Et asi oleks selgem tegin oma auto juhiukse klaasist pildi, et klaaside kodeeringut oleks lihtsam lahti seletada.
Tegu siis 2002 aasta VW Passat Highline juhiukse klaasiga.

Esiustel on siis tegu täiesti ametlikult tehases paigaldatud ukseklaasidega, mis on toonitud juba auto tootja poolt. Ja toonitud mitte lihtsalt mingi kerge rohelisega vaid musta tooni. Päikesepaistelise ilmaga on toon vaevumärgatav aga pilvise ilmaga on eemalt natuke raske eristada, kes roolis.
Vaatame siis, mida tähendavad klaasil olevad tähised:
1. VW logo - arusaadav, et tegu auto tootjaga. Markeeringut kasutatakse ainult auto tootja OEM klaasidel. Mitte originaalklaasidel logo puudub.
2. Soliver kiri - tegu ühe suurima Euroopa autoklaaside tootjaga
3. Tähistus E6 - näitab klaasi sertifitseerija maad. Number 6 on Belgia.
Muude maade tähistused: E1 Germany, E2 France, E3 Italy, E4 Netherlands, E5 Sweden, E6 Belgium, E7 Hungary, E8 Czech Republic, E9 Spain,
E10 Serbia and Montenegro, E11 United Kingdom , E12 Austria, E13 Luxembourg, E14 Switzerland, E16 Norway, E17 Finland, E18 Denmark,
E19 Romania, E20 Poland, E21 Portugal, E22 Russian Federation, E23 Greece, E24 Ireland, E25 Croatia, E26 Slovenia, E27 Slovakia, E28 Belarus,
E29 Estonia, E31 Bosnia and Herzegovina, E32 Latvia, E34 Bulgaria, E36 Lithuania, E37 Turkey, E39 Azerbaijan, E40 Former Yugoslav Republic of Macedonia,
E42 European Community, E43 Japan, E45 Australia, E46 Ukraine, E47 South Africa, E48 New Zealand, E49 Cyprus, E50 Malta, E51 Republic of Korea, E52 Malaysia, E53 Thailand
4. Tähistus 43R-00082 - Euroopa tüübikinnitusnumber
5. Kiri DOT 90 - lühend sõnast Department Of Transportation ja number näitab DOT andmebaasi põhjal klaasi tootjat - Soliver Veiligbeidglas , Rumbke Belgium.
Muud tootjad leiab sellelt lingilt:
http://carwindshields.info/DOT_db.htm
6. Kiri AS2 - American Standard ja number 2 näitab, et tegu karastatud klaasiga, mille valgusläbilaskvus on vähemalt 70%.
Valikud:
AS1 - kõige läbipaistvam klaas, lamineeritud ja tavaliselt on sellise tähistusega klaas kasutuses auto tuuleklaasina.
AS2 - karastatud klaas vähemalt 70% valgusjuhtivusega ja võib olla kasutuses kõikides muudes kohtades peale tuulekaasi.
AS3 - valgusläbilaskvus alla 70%, lamineeritud või karastatud klaas ja võib olla kasuses erijuhtudel või eriautodel.
Lisaks on võimalikud veel suurema AS järgse numbriga klaasid. Kuid need on erijuhud ja üldjuhul kasutatakse autodel ainult esimest kolme varijanti.
7. Kiri M40 - tegu tootjaspetsiifilise markeeringuga, mis näitab klaasi mudeli. Sellejärgi on võimalik ka identifitseerida klaasi ehitust, värvi ja vastupidavuse näitajaid.
8. Markeering ...2 TINTED ...- näitab klaasi toonimise astet (punktide arv võib varieeruda 1-5, mida rohkem punkte - seda tumedam). Minu auto puhul on toonitud klaasid eest taha tumenevalt. Juhiuksel on 3 punkti; tagaustel on 4 punkti; taga kolmnurksel aknal, mis tagaistujate selja taga on 5 punkti.
Number 2 tinted kirja ees on viimane number klaaside tootmise aastast, ehk siis näiteksoleva klaasi puhul 2002 aasta toodang. Kiri TINTED näitab, et tegu on tehase toonklaasiga.
Lisaks esineb veel näiteks autode tuuleklaasil kirja SOLAR TINT, mis viitab klaasi mõningasele päikesekaitsele (ka klaasi ülaservas olevale toonribale).
Lisaks eelpool toodule võivad klaaside esineda veel kirjad TEMPERLITE, LAMISAFE jne. Need on klaasi tootja kaubamärgid.
Vaatame lisaks, mida kirjutab hetkel kehtiv liiklusseadus klaasidele esitatavates nõuetest:
1) tuuleklaasi läbipaistvus juhi vaateväljas ja tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus peab olema vähemalt 70%. Kui tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest tagapool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus on alla 70%, peavad sõiduki mõlemal küljel olema tahavaatepeeglid. Kui eriotstarbelisel soomussõidukil on tuuleklaas või tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuv külgakna klaas kuulikindlast klaasist, siis nende läbipaistvus peab olema vähemalt 60%;
2) alates 1. jaanuarist 1985. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki aknaklaasid peavad olema E või e sertifitseeritud või DOT või SAE tähisega märgistatud. Enne 1. jaanuari 1985. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki aknaklaasid peavad olema valmistatud ohutust, purunemisel kildu mitteandvast klaasist või nendele tingimustele vastavast muust materjalist;
3) juhi või tema kõrvalistuja klaasipuhasti tööalas ei tohi olla liikluse jälgimist raskendavaid kahjustusi või mõrade kogumit, nn «päikest»
4) aknaklaaside katmiseks on keelatud kasutada materjale, mille mõjul võimendub valguse peegeldumine klaasilt;
5) E või e sertifitseeritud aknaklaaside asendamine DOT või SAE tähisega märgistatud aknaklaasidega on keelatud.
Kontrollimine:
1) TÜ – valguse neeldumismõõdiku ja vaatlusega;
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 43/00 või direktiivi 92/22/EMÜ (paranduste direktiiv 2001/92/EÜ) metoodikale.
Eelnev info peaks olema piisav, et tuvastada oma autoklaaside toonimise legaalsus ja see, kas klaas on toonitud juba tehases või on seda hoopis tehtud hiljem.