1.9 96 kw käivitus

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
mõmm
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 15 Nov 2010, 18:02
Auto: Volkswagen Passat Highline TDI 103 kw 2007.a
Asukoht: Tartu/Võru

1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas mõmm »

Probleem on olnud tegelikult juba üle aasta. Nimelt ei taha käivituda, mida kauem seisnud, seda kauem tuleb ketrata(max praeguste ilmadega 5-7 sek), ja käima läheb puterdades. Isegi kui töötab ja panen seisma siis soe mootor ei lähe 15 min hiljem ka enam päris paugult käima. Olen vahetanud eelsüüte küünlad, ostnud peale uue aku, vahetanud pumppihustite tihendid ning täna panin pealevoolu ja tagasivoolu voolikute vahele veel klapid, et välistada kütuse allavajumist. Diagnostis on üle kontrollitud pihustid, mis olid justkui väga normis. Mida edasi kontrollida või teha? Auto võtaks justkui kompuutri järgi natuke rohkem kütust ka kui vanasti.
Viimati muutis argo, 01 Dets 2012, 03:32, muudetud 1 kord kokku.

Cato
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 22 Okt 2012, 19:12
Auto: VW
Asukoht:

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas Cato »

kas õli ka sööb?

mõmm
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 15 Nov 2010, 18:02
Auto: Volkswagen Passat Highline TDI 103 kw 2007.a
Asukoht: Tartu/Võru

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas mõmm »

Eks natuke olen koguaeg juurde pannud, aga ei ole märganud et ta rohkem võtaks.

mõmm
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 15 Nov 2010, 18:02
Auto: Volkswagen Passat Highline TDI 103 kw 2007.a
Asukoht: Tartu/Võru

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas mõmm »

On kellelgi sarnast probleemi esinenud, või oskab nõu anda ?

riio
Huviline
Postitusi: 339
Liitunud: 10 Juul 2005, 11:47
Asukoht: Pealinn

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas riio »

Tean, et on PD mootor aga kui süütenurk/hetk väga paigast ( samas ka küttekogus) siis ei suuda elektroonika muuta neid vastavaks ja on samad probleemid. Tasub diagnost teha (tavalise kaabliga saab kah seda vaadata) ja vaadata mis need väärtused teevad. Endal oli küttekogus paigast ja tahtis kah 3sek käiamist aga sai nüüd paika ja poole pöördega käivitub.
Viimati muutis riio, 04 Nov 2012, 20:12, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

riio kirjutas:Tean, et on PD mootor aga kui süütenurk/hetk väga paigast ( samas ka küttekogus) siis ei suuda elektroonika muuta neid vastavaks ja on samad probleemid. Tasub diagnost teha (tavalise kaabliga saab kah seda vaadata) ja vaadata mis need väärtused teevad. Endal oli küttekogus paigast ja tahtis kah 3sek käiamist aga sai nüüd paika ja poole pöördega käivitub.
kuidas sa kütte kogust reguleerisid kui räägime PD motost...panid nuka uuesti paika?

