Eelsüüteküünla tööaeg
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Eelsüüteküünla tööaeg
Probleem selles, et kui panen hommikul süüte sisse, siis olgu õues +5 või -20, eelsüüteküünalde tuli põleb armatuuris maks 2-3 sekundit. Ise eeldan, et külmema ilmaga peaks ka küünlad kauem tööd tegema. Praegu lasengi juba 2 korda neil soojeneda enne kui käivitan, sest ühe korra peale ei käivitu mootor eriti lõbusalt. Autoks 2006 aasta Passat 125kw.
P.S. -20 kraadi näide tuli muidugi eelmisest talvest, sest suvel see teema küsimusi ei tekitanud ja seega ununes kiiresti.
P.S. -20 kraadi näide tuli muidugi eelmisest talvest, sest suvel see teema küsimusi ei tekitanud ja seega ununes kiiresti.
Viimati muutis argo, 01 Dets 2012, 03:38, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 337
- Liitunud: 06 Veebr 2011, 20:16
- Telefon: 56671856
- Auto: B5
- Asukoht: Tartu
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
2 korda järjest küünlaid lastes lõpetad ilmselt paari korraga küünalde elu...
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
pakuks et kas jahutusvedeliku temp andur annab ajule valet infi v siis eelsüüteküünalde relee läbi. kas miskit klõpsu on kuulda sutsu peale seda kui tuluke armatuuris ära kustub?
Diesel Power KEEPS ME GOING
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
Pigem kuula ikka relee klõps ära... just eile vaatasin, et palju on erinevus tule ja releeklõpsu vahel. Tuli ikka mingi 5+ sekundit. temp oli -5 ringis.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
ˇMinu arvates on ka, et kui tuli kustub siis küünlad hõõguvad edasi mingi aja. Enda masinal nii katsetasin ja nii oli.
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
Tundub et teema algataja sai probleemile/küsimusele vastuse aga oleks väga tänulik kui vastaks siia ka. Nimelt usun et endal sama probleem. Kõik on täpselt sama. Passat b6 2006 aasta 2.0 TDI 125kw. Isegi -20 kaob minul eelsüüte tuli paari sekundiga. Hoian süüdet küll kauem sees aga usun et probleem on ikkagi. Muidu auto töötab täiesti normaalselt.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
Tegelt on nii, et see aeg mis küünal peale küünla tule kustumist hõõgub, selleks, et käivitamise ajal küünal veel täiel võimsusel hõõguks. Kui hakkad alles siis käivitama, kui relee juba küünlad tagant lükanud, siis -20c juures jahtuvad need küünlad väga ruttu maha ja kävitus jälle raskem...ega siis selline ajastus ikkagi niisama välja pole mõeldud. Äärmisel juhul oodata paar sec peale tule kustumist lisaks, kuid hakata käivitama ennem kui relee need tagant lükkab. Selliste suurte külmadega hoiab niigi tuld põlemas suht pikalt, mille jooksul korras küünlad hõõguvad juba pmt täies ulatuses nagu peab, ja see lisa ootamine midagi erilist juurde ei anna. Kui moto korras pole, siis lähe nii v naa halvasti käima.
Ja viimasele vastanule...-20c juures peaks vaata et julged 8-10sec taga hoidma tuld st 2-3sec ilmselt vähe. Kui auto sellise külmaga üle öö seisnud, siis vaata kaabliga üle, mis temp näitab jahutusvedelikul. Või kui kaablit pole, võta temp anduril juhe tagant ja vaata kaua siis hoiab - peaks aju nägema siis nagu auto istuks -30c pakase käes ja hoidma küünlaid taga max aeg.
Ja viimasele vastanule...-20c juures peaks vaata et julged 8-10sec taga hoidma tuld st 2-3sec ilmselt vähe. Kui auto sellise külmaga üle öö seisnud, siis vaata kaabliga üle, mis temp näitab jahutusvedelikul. Või kui kaablit pole, võta temp anduril juhe tagant ja vaata kaua siis hoiab - peaks aju nägema siis nagu auto istuks -30c pakase käes ja hoidma küünlaid taga max aeg.
