks uurida erinevaid valuvelgi ja nende välis ning siseservasid. Veljele, millel on vastav äär löödava tasakaalu jaoks olemas, võib vabalt löödavaid valuvelje raskusi lüüa (suurema aasaga kui plekkvelje omad). Muidugi ei soovita seda teha kohe uute ning korralike velgede puhul. Siseserval pole aga eriti probleemi, välisserval jääb jah silma riivama.
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

snoofi
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 29 Apr 2005, 21:37
Telefon: 56476482
Auto: Passat '98 1,8T
Asukoht: Pärnu

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas snoofi »

kase89 kirjutas:
snoofi kirjutas:
välisserval jääb jah silma riivama.
Välisserval nähtud neid küll ja veel ning see on lihtsalt rõve.
Ise küll ei külastaks töökoda kus arvatakse, et valuveljel välisservale raskuse löömine normaalne on. Siis võiks kohe plekid alla keerata kui välimusest nii ükskõik on.


Aga kuulide kohapealt, artiklis kirjutab, et peale 10-15mph lähevad kuulid paika, ehk ei veere ringi ja väga madala kiiruse juures alles hakkavad uuesti veerema. Kui nii siis väga kulutada küll ei tohiks, rehvi sisepind ikka päris tugev ka ju.
Aga ilmselt konkreetset kogemust kellelgi pole?
Viimati muutis snoofi, 08 Apr 2012, 18:03, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3360
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Velje tasakaalustamine

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Kuulid võivad ju paika minna aga iga kiirendamise ja pidurdamisega nad sealt ka inertsi tõttu lahkuvad, rääkimata väiksemast kiirusest, kus panevad ilmselt täiesti vabalt rehvi ja velje vahel ringi. Ma ei usu, et Eestis keegi midagi nii "innovaatilist" kasutaks...

[ Postitus tehtud Android'i kaudu ] Pilt

Vasta

Mine “Veermik”