Külmkäivitus halb!
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 38
- Liitunud: 25 Aug 2011, 21:34
- Telefon: 0037253823671
- Auto: golf
- Asukoht:
Külmkäivitus halb!
Tere, mure selline ,et ei taha hommikuti laksust käima minna auto. Isegi +5 kraadi juures ei taha esimeset pöördest käima minna,kerge käitamise peale partsatab käima kuidagi ja siis mingi hetk hakkab ilusti käima ja peale seda käivitub ideaalselt.Nüüd kus ilmad miinus kraadides proovisin seda meetodit ,et ootasin 2 korda küünla tule ära ja siis läks esimesest pöördest kuid ka vähe võdises käima. Küünlad sai eelmine aasta talvel ära vahetatud koos mootori temp. anduriga .Lasin Üle mõõta igaksjuhuks küünlad, üeldi ,et korras! Arvuti vigu ei näita.Süüte kohta niipalju ,et enne rihma vahetust tegi sama pulli ja peale rihma vahetust ehk siis korra süütenurka näpitud ja aitand pole midagi. Milles võiks asi olla?
Golf4 81 kw. 2001 a.
Golf4 81 kw. 2001 a.
Viimati muutis argo, 01 Dets 2012, 03:30, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria.
Põhjus: Lisatud kategooria.
Re: Külmkäivitus halb!
mul hommikuti aegajalt sama jama (samuti G4 81kw). Päris poolest pöördest käima ei lähe aga väga käiama ka ei pea. Eks see olegi vist vanemate diislite viga
Edit: olen sama asja täheldanud ka teiste diislite puhul. Eks see +5 kraadi ning allapoole tekita kondentsi, mis mootorile ei meeldi.
Nukkvõll võib kulunud olla, hüdrotõukurid kulunud... samuti võib starter jamada (on võimalik lahti võtta ha harjased korrosioonist ära puhastada)
Edit: olen sama asja täheldanud ka teiste diislite puhul. Eks see +5 kraadi ning allapoole tekita kondentsi, mis mootorile ei meeldi.
Nukkvõll võib kulunud olla, hüdrotõukurid kulunud... samuti võib starter jamada (on võimalik lahti võtta ha harjased korrosioonist ära puhastada)
Viimati muutis Nitro, 06 Nov 2012, 12:55, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 38
- Liitunud: 25 Aug 2011, 21:34
- Telefon: 0037253823671
- Auto: golf
- Asukoht:
Re: Külmkäivitus halb!
auto vaevalt 240k sõitnud. Kuid mida v6iks siiski lasta kontrollida , selliseid elementaarseid asju? Starteri harjad saab vast siis üle käia kui kast maha läheb ,survelaager kilistab ammu juba.
Re: Külmkäivitus halb!
Kui polegi midagi tarka öelda siis ma ei ütleks.... Mis vanemate diislite viga? Mul passat 2 korda vanem ja läheb poolest pöördest. Audi mis sisuliselt sama mootor aga 1 silinder rohkem sammuti. Mõlemate läbisõidud on 2 korda suuremad kui siin kirjas. Diislil on vajalik õige süütehetk/nurk, küttekogus, korralik aku ja starter peab kiirelt toimima. +5 juures pole eelsüüde mingi näitaja, sest siis seda taha ei antagi veel. Eelsüüdet reguleerib temp andur. Kui süüted/kogused korras läheb diisel ilma eelsüüteta ka -11 käima. Pigem paneks kaabli sappa ja vaataks väärtused pumbal üle siis saab läheneda asjale.Nitro kirjutas:mul hommikuti aegajalt sama jama (samuti G4 81kw). Päris poolest pöördest käima ei lähe aga väga käiama ka ei pea. Eks see olegi vist vanemate diislite viga
Edit: olen sama asja täheldanud ka teiste diislite puhul. Eks see +5 kraadi ning allapoole tekita kondentsi, mis mootorile ei meeldi.
Nukkvõll võib kulunud olla, hüdrotõukurid kulunud... samuti võib starter jamada (on võimalik lahti võtta ha harjased korrosioonist ära puhastada)
Re: Külmkäivitus halb!
Eelsüüde just ülioluline. Nt nissani CD20 mootor ei lähegi käima starterist ilma eelsüüteta +5 temp juures. Olen ise ka praegu 66kw mootoriga katsetanud igast variante ja kui eelsüüteküünlad ikka punaseks lähevad läheb korralikult käima ka. Küünal peab ju mõne sekundiga punaseks minema.
Viimati muutis erxx, 06 Nov 2012, 19:07, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 38
- Liitunud: 25 Aug 2011, 21:34
- Telefon: 0037253823671
- Auto: golf
- Asukoht:
Re: Külmkäivitus halb!
Eelmine aasta sai poest uus aku peale ostetud. Ega siin muud polegi vist kui tuleb Tartus koht leida kus viitsitaks asja süveneda.riio kirjutas:Kui polegi midagi tarka öelda siis ma ei ütleks.... Mis vanemate diislite viga? Mul passat 2 korda vanem ja läheb poolest pöördest. Audi mis sisuliselt sama mootor aga 1 silinder rohkem sammuti. Mõlemate läbisõidud on 2 korda suuremad kui siin kirjas. Diislil on vajalik õige süütehetk/nurk, küttekogus, korralik aku ja starter peab kiirelt toimima. +5 juures pole eelsüüde mingi näitaja, sest siis seda taha ei antagi veel. Eelsüüdet reguleerib temp andur. Kui süüted/kogused korras läheb diisel ilma eelsüüteta ka -11 käima. Pigem paneks kaabli sappa ja vaataks väärtused pumbal üle siis saab läheneda asjale.Nitro kirjutas:mul hommikuti aegajalt sama jama (samuti G4 81kw). Päris poolest pöördest käima ei lähe aga väga käiama ka ei pea. Eks see olegi vist vanemate diislite viga
Edit: olen sama asja täheldanud ka teiste diislite puhul. Eks see +5 kraadi ning allapoole tekita kondentsi, mis mootorile ei meeldi.
Nukkvõll võib kulunud olla, hüdrotõukurid kulunud... samuti võib starter jamada (on võimalik lahti võtta ha harjased korrosioonist ära puhastada)
Re: Külmkäivitus halb!
Millega sul neid küünlaid testiti? Võta üks maha vaata kas läheb ikka kiirelt punaseks. See pole ka mingi ime asi kui üks küünal praak peaks olema. Ja kui üks praak ja ei tööta enam, siis keerab teised ka peeti.
-
- Huviline
- Postitusi: 38
- Liitunud: 25 Aug 2011, 21:34
- Telefon: 0037253823671
- Auto: golf
- Asukoht:
Re: Külmkäivitus halb!
Testitud sai nii.et testri üks juhe mootori vastu ja teine küünla otsa,kutt kes testis väitis ,et voolud käivad läbi seega tema meelest peaks töötama. (proovin ka seda punaseks ajamise asja) Niipalju veel ,et kas pihusti v6ib ka jamada kui ei käivitu korralikult külmalt, musta suitsu kl ei tule aga kahtlase haisu viskab kl üles aegajalt seda just kui autoga lühikese otsa teha või kohapeal käieserxx kirjutas:Millega sul neid küünlaid testiti? Võta üks maha vaata kas läheb ikka kiirelt punaseks. See pole ka mingi ime asi kui üks küünal praak peaks olema. Ja kui üks praak ja ei tööta enam, siis keerab teised ka peeti.
Re: Külmkäivitus halb!
Sininst tuleb, siis suure tõenäosusega kui pihusti kuseb või midagi.
See, et küünal voolu läbi annab pole mingi testimine, kui arvestada seda, et mul ühed teise auto peetis küünlad mis pärast 2 minutit õrnalt punaseks lähevad ja aind seda ka pimedas näeb, annavad ka voolu läbi.
See, et küünal voolu läbi annab pole mingi testimine, kui arvestada seda, et mul ühed teise auto peetis küünlad mis pärast 2 minutit õrnalt punaseks lähevad ja aind seda ka pimedas näeb, annavad ka voolu läbi.
Viimati muutis erxx, 06 Nov 2012, 23:03, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 1970
- Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
- Auto: VW Passat B8.5 Executive
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Külmkäivitus halb!
Omal sain 81KW TDI käivituse ideaalseks kui vahetasin küünlad, piibud, juhtmed, aku ja starteri. Ja kusjuures hilise süüte tõttu oli kogu selle uue kompotiga siiski käivitus mitte kõige parem. Panin süüte ka suts varaseks ja siis oli tõesti poole pöörde pill. Alustakski küünalde takistuse mõõtmisest testriga (otsi myturbodiesel.com vastava mootori alt õpetus) ja süüte paika panemisest. Kui abi ei ole siis aku ja starter. Filtri peal vooliku liited ka üle käia, et õhku ei saaks. Minu mootor oli sõit oma 300-400k ma usun ja sõidab veel samapalju.
Viimati muutis tobimarg, 06 Nov 2012, 23:13, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Külmkäivitus halb!
vut ma ei tea mis diisel mootoreid nissan teeb v kui heas korras see antud moto on, aga minu 400tkm sõitnud 81kw 1,9TDI vanakoolikas läheb ka poolest pöördest ilma küünlaid andmata -5c juures st nii kui süüde sisse saab kohe ka võtit annan mitte ei oota mingit eelsüüteküünla tule põlemist vms ja kui rääkida +5c juures käivitamisest siis sellise soojaga ma ei oota kunagi pmt küünlaid sest käib pill paugust nii v naa. kunagi tekkis -10c juures sutsu probleeme....selgus on pritse nurk oli veidi hiline(piirnormist väljas veidi) ning sai sätitud sutsu varajaseks ning peale seda lust käima panna masinat. -15c ja rohkem külma on jah ilma küünaldeta juba sutsu kahtlane...sai kunagi huvi pärast katsetatud mis saab seal -20c juures kui paaril küünlal piibud lahti pealt ning tõepoolest pmt ei tahtnud matsugi teha.erxx kirjutas:Eelsüüde just ülioluline. Nt nissani CD20 mootor ei lähegi käima starterist ilma eelsüüteta +5 temp juures. Olen ise ka praegu 66kw mootoriga katsetanud igast variante ja kui eelsüüteküünlad ikka punaseks lähevad läheb korralikult käima ka. Küünal peab ju mõne sekundiga punaseks minema.
ja muidugi on diisli käivitusel jah aku+starter samuti asjad mis loevad väga palju.
Viimati muutis copilot, 07 Nov 2012, 20:42, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 38
- Liitunud: 25 Aug 2011, 21:34
- Telefon: 0037253823671
- Auto: golf
- Asukoht:
Re: Külmkäivitus halb!
Täna sai eelsüüteküünlad maha keeratu ja akulaadijaga voolu antud, läksid kõik punaseks üheaekselt. otsd olid pool põiki valged vähe , see vast mingi viga pole ma arvan ! Peab järgmiseks starteri ette võtma !
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Külmkäivitus halb!
Viska vag com järgi ja vaata pritse nurk ise järgi ning tee olukorrast siia ka screen shot. Kui kindel oled et pritse nurk 100% OK?st kas tegid ise ja kontrollisid kaabliga hiljem üle v lasid kuskil teha?so0da kirjutas:Täna sai eelsüüteküünlad maha keeratu ja akulaadijaga voolu antud, läksid kõik punaseks üheaekselt. otsd olid pool põiki valged vähe , see vast mingi viga pole ma arvan ! Peab järgmiseks starteri ette võtma !
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]

Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 38
- Liitunud: 25 Aug 2011, 21:34
- Telefon: 0037253823671
- Auto: golf
- Asukoht:
Re: Külmkäivitus halb!
Lasin teha, moment pole võimalik kaablit järgi panna kuna soomes , eesti saan vaatan need asjad kohe üle.Hetkel saangi aind oletada ja teha väiksemaid asju.copilot kirjutas:Viska vag com järgi ja vaata pritse nurk ise järgi ning tee olukorrast siia ka screen shot. Kui kindel oled et pritse nurk 100% OK?st kas tegid ise ja kontrollisid kaabliga hiljem üle v lasid kuskil teha?so0da kirjutas:Täna sai eelsüüteküünlad maha keeratu ja akulaadijaga voolu antud, läksid kõik punaseks üheaekselt. otsd olid pool põiki valged vähe , see vast mingi viga pole ma arvan ! Peab järgmiseks starteri ette võtma !
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Külmkäivitus halb!
vot kui lasid teha kuskil siis mina 100% kindel ei oleks et pritse nurk on korras...küll ja küll on hiljem peale rihma vahetust selgunud et pritse nurga puhul pole nn viimast viimistlust tehtud.so0da kirjutas:Lasin teha, moment pole võimalik kaablit järgi panna kuna soomes , eesti saan vaatan need asjad kohe üle.Hetkel saangi aind oletada ja teha väiksemaid asju.copilot kirjutas:Viska vag com järgi ja vaata pritse nurk ise järgi ning tee olukorrast siia ka screen shot. Kui kindel oled et pritse nurk 100% OK?st kas tegid ise ja kontrollisid kaabliga hiljem üle v lasid kuskil teha?so0da kirjutas:Täna sai eelsüüteküünlad maha keeratu ja akulaadijaga voolu antud, läksid kõik punaseks üheaekselt. otsd olid pool põiki valged vähe , see vast mingi viga pole ma arvan ! Peab järgmiseks starteri ette võtma !
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 349
- Liitunud: 20 Juul 2012, 14:44
- Telefon: 5114080
- Auto: Volkswagen Bora 1.9 Tdi 110kW 4Motion 2002a, Volkswagen Passat 1.9 Tdi 85 kW 4Motion 2000a
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Külmkäivitus halb!
Võin omast kogemuset öelda, et pärast rihmavahetust pandi süüde ennem peale joonistatud kriipsu järgi paika aga millegis pärast kolis süüde pluss poole pealt miinus poole peale ehk varasemast kõvasti hilisemaks. Ja see selgus alles siis kui kaabliga ligi läksin.
-
- Huviline
- Postitusi: 38
- Liitunud: 25 Aug 2011, 21:34
- Telefon: 0037253823671
- Auto: golf
- Asukoht:
Re: Külmkäivitus halb!
olen viimasel ajal tähele panema hakkand,et peale käivitust tuleb siuke järel kähe hääl paar sekki kui auto juba käib kas võibki olla,et on starteri juba peese pand miski ja mõjutab ka külmalt käivitust !
Re: Külmkäivitus halb!
Kui starter poob vms, ja väntab aeglasemini, kui peab, siis ongi külmalt käivitus raske. Mul 95.a TD, starter väga korralik ja käivitub veerand võtmest. Samuti külmast peast.
Valge suits, külma mootoriga tuleneb (peamiselt) sellest, et seistes disla kipub kondenseeruma mootoris vedelikuks, mis siis korralikult ära ei põle, kuna mootoriosad külmad.
Kui soojast peast viskab ka valget ja haisvat, võib olla probla hilises pritseajas. Värsked kogemused selle jamaga olemas.
Mis muidu keskmine kütusekulu on?
Valge suits, külma mootoriga tuleneb (peamiselt) sellest, et seistes disla kipub kondenseeruma mootoris vedelikuks, mis siis korralikult ära ei põle, kuna mootoriosad külmad.
Kui soojast peast viskab ka valget ja haisvat, võib olla probla hilises pritseajas. Värsked kogemused selle jamaga olemas.
Mis muidu keskmine kütusekulu on?
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Külmkäivitus halb!
mis see kast külmkäivitusel siia puutubCato kirjutas:Automaat või manuaalkast?

aga pritsenurga oled üle kontrollinud???mina isiklikult ei usaldaks küll 100% selle tegija juttu et on paigas. usalda aga kontrolli!
Viimati muutis copilot, 13 Nov 2012, 13:18, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Külmkäivitus halb!
6L sajale, oleks automaadi puhul ehk ok. Kuid manuaali jaoks palju. (Endal vanem mootor, manuaal, palju linna ja lühikesi sõite ning kütusekulu 5.5 L sajale.)
Sellega järeldaks, et käivitusprobla pole niiväga starteris. Vaid, et pritseaeg vale või kõrgsurvepumba probleem.
Kuid copilot, sa ilmselgelt suurem ekspert sel alal.
Sellega järeldaks, et käivitusprobla pole niiväga starteris. Vaid, et pritseaeg vale või kõrgsurvepumba probleem.
Kuid copilot, sa ilmselgelt suurem ekspert sel alal.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Külmkäivitus halb!
6 ei ole üldse palju...arvestades et ilmad veidi külmemad+sa ei tea ju millise sõidustiiliga antud inimene on ega ka milliseid otsasid ta teeb. näiteks viimane kord eestis käies tuli kah sinna 6 kanti tavaliselt ja vahest ka rohkem sest ega ma just väga hell gaasiga polnud ja mingise 0.5L-1L/100km kohta suuremat kulu kui tavaliselt, ei põdenud. samuti oli ka lühemaid otsasid ning teeolud mida sõitsin ei olnud just kõige paremad(kurvilised kruusateed) st pidevalt oli pidurdamisi ja kiirendamisi+linnas sõites ajasid 25km/h töristavad vanamutid ikka marru küll. samuti olid all 16" rehvid mis annab tsipa juurde võrreldes näiteks 15" sutsu kitsamate rehvide ning kergemate velgedega(tavailselt selleks ajaks olid mul talvekad all mis 15" peal aga seekord mitte sest talveks jääb masin pmt kuiva garaazi alla seisma).Cato kirjutas:6L sajale, oleks automaadi puhul ehk ok. Kuid manuaali jaoks palju. (Endal vanem mootor, manuaal, palju linna ja lühikesi sõite ning kütusekulu 5.5 L sajale.)
Sellega järeldaks, et käivitusprobla pole niiväga starteris. Vaid, et pritseaeg vale või kõrgsurvepumba probleem.
Kuid copilot, sa ilmselgelt suurem ekspert sel alal.
ja ekpert ma pole


ja nagu ma ütlesin...esimene asi mida mina teeksin ja ka ise enda masinal peale rihma vahetust tegin, oli see et kontrollisin ise pritse nurga vag com kaaliba ära mitte ei jäänud tuginema rihma vahetaja jutule, kuigi ka see inimene kes minu masinal seda vahetas on pro vend. usalda aga kontrolli nagu ütlesin ja ka tegijal juhtub st mõni pisiasi võib kahe silma vahele jääda

Viimati muutis copilot, 13 Nov 2012, 14:05, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Külmkäivitus halb!
Kas sa tead, mis sõidustiiliga mees on? Kui väidad, et 6 pole üldse palju? Äkki ta ei sõidagi hetkel Eestis, vaid Soomes. Ja sõidab peamiselt trassil. Ning on suhteliselt tagasihoidliku jalaga.
Ja niimoodi on kütusekulu 6L sajale. Kui palju kütusekulu veel tõuseks, kui mees peaks veel Eestis sõitma, kohaliku tankla küttega?
Olen samuti sellise masinaga sõitnud. Ja küttekulu oli 4,5-5L sajale, kombineeritud. Eestis.
Ja niimoodi on kütusekulu 6L sajale. Kui palju kütusekulu veel tõuseks, kui mees peaks veel Eestis sõitma, kohaliku tankla küttega?
Olen samuti sellise masinaga sõitnud. Ja küttekulu oli 4,5-5L sajale, kombineeritud. Eestis.