Viimati muutis copilot, 28 Veebr 2013, 23:07, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
kas viga võib ka olla välimises temperatuuri anduris? Autoga sai täna Molleris käidud pihusteid vahetamas ja nö diagnostis. Seal öeldi et välimine temperatuuri andur katki.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
Eih, see ei tohiks seda mõjutada. Küünalde hõõgumise aeg, pritse ajastus ning küttekogus määratakse ikkagi jahutusvedeliku temperatuuri järgi. Mis seal öeldi, et selles viga?mart1986 kirjutas:kas viga võib ka olla välimises temperatuuri anduris? Autoga sai täna Molleris käidud pihusteid vahetamas ja nö diagnostis. Seal öeldi et välimine temperatuuri andur katki.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- VWM
- Huviline
- Postitusi: 969
- Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
- Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
- Asukoht: Internet
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
ei noh jhm.Taffa kirjutas:2 korda järjest küünlaid lastes lõpetad ilmselt paari korraga küünalde elu...

omal vahetasin 2 aastat tagasi ühe küünla ära ja see talv sai igavusest ülekontrollitud küünlad.
enamasti kasutan autol eelsoojendust aga kui ikka külmad olid ja eelsoojendust ei kasuta siis on alati teinud seda 2 -3 korda küünla soojendamist.
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
Vabandan hilise vastuse pärast. Ega ma Molleris selle asja pärast polegi käinud aga seal lihtsalt mainiti et välimine temp andur läbi. Pole seda probleemi seal rääkinudki, aga siiamaani on küünlad ainult paar sec järel peale süüte sisse keeramist. Auto töötab laitmatultcopilot kirjutas:Eih, see ei tohiks seda mõjutada. Küünalde hõõgumise aeg, pritse ajastus ning küttekogus määratakse ikkagi jahutusvedeliku temperatuuri järgi. Mis seal öeldi, et selles viga?mart1986 kirjutas:kas viga võib ka olla välimises temperatuuri anduris? Autoga sai täna Molleris käidud pihusteid vahetamas ja nö diagnostis. Seal öeldi et välimine temperatuuri andur katki.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
Noo tegelikult, kui tuli ära kustub võid juba käivitada.
Sellisel sõidukil nagu OPEL Combo C 1.7 74kw cdti pole näiteks +5 kraadise ilmaga üldse eelsüüte tuld ja -5 ilmub see ainult korraks.
Küll on aga armatuuris muid tulukesi.
Sellisel sõidukil nagu OPEL Combo C 1.7 74kw cdti pole näiteks +5 kraadise ilmaga üldse eelsüüte tuld ja -5 ilmub see ainult korraks.
Küll on aga armatuuris muid tulukesi.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
et siis võiks arvata et tegelikult on asi korras jah? Mul vend korra mainis küll seda et tema opel vectral on kah soojade ilmadega sama asi. ei tea jah ju siis peabki nii olema sest käivitub ta ilusti isegi -20 kraadi juures.golfi_vend kirjutas:Noo tegelikult, kui tuli ära kustub võid juba käivitada.
Sellisel sõidukil nagu OPEL Combo C 1.7 74kw cdti pole näiteks +5 kraadise ilmaga üldse eelsüüte tuld ja -5 ilmub see ainult korraks.
Küll on aga armatuuris muid tulukesi.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
Vb sel 5V küünlad, mis hakkavad hõõguma oluliselt kiiremini kui 12v pinge peal toimivad 

Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Eelsüüteküünla tööaeg
Kahjuks ei oska midagi lisada kuna ei mõista neid asju eriti. Kas siis need 5v küünlad on paremad või halvemad? Mis vahe on siis 12v ja 5v küünaldel ? Ei ole muidugi kindel et on 5v aga mine sa teacopilot kirjutas:Vb sel 5V küünlad, mis hakkavad hõõguma oluliselt kiiremini kui 12v pinge peal toimivad