Otsustasin targematelt nõu küsida.
Nimelt kliimaga Golf 4'l on mõnda aega kindalaeka tagant kuulda ebaregulaarse sagedusega plasti klõpsumist, samuti on mitmel korral strateegiliselt õigel temperatuuril (u +2kraadi) kõik aknad pea hetkega uduseks löönud ning selgema pildi saamine vägagi keeruliseks osutunud. Kuna suht tihe klõbisemine muutus häirivaks, otsustasin uurida, mis seda põhjustada võiks.
Kliima self diagnosticut tehes näitab veaks 04FA Recirculation Flap Servo Motor, kerge guugeldamine andis sellele veale vastuseks paar tüüpilisemat häda: surnud servo, katkine plasthammasratas servo võllil, klappi kinni kiilumine. Olles kõik koos salongiventilaatoriga eest võtnud, oli näha ka klapi tööd, ehk sisuliselt mootor juhib läbi plastõlgade kahte klappi. Esmalt sise- ja välisõhu nupuga mängides klapid liikusid vaevu veerandi (täpset erinevust kahe klapi vahel ei suudagi leida, üks alumine on toekam ja miskisuguse tihendusega ning liigub pööreldes ümber ühe seva, teine ülemine on lihtsam plastlötakas, mille pöörlemistelg on sellelt keskelt läbi). Pärast käega mehhanismi liigutades oli võimalik klappe liigutada äärmistesse positsioonidesse. Peale mudimist uuesti proovides jäävad klapid kinni peale iga 3-4 edasi-tagasi liigutamist. Aitab uuesti klapi algsesse asendisse viimine ning seejärel liigub süsteem jällegi. Tundub kui mootoriga ning sel oleval hammasrattal pole viga midagi ning mootor üritab kinni kiiludes mehhanismi liigutada küll, kuid plastikust ülekandevardad põhjustavad probleemi.
Kas kellelgi on olnud analoogset probleemi ning kas keegi on üritanud sellega võidelda? Netist näppasin ka ühe illustreeriva pildi, jutt käib siis pildi suht keskosas asuvatest valgetest-mustadest liikuvatest plastosadest (kui neid niisama liigutada, on tunda igas suunas kerget lõtku). Kas keegi on suutnud nimetatud moodulit kuidagi kätte saada või leidnud nimetatud probleemile muudmoodi lahendust? Eemaldamisest on juttu nii Bentley manualis kui ka netis ringlevates juhendites, kus mainitakse midagi kruvi eemaldamisest ning alla poole ümber mootori pöörlemistelje pööramisest, kuid see ei taha kuidagi õnnestuda (äkki on kusagil miskisugused nõksad või klambrid seda hoidmas), ehk esmalt ei tahaks seal kasutada liigset jõudu ning teisalt on see kõik paigutatud sedavõrd debiilselt kättesaamatult kauges armatuurisügavuses, et enamus liigutusi tuleb teha pimesi kombates.
Kui keegi on nimetatud probleemiga kokku puutunud, oleks väga tänulik igasuguse kommentaari eest.
Siseõhuringluse klapi mehhanism V154 kiilub kinni
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 19
- Liitunud: 06 Okt 2008, 09:32
- Auto: vr
- Asukoht: Tallinn
Siseõhuringluse klapi mehhanism V154 kiilub kinni
Viimati muutis argo, 27 Dets 2012, 09:46, muudetud 2 korda kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria.
Põhjus: Lisatud kategooria.
Re: Siseõhuringluse klapi mehhanism V154 kiilub kinni
Selle ajami kvaliteedi pärast tuleks mõned volkari kosntruktorid tuleriidale saata.