Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Tere!
Anke nõu, piduriklotsid ja pidurikettad tahavad vahetamist terve ring, et kas panna A või B varuosad,
(Auto ostsin uuena 5 aastat tagasi läbisõit 120 000km)
Anke nõu, piduriklotsid ja pidurikettad tahavad vahetamist terve ring, et kas panna A või B varuosad,
(Auto ostsin uuena 5 aastat tagasi läbisõit 120 000km)
Viimati muutis GTI, 06 Veebr 2013, 11:41, muudetud 1 kord kokku.
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5654
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Mina panin B klotsid. Ette läksid ferodo omad, tagumisi ei mäleta (ferodo oli otsas). Ei saa küll aru, et midagi originaalidest peale hinna kehvem oleks.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
-
- Tunnustatud
- Postitusi: 627
- Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
- Telefon: 53644681
- Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
- Asukoht: Tallinn
Re: Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Tahmavad ka originaalklotsid....see pole mingi näitaja.t6nis3 kirjutas:Odavamad klotsid tahmavad velgi.
Ma soovitaks mitte kõige odavamaid kettaid ja klotse...ntx Delphil on hea hinna ja kvaliteedi suhe ja Delphi toodab paljudele markidele ka originaalvaruosi.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681
-
- Huviline
- Postitusi: 695
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 30 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Ei hakka uut teemat tegema, küsin siinsamas:
Teatavasti on vaja piduriketaste kätte saamiseks "kelgud" lahti keerata käändmiku küljest. Päris mitme B6 Passatiga on olnud probleem, et poltidel murduvad pead küljest enne kui nad lahti tulevad. Ja probleem ei ole selles, et nad keerme osaga hoiaks, vaid lootusetult kinni on oksüdeerunud umbes 5cm pikkune osa, mis peaks tegelikult vabalt läbi alumiiniumist käändmiku minema. Esimeste ketastega sai välja mõeldud nipp, et rattalaager tuleb tagant lahti lasta ja siis ei pea neid kelgu polte näppima ketta vahetamiseks, aga tagumistega vist pole muud varianti. Täna siis õnnestus ühel tagumisel pea küljest keerata.
On kellelgi mingi nipp nende poltide tervelt lahti saamisks? Kuumutada nagu ka ei taha, vähemalt mitte gaasipõletiga, sest ABS-andurid ja kummipuksid ümberringi, samuti rattalaager.
Teatavasti on vaja piduriketaste kätte saamiseks "kelgud" lahti keerata käändmiku küljest. Päris mitme B6 Passatiga on olnud probleem, et poltidel murduvad pead küljest enne kui nad lahti tulevad. Ja probleem ei ole selles, et nad keerme osaga hoiaks, vaid lootusetult kinni on oksüdeerunud umbes 5cm pikkune osa, mis peaks tegelikult vabalt läbi alumiiniumist käändmiku minema. Esimeste ketastega sai välja mõeldud nipp, et rattalaager tuleb tagant lahti lasta ja siis ei pea neid kelgu polte näppima ketta vahetamiseks, aga tagumistega vist pole muud varianti. Täna siis õnnestus ühel tagumisel pea küljest keerata.
On kellelgi mingi nipp nende poltide tervelt lahti saamisks? Kuumutada nagu ka ei taha, vähemalt mitte gaasipõletiga, sest ABS-andurid ja kummipuksid ümberringi, samuti rattalaager.
- volkar
- Huviline
- Postitusi: 1130
- Liitunud: 22 Okt 2010, 18:50
- Telefon: viis kaks 007 kolm üheksa
- Auto: Passat B6
- Asukoht: Võru
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 34 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
kuskil nägin nippi, et piikvasara otsa tehtud padrunvõti ja sellega enne keeramist natuke aega põritstatakse mitte keeramise vaid vasara funktsiooniga
Hell Was Full So I Come Back _ .. .. _
VW Passat B6 1.9TDI - 2007 - volkar ツ ツ
VW Passat B6 1.9TDI - 2007 - volkar ツ ツ
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Alati ei pea kuuma andma

Ma kunagi poisi Audil sain külma shokiga pidurisuppordi poldid lahti, mis olid ka sellist nägu, et need ei käigi enam lahti (aga löök on jah alati lisa abiks olnud sellistel juhtudel).

-
- Moderaator
- Postitusi: 7940
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Kui alumiinium on terasega 5 cm ulatuses kinni jäänud ei aitagi muud kui polt pitsiga punaseks lasta, hiljem näit. vasemäärdega kokku panna. Ei juhtu nende anduritega midagi, võib samal ajal suruõhuga maha jahutada kui kuuma anda.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 695
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 30 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Panen siia pildi sellest kelgu poldist, valge ollus on alumiiniumoksiid, mis seda polti kinni hoiab augus. Poldi pea peaks olema all, see murdus ära küljest koos paari tiiru keermega. Nagu näha, siis keermega kelgu sisse läheb väga väike osa poldi pikkusest, ülejäänud osa on ilma keermeta alumiiniumi sees ja kinni mädanenud sinna. Õnneks puurima ei pidanud, kuumutasime alumiiniumit poldi ümber ja sobiva raudpulgaga sai polt koos kelgu ja kettaga välja löödud august, murdunud poldi otsa pihta lüües.


-
- Huviline
- Postitusi: 108
- Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
- Auto: B5.5 2.8 v6 4motion manuaal-Müüdud, B6 dsg 2,0tdi cbab
- Asukoht: Kadrina
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 6 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
ingel [VW Bot: "Keel korda!"].. see nädalavahetus oli plaan tagumised klotsid ära vahetada... tekkis juba hirm, et ei saagi tunniga tehtud 

Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7940
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Antud probleem võib tekkida ketaste vahetusel kui vaja suppordi raam lahti keerata.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 108
- Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
- Auto: B5.5 2.8 v6 4motion manuaal-Müüdud, B6 dsg 2,0tdi cbab
- Asukoht: Kadrina
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 6 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
No antud hetkel olen ma kahe vahel, et kas hakata kettaid ka vahetama või mitte.. eks see selgub alles homme- kui reaalselt vahetama lähen.
Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Kui kettad korralikud, siis piisaks klotside vahetusest, kui ikka ketas korraliku randiga või sooneline, siis pole pointi uusi klotsegi panna

-
- Huviline
- Postitusi: 108
- Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
- Auto: B5.5 2.8 v6 4motion manuaal-Müüdud, B6 dsg 2,0tdi cbab
- Asukoht: Kadrina
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 6 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
No fakt on, et sooned on sees, aga pole auto alla jõudnud kiire graafiku tõttu, et vaadata kui soonelised on. Kui väga hullu pole siis minu arvamus on ikkagi selline, et vaheta klotsid ja pane edasi


Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Eks see ole omaniku otsustada jah. B6-l see tagumise klotsi/ketta vahetus pole ka nagu Golf 3-l...el. käsikas eeldab natuke pusimist ja kas arvutit või nagu kusagil kõrvu jäänud, siis pidavat saama ka akutrelli akuga...ühesõnaga natuke voolu on vaja, et kässar maha kerida.Lilleke92 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 19:00No fakt on, et sooned on sees, aga pole auto alla jõudnud kiire graafiku tõttu, et vaadata kui soonelised on. Kui väga hullu pole siis minu arvamus on ikkagi selline, et vaheta klotsid ja pane edasib6'el ei maksa klotsid suurt midagi. 4tk on 5 rutsi millegiga. Pole nagu kahju vahetada
![]()
-
- Huviline
- Postitusi: 108
- Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
- Auto: B5.5 2.8 v6 4motion manuaal-Müüdud, B6 dsg 2,0tdi cbab
- Asukoht: Kadrina
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 6 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
eee, mingi vana akuga pidavat saama jah, aga lihtsam olevat olnud nii, et keerad kaks polti lahti mis seda käsipiduri mootorit kinni hoiavad, ja siis eemaldad selle mootori, ning mingi torx otsaga käsitsi keerad ühele poole, mis tõmbab vist tagasi ja siis pressid silindri sisse tagasi nagu traditsiooniliselt.TiitRE kirjutas: ↑14 Dets 2018, 19:43Eks see ole omaniku otsustada jah. B6-l see tagumise klotsi/ketta vahetus pole ka nagu Golf 3-l...el. käsikas eeldab natuke pusimist ja kas arvutit või nagu kusagil kõrvu jäänud, siis pidavat saama ka akutrelli akuga...ühesõnaga natuke voolu on vaja, et kässar maha kerida.Lilleke92 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 19:00No fakt on, et sooned on sees, aga pole auto alla jõudnud kiire graafiku tõttu, et vaadata kui soonelised on. Kui väga hullu pole siis minu arvamus on ikkagi selline, et vaheta klotsid ja pane edasib6'el ei maksa klotsid suurt midagi. 4tk on 5 rutsi millegiga. Pole nagu kahju vahetada
![]()
Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
-
- Huviline
- Postitusi: 695
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 30 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Kui arvutiga teha, siis viimase etapiga testitakse süsteemi ja võib-olla kalibreeritakse midagi, kolm korda pannakse pidur peale ja maha. Kui muul viisil teha, siis jääb see tegemata aga võib-olla polegi oluline. Saab muidu jah nii, et elektrimootor küljest ja sobiva võtmega keerata sealt võllist, sama võte aitab kui pidur on peale jäänud mingi elektrivea tõttu või kui on vaja pidurisadulat remontida ja kolb välja võtta.
-
- Huviline
- Postitusi: 108
- Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
- Auto: B5.5 2.8 v6 4motion manuaal-Müüdud, B6 dsg 2,0tdi cbab
- Asukoht: Kadrina
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 6 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
minuteada pidur kalibreerib end ise kui sa nupust aktiveerid teda paar korda? võin eksida.teet82 kirjutas: ↑15 Dets 2018, 08:18 Kui arvutiga teha, siis viimase etapiga testitakse süsteemi ja võib-olla kalibreeritakse midagi, kolm korda pannakse pidur peale ja maha. Kui muul viisil teha, siis jääb see tegemata aga võib-olla polegi oluline. Saab muidu jah nii, et elektrimootor küljest ja sobiva võtmega keerata sealt võllist, sama võte aitab kui pidur on peale jäänud mingi elektrivea tõttu või kui on vaja pidurisadulat remontida ja kolb välja võtta.
Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
-
- Veteran
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 9 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Selle torxi jutu kohta ütlen ise, et kordades lihtsam on seda käsipiduriteemat lahendada arvuti kaasabil. Ilmselt on Kadrina ümbruses piisavalt ka neid, kellel vag´idele mõeldud juhtmed olemas on. Kui muud üle ei jää, võin tulla ise arvutiga service mode´i lasta ja pärast ära kalibreerida. Ilsmelt võtab poltide lahti keeramine kauem aega, kui korra aku laadija kuskilt leida,ka sellega saan ise aidata, ja arvutiga asi ära lahendada. Akutrelli aku oleks muidugi veel kiirem.
Ise ta kalibreerib ära küll jah. Saan kindel olla peale enda ühe suppordi vahetust. Nii kui süüte sisse panin, et arvuti ka obd pistikust midagi lugema hakkaks, nii kohe mootor ennast paika kruvis.
Ise ta kalibreerib ära küll jah. Saan kindel olla peale enda ühe suppordi vahetust. Nii kui süüte sisse panin, et arvuti ka obd pistikust midagi lugema hakkaks, nii kohe mootor ennast paika kruvis.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!
-
- Huviline
- Postitusi: 108
- Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
- Auto: B5.5 2.8 v6 4motion manuaal-Müüdud, B6 dsg 2,0tdi cbab
- Asukoht: Kadrina
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 6 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Ma mõni aeg tagasi rääkisin siin kohaliku mehaanikuga, ning tema ei soovitanud seda torxi asja üldse.. väidetavalt on suur võimalus miskit "peesse" keerata, ning vist võib juhtuda, et käsipidur ei tule maha korralikult or something. Esimest korda kuulsin sellist juttu muidugiwoody kirjutas: ↑02 Jaan 2019, 07:03 Selle torxi jutu kohta ütlen ise, et kordades lihtsam on seda käsipiduriteemat lahendada arvuti kaasabil. Ilmselt on Kadrina ümbruses piisavalt ka neid, kellel vag´idele mõeldud juhtmed olemas on. Kui muud üle ei jää, võin tulla ise arvutiga service mode´i lasta ja pärast ära kalibreerida. Ilsmelt võtab poltide lahti keeramine kauem aega, kui korra aku laadija kuskilt leida,ka sellega saan ise aidata, ja arvutiga asi ära lahendada. Akutrelli aku oleks muidugi veel kiirem.
Ise ta kalibreerib ära küll jah. Saan kindel olla peale enda ühe suppordi vahetust. Nii kui süüte sisse panin, et arvuti ka obd pistikust midagi lugema hakkaks, nii kohe mootor ennast paika kruvis.

Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.
-
- Veteran
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 9 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Nii on. Pluss veel enda aeg, mis sa sinna torxi kruvimisele kulutad.
Mul võttis suvel aega max. 22 minutit, koos sellega, et ennast haige seljaga tõstukil rippuva auto obd pistikuni jõuda.
Mul võttis suvel aega max. 22 minutit, koos sellega, et ennast haige seljaga tõstukil rippuva auto obd pistikuni jõuda.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!
- marekerm
- Huviline
- Postitusi: 69
- Liitunud: 12 Juul 2013, 20:04
- Telefon: +37256948399
- Auto: Opel Ascona, Honda civic, Mazda 626, Suzuki sx4, Audi 100, Vw Passat B5 Variant 1.8 T. Passat B6 2.0 Tdi, Passat b8 2.0 Tdi Variant
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 2 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Oh seda rõõmu.
Viimati muutis marekerm, 21 Juun 2019, 01:02, muudetud 1 kord kokku.
- marekerm
- Huviline
- Postitusi: 69
- Liitunud: 12 Juul 2013, 20:04
- Telefon: +37256948399
- Auto: Opel Ascona, Honda civic, Mazda 626, Suzuki sx4, Audi 100, Vw Passat B5 Variant 1.8 T. Passat B6 2.0 Tdi, Passat b8 2.0 Tdi Variant
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 2 korda
Passat B6 piduriklotsid ja kettad
Sul läks siis hästi kui nii kätte said. Ma tegin kuumutades näpuka ja see läks mulle maksma uue veovõlli otsa kuna kumm sai viga. Lõpuks tuli ikka raip välja puurida. nuut oli nii kõvasti rattalaagris kinni, et tõmmitsad reaalselt murdsid vana piduriketta kildudeks. Päeva lõpuks originaal kelk läks vanarauaks ja asemele sai doonori jupp. Pool telge sai alt seetõttu võetud, et oli plaanis nagunii uus amordiring alla panna. Hinge jäi nüüd vaid kriipima küsimus ega kogemata rattalaager kuumaga per*e ei läinud. Homme pikem sõit, siis saan teadateet82 kirjutas: ↑12 Dets 2018, 18:50 Panen siia pildi sellest kelgu poldist, valge ollus on alumiiniumoksiid, mis seda polti kinni hoiab augus. Poldi pea peaks olema all, see murdus ära küljest koos paari tiiru keermega. Nagu näha, siis keermega kelgu sisse läheb väga väike osa poldi pikkusest, ülejäänud osa on ilma keermeta alumiiniumi sees ja kinni mädanenud sinna. Õnneks puurima ei pidanud, kuumutasime alumiiniumit poldi ümber ja sobiva raudpulgaga sai polt koos kelgu ja kettaga välja löödud august, murdunud poldi otsa pihta lüües.
![]()