aga muidu jutt sul täitsa õige st PD puhul peab kah nn pritse nurk mehaaniliselt paigas olema v õigemini just nukkvõll(muidugi otseloomulikult peab ka kogu ülejäänud krempel paigas olema nagu diislil ikka). Kuna nukkvõll liigutab pumppihusteid nii et neis tekitatakse küttele vajalik surve siis on oluline et see vajalik surve oleks saavutatud õigel ajal st mitte liiga vara ega ka mitte liiga hilja sest pmt vastavalt väntvõlli ansendile(ennem kolvi ülemist surnud seisu) alustatakse ka pritset,mis oleneb muidugi väga palju mootori temperatuurist.Näiteks 96kw/110kw PD puhul on ajus lausa 10 SOI-Start Of Injection ehk siis eesti keeli "pritse alustamine" kaarti ja igat erinevat kaarti kasutatakse vastavalt mis on moto jahutusvedeliku temp(-20c kuni 90c). näiteks minu 96kw sel on -20c moto temp puhul pritse alustamine väikeste kütte koguste puhul 10kraadi ennem ülemist surnud seisu kuid mot temp juures 90c on sama koguse pritse alustamise lausa 1kraad peale ülemist surnud seisu ehk siis see vahe on 11kraadi ja kui nüüd on nukk paigast, ei tekitata pihustites piisavat survet et ette antavad kogused saaks õigel ajal ja ka täies ette nähtud koguses silindritesse pihustatud! see jutt et PD puhul pole oluline nn mehaaniline pritse nurk on BS...sp tekivad PD puhul ka käivituse ning niisamagi moto töös jamad kui nukkvõll on kulunud sest surve pihustites tekitatakse liialt valel ajal ja aju ei suuda seda kompenseerida. Common rail on vb jah rohkem selline süsteem kus pritse asjastust saab elektroonika poolt nii palju regullida kuna kasutatakse nn ühisanumat ning see surve tekitatakse pmt ühe pumba poolt mitte ei reguleerita iga pihusti survet eraldi nukkvõlli nukkade poolt.
Viimati muutis copilot, 04 Nov 2012, 22:31, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8001
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 197 korda
Kontakt:

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas R36 »

Päris nii hull ka pole, sest aju tuvastab nukkvõlli nihke, vända ja nuka anduriga. Probleem tekkib õige surve olemasolus õigel ajal, eriti kui veel nukk paigast.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

golfi_vend kirjutas:Päris nii hull ka pole, sest aju tuvastab nukkvõlli nihke, vända ja nuka anduriga. Probleem tekkib õige surve olemasolus õigel ajal, eriti kui veel nukk paigast.
Jah.kuid kui nukk ning vänt omavahel liialt paigast siis aju poolt eelkõige avatakse etteanne vastavalt vända asendile sest mootori kaitsimiseks ei saa etteannet avada liiga vara ega ka liiga hilja ning kui nukkvõll ei tekita ette nähtud ajaks vajaliku surve siis vajalik kogus kütet õigel ajal silindrisse ei jõua.kui näiteks aju poolt on mingi x koguse kütuse koguse pihustamise algus ette nähtud ütleme 5kraadi ennem kolvi ülemist surnud seisu siis seda ka tahetakse teha kuid kui nukk paigast nii et selleks ajaks pole vajalik surve pihustites saavutatud,tekivadki probleemid.sp nimetatakse vahest tehnilistes materjalides PD nukka inglise keeles "injection cam" mis peab pmt tagama pritse võimalikuse õigel ajal.

[ Postitus tehtud Android'i kaudu ] Pilt
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
tito
Huviline
Postitusi: 5292
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 220 korda

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas tito »

Täiesti OT a kas copilot tööl ka käid ,või oled töötu seal UK? Igatahes tood halba mainet Eestile ja eestlastele ,kui enamus ajast vw foorumis passid tööajal :D

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

tito kirjutas:Täiesti OT a kas copilot tööl ka käid ,või oled töötu seal UK? Igatahes tood halba mainet Eestile ja eestlastele ,kui enamus ajast vw foorumis passid tööajal :D
:lol: :lol: :lol: vot töötu ei ole, palk on kordades parem kui eesti keskmine ning seejuures ei pea olema selline valge ori nagu seda enamus inimesi Eestis on....ja eih töö ajal vw foorumis pole vaid aastane ette nähtud puhkus on 4 nädala asemel 2 kuud+vaba aeg on vaba aeg mitte et oleks tööga justkui "abielus":wink: ja usu mind, kohalikud on kordades laisemad kui sealne võõrtööjõud ning istvuvad ise töö ajal netis ning kiiret kellelgil pole.....kui juba OT peale jutu ajasid. Selles suhtes ole rahulik- öösel magan ma rahulikult. Ning kui sinu arust TDI PD töö põhimõtte arutamine vastuseks kellegi teise OT vastusele nii suur rikkumine on siis njah...ja päris seda ei saa öelda et tegu oleks OT jutuga sest nuka paigast olek/kulumine mõjutab otseselt PD käivitust kohe kindlasti. Ehk ennem uurid veidi kuidas PD töötab ja siis hakkad nimetama kes ajab OT juttu ja kes mitte ning ära ole kade inimeste peale kel vb seda vaba aega jne rohkem on hoolimata sellest kas nad töötavad eestis v välismaal :wink:
Viimati muutis copilot, 06 Nov 2012, 11:45, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

mõmm
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 15 Nov 2010, 18:02
Auto: Volkswagen Passat Highline TDI 103 kw 2007.a
Asukoht: Tartu/Võru

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas mõmm »

Kas sumbuti suka katkiolek võib mõjutada antud mootori käivitumist?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

mõmm kirjutas:Kas sumbuti suka katkiolek võib mõjutada antud mootori käivitumist?

kahtlen väga...pole veel sellisest variandist kuulnud v lugenud et suka katki olek mõjutaks mõne diisli käivitamist.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tartuvaim
Huviline
Postitusi: 349
Liitunud: 20 Juul 2012, 14:44
Telefon: 5114080
Auto: Volkswagen Bora 1.9 Tdi 110kW 4Motion 2002a, Volkswagen Passat 1.9 Tdi 85 kW 4Motion 2000a
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: 1.9 96 kw käivitus

Lugemata postitus Postitas tartuvaim »

mõmm kirjutas:Probleem on olnud tegelikult juba üle aasta. Nimelt ei taha käivituda, mida kauem seisnud, seda kauem tuleb ketrata(max praeguste ilmadega 5-7 sek), ja käima läheb puterdades. Isegi kui töötab ja panen seisma siis soe mootor ei lähe 15 min hiljem ka enam päris paugult käima. Olen vahetanud eelsüüte küünlad, ostnud peale uue aku, vahetanud pumppihustite tihendid ning täna panin pealevoolu ja tagasivoolu voolikute vahele veel klapid, et välistada kütuse allavajumist. Diagnostis on üle kontrollitud pihustid, mis olid justkui väga normis. Mida edasi kontrollida või teha? Auto võtaks justkui kompuutri järgi natuke rohkem kütust ka kui vanasti.
Pane tagasivoolule läbipaistev voolik vahele ala 1,5 m (keri rulli) ja vaata mis hommikul juhtub kui voolik on tühi või mulle täis ja starterit andes voolikus vahutab(see on kõige odavaim ja lollikindlam diagnostimis vahend). Siis on ikkagi kukil jama sees õhk pääseb küttesüsteemi, kas pihustitejuurest või tandempumba juurest...... tuleb edasi mõelda, et siis kus?? Ega sul juhuslikult kapotialune diislihaisu täis ei ole vaata ega tandempump ei leki võta taskulamp ja kalts abiks ja vaata järgi kui kuskilt pumba ümbert ikka diislist leemendab siis on pumba tihendid õhtal.
Üks küsimus veel, et milla pihusti tihendeid vahetati ? kauaega tagasi? kas vahetasid ise? ostsid tihendikomplekti ise poest või remontija tõi?
Küsin lihtsalt selle pärast, et olen kuulnud juhust kus vahetati ära pihusti tihendid aga jäeti vahetamata pihusti alumine seib.... juhtub see, et mingi aeg peab tihend iluti kinni aga kuna pihusti põhi laseb usinalt läbi siis varsti sureb tihend ja ongi õhk jälle küttesüsteemis sees. Ja kogu kamm hakkab otsast peale.

Edu
Viimati muutis tartuvaim, 23 Nov 2012, 14:39, muudetud 2 korda kokku.

Vasta

Mine “Diislid